XXL Nutrition

Bumperplates, moeite met maken keuze: Rogue Fitness? Of ander merk?

Bezoekers in dit topic

ophethof

Advanced Bodybuilder
Lid sinds
29 apr 2011
Berichten
1.084
Waardering
51
Lengte
1m80
Massa
90kg
Vetpercentage
12%
Ben aan het tobben tussen de verschillende merken van bumperplates.

Ik heb tussen de 80 en 100kg aan bumperplates nodig voor mijn homegym.

Ik heb moeite met het maken van de keuze tussen de:
Rogue Fitness 4x 25kg KG Bumpers (Import uit China)
Rogue Fitness 4x 20kg Hi Temp Bumpers (Made in USA)
4x 25kg ATX Bumperplates van Fitness-Seller
4x 25kg Rubber Olympic Bumperplates van Fitness-Seller (In de uitverkoop)
4x 25kg Bumperplates van Muscle-Power


Kan iemand mij in mijn keuze helpen? Ik zal de bumperplates vooral gebruiken voor deadlifts en geluidsreductie binnenshuis. Ik heb het liefst onverwoestbare apparatuur tot mijn beschikking. Prijs maakt voor mij bij het maken van deze keuze niet veel uit.


Alvast bedankt! :D
 
Die Rogue Bumpers zien er wel dik uit.

Denk dat je bij het kopen van gewichtschijven niet snel een miskoop hebt.
't is allemaal stevig spul. Dus ik zou voor de uitverkoop gaan. Maar als ik geld teveel heb zou ik voor de looks gaan :D
 
Die Rogue Bumpers zien er wel dik uit.

Denk dat je bij het kopen van gewichtschijven niet snel een miskoop hebt.
't is allemaal stevig spul. Dus ik zou voor de uitverkoop gaan. Maar als ik geld teveel heb zou ik voor de looks gaan :D

Nou dan neem ik die maar!
 
Ik ga waarschijnlijk die van op strengthshop.de kopen. Krijgen goede commentaar en het is een goede prijs.
 
Ik ga waarschijnlijk die van op strengthshop.de kopen. Krijgen goede commentaar en het is een goede prijs.

Lijkt er alleen op dat al die bumperplates uit dezelfde chinese fabriek komen..?
 
Kolere kerel, jij hebt echt geld over of niet?
Elke week weer het nieuwste van het nieuwste en de prijs maakt nooit wat uit bij jou.

Je weet dat de halter met een schijf of vier wel vol hangt he, als je bumperplates gebruikt.
 
Wat ik heb gedaan is bumpers uitgekozen met een hogere diameter. Ik heb ook nog ijzeren schijven met een kleinere diameter. Dus begin ik met bumpers en in hogere gewichten vul ik het aan met ijzer. maakt het toch wat minder herrie en kan er nog veel aan de bar.
 
Kolere kerel, jij hebt echt geld over of niet?
Elke week weer het nieuwste van het nieuwste en de prijs maakt nooit wat uit bij jou.

Je weet dat de halter met een schijf of vier wel vol hangt he, als je bumperplates gebruikt.

Ik investeer graag in mijn eigen homegym, misschien een beetje te graag... :D
Maar dit is wel het laatste wat ik aanschaf, voorlopig... Moet zelfs de ivanko sluitingen en microweights nog binnen krijgen...

Heb de 4x 20kg Hi-Temps bumperplates besteld bij RogueFitness, ben benieuwd wanneer ik ze mag verwachten. Ik heb er rekening mee gehouden dat de Hi-Temps fors in omvang zijn, maar met max 4 van deze 20kg bumperplates naast elkaar past er nog met gemak een kilootje of 200 aan (rubbercoated)halterschijven bij.
 
Laatst bewerkt:
Wat ik heb gedaan is bumpers uitgekozen met een hogere diameter. Ik heb ook nog ijzeren schijven met een kleinere diameter. Dus begin ik met bumpers en in hogere gewichten vul ik het aan met ijzer. maakt het toch wat minder herrie en kan er nog veel aan de bar.

Hiervoor heb ik ook voor extra bumpers gekozen. Ik heb 160kg aan barbarian line rubber coated halterschijven, maar zelfs met een rubberen vloer en extra rubberen tegels maken deze schijven nog teveel lawaai (bonken op de vloer) bij het deadliften. Als ik eindelijk is op mezelf kan gaan wonen zorg ik wel dat de homegym ergens in een kelder terecht komt :P

Nadeel (maar in mijn geval voordeel) van de barbarian halterschijven is de diameter van 42cm. De standaard is 45cm, alsook de hi-temps.
 
Volgens mij gaat het verschil in geluid niet veel anders zijn bij rubber coated vs bumpers voor deadlifts...
 
Volgens mij gaat het verschil in geluid niet veel anders zijn bij rubber coated vs bumpers voor deadlifts...

Inderdaad.. die bonken blijf je houden helaas.
 
Volgens mij gaat het verschil in geluid niet veel anders zijn bij rubber coated vs bumpers voor deadlifts...


Dan maar schijt aan de buren :D

Ik heb schijven nodig, alleen hebben die barbarian rubber coated halterschijven een diameter van 42cm, wat erg nadelig is bij het kiezen van gewichten. 2e hands rubberen halterschijven zie je amper voorbijkomen en gietijzeren kan ik dus vanwege de diameter (45cm) al helemaal niet gebruiken hier. Uiteraard kon ik ook barbarian rubberen schijven erbij kopen, maar een keer die stang laten vallen bij een overhead press en je kan waarschijnlijk vaarwel tegen je barbell zeggen, aangezien ze niet veel bescherming en opvang bieden (het lijken qua demping wel gietijzeren schijven).
 
Hoe laat je je bar vallen bij een overhead press? Als je het niet meer kan houden laat je de bar toch gewoon zakken tot op je schouders, je laat ze toch niet vallen?
 
Krijg ik net een mail terug van roguefitness dat de schijven uit voorraad zijn! Is me dat even mooi, mag ik alsnog een paar weken wachten...

Toch maar voor de china import schijven gaan bij een vd andere leveranciers, of wachten?
 
Gewoon geen bumperplates kopen... Tenzij je ook wil gewichtheffen en een platform maakt hebben die geen enkele meerwaarde.
 
Waarom hi Temps? Zou gewoon gewichten pakken die bij jouw doelen passen, of ga je ook cross fitten?
 
Krijg ik net een mail terug van roguefitness dat de schijven uit voorraad zijn! Is me dat even mooi, mag ik alsnog een paar weken wachten...

Toch maar voor de china import schijven gaan bij een vd andere leveranciers, of wachten?

andere leveranciers, of wachten?

of wachten?
wachten

Train rug (deadliften) dan maar gedurende die tijd met mij mee :grinny:
 
Waarom hi Temps? Zou gewoon gewichten pakken die bij jouw doelen passen, of ga je ook cross fitten?

Ik wil als ronny coleman door mijn straat lunges gaan doen met halterstang in me nek.

---------- Post toegevoegd 8 April 2013 om 12:24 ----------

andere leveranciers, of wachten?

of wachten?
wachten

Train rug (deadliften) dan maar gedurende die tijd met mij mee :grinny:

Ik heb al 2 super mooie handtasjes met tegels van 12kg per stuk, hangen we gewoon aan de stang bij het deadliften :p

---------- Post toegevoegd 8 April 2013 om 12:26 ----------

Gewoon geen bumperplates kopen... Tenzij je ook wil gewichtheffen en een platform maakt hebben die geen enkele meerwaarde.

Weet jij misschien een goed alternatief van rubber coated plates, ipv de barbarian?
 
Ik wil als ronny coleman door mijn straat lunges gaan doen met halterstang in me nek.

Dan nog zijn die High Temps imo veel te duur en onzinnig voor wat jij ermee wilt gaan doen! ;)
 
+ alleen 20kg plates ---> min. 60kg.
Is dat niet beetje zwaar voor die lunges.

Hi-temp te duur? Goh, hangt er vanaf hoe intensief je die krengen gebruikt. Elke dag vs 2 oefeningetjes/week...

Dat van geld uitgeven aan homegym ken ik maar al te goed :(
 
Back
Naar boven