Fitness Seller

deadlift plaftorm -> welk materiaal? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Jaytjuh

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
8 jul 2009
Berichten
5.824
Waardering
294
Lengte
1m98
Massa
120kg
Ik wil graag een deadlift platform maken van een laag hout en een laag rubber erover (hoef geen tussenstuk hout oid).
De bedoeling is dat als ik 300 kilo laat vallen mijn buren enkel een dof geluid horen.

Welk soort hout en dikte en welk soort rubber en dikte moet ik gebruiken?
 
zou van die rubberen lagen (die je ook voor paardenvervoer hebt) gebruiken
[Afbeelding niet meer beschikbaar]


zijn 1cm dik en niet te duur.
deze op de onderkant en de bovenkant aanbrengen. lijkt mij, het meest rendabel qua geluidsreductie en kosten.
houtsoort maakt mijns inziens niet zoveel uit.

paar plankies grenen aan elkaar lijmen, rubber erom heen, en liften maar
 
platform zoals bij FPA. 4,5cm tegels en 2x22mm underlayment op elkaar in het midden. Rubber schijven gebruiken en het is voldoende. En anders even cheap ass gewoon 2 autobanden als bumpers en zelf op een plank staan om hoogte op te heffen. Zo trainde ik hier ook lang.
 
en op het plafond; beste cheap geluidreductie komt van lege eierdozen,
 
Ik blijf toch twijfelen...
Ik train namelijk op de eerste verdieping en hoewel het nieuwbouw is ben ik echt bang dat ik barsten in het plafond maak.

Zijn er hier meerderen die gewoon thuis op de eerste verdieping zwaar deadliften?
 
als da nie op voorhand voorzien is, zou ik nie durven gooien met 300 kg
de verlichting van de benedenverdieping kan wel eens naar onder komen :)
kan me ook wel inbeelden dat er na een tijd barsten kunnen komen in het plafond
 
Deadlift je nu al op de 1ste verdieping (zonder het te laten vallen)? hoeveel pak je dan?
 
Ik deadlift wel op de eerst verdieping maar geen 300kg, max 180kg.
Maar ik heb dan ook geen platform, rubbercoated schijven en 2 rubbertegels van 2cm op elkaar en laminaat :cool:

Maargoed dat kun je niet vergelijken met 300kg deadlifts natuurlijk.
 
Ik deadlift wel op de eerst verdieping maar geen 300kg, max 180kg.
Maar ik heb dan ook geen platform, rubbercoated schijven en 2 rubbertegels van 2cm op elkaar en laminaat :cool:

Maargoed dat kun je niet vergelijken met 300kg deadlifts natuurlijk.

Ik wil sowieso bumperplates gebruiken en een platform. Daarbij ligt er geen laminaat maar een rubbere fitnessvloer, dus wie weet kan het net :P
 
ik denk dat je met bumpers niet super veel meer dan 220kg gaat halen aangezien die dingen 2x zo dik zijn als de meeste gietijzeren schijven (8cm per 20kg)
 
ik denk dat je met bumpers niet super veel meer dan 220kg gaat halen aangezien die dingen 2x zo dik zijn als de meeste gietijzeren schijven (8cm per 20kg)

Ik bedoel alleen de eerste schijf aan beide kanten. Ze zijn bij de sportschool waar ik train net ietsje groter qua diameter dan de rest van de schijven.
 
Back
Naar boven