MuscleMeat

prostaat vergroting (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

levrone99

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
19 apr 2007
Berichten
205
Waardering
0
ik zit midden in mijn test kuur:cool: , maar zoals jullie al weten komen er ook bijeffecten. 1 daar van is prostaatvergroting, ik heb daar heel veel last van,
kenmerken:
vaak plassen
geen sterke straal
af en toe druppels
en pijn na het plassen.

Ik kan dit verhelpen door 5-Alfa reductaseremmers remmen de omzetting van het mannelijk geslachtshormoon testosteron.

maar ja ik zit midden in mijn kuur:mad:
 
ik zit midden in mijn test kuur:cool: , maar zoals jullie al weten komen er ook bijeffecten. 1 daar van is prostaatvergroting, ik heb daar heel veel last van,
kenmerken:
vaak plassen
geen sterke straal
af en toe druppels
en pijn na het plassen.

Ik kan dit verhelpen door 5-Alfa reductaseremmers remmen de omzetting van het mannelijk geslachtshormoon testosteron.

maar ja ik zit midden in mijn kuur:mad:



sja elk voordeel heb zn nadeel:D geen flauw idee wat je er aan zou kunnen doen
 
Zat met zelfde probleem, heb nix ingespoten tot pijn wegging, meer water,...
En nu geen pijn ,hebk mijn dosis test prop verlaagd 750mg naar 450mg.
En heb er nu bijna nix meer last van;)
 
Heb je een pijnscheut tussen je benen tijdens het klaarkomen??
 
Hier heb ik ook nog wat gelezen over prostaat groei

Citaat:

Sterk androgene stroidem zijn bekend om de invloed op de groei van de prostaat. Met name dihydro testosteron geldt in dit verband als boosdoener. Eveneens wordt prostaat kanker met androgenen in verband gebracht. Beide ziektetoestanden moeten zeer ernstig worden genomen. Het beste gebruiken atleten bij wie reeds prostaat klachten zijn opgetreden, geen sterke androgenen maar voornamelijke anabole werkzame stoffen, die maar van geringe invloed zijn op de prostaat. Als er toch sterk androgene werkzame stoffen moeten worden ingezet dan valt aan te bevelen om zich Finasteride toe te dienen (tenmiste bij steroiden die zijn onderworpen aan 5 alfa reductase bv testosteron) Bij steroiden die niet in DHT converteren,(bv oxymethalon) niettemin een sterk androgene werking ontplooien, zal de inzet echter geen effect vertonen. In dit geval is er maar één advies: De betreffende stof mijden

Atleten die prostaat groei op natuurlijke wijze te lijf willen gaan, gebruiken Saw Palmetto. Weliswaar valt de DHT verlagende werking in de directe vergelijking met Finasteride lager uit, maar toch tonen talrijke studies aan dat de dagelijkse toevoer van 320 mg voldoende is om het grootste deel van de met DHT samenhangende bijwerkingen te verzachten.

Ondanks de genoemde mogelijkheden om een prostaat groei in te dammen, valt een regelmatige check bij de uroloog aan te bevelen, die de toestanden en andere eventuele andere risico´s uiterst precies kan identificeren.


Bron: het nieuwe boek anabole steroiden
 
waarschijnlek een ontsteking aan je blaas of urine wegen
heb ik ook ooit gehad na een week is het weer weg ge gaan

was toen wel na een kuur
 
Ik ben er ook best bang voor maar ik had alleen last van pijn bij het klaarkomen en raar gevoel tussen benen...
Heb ook al gekeken voorliesbreuk maar dat is het ook niet.

Geen plasklachten enz.
 
Ik ben er ook best bang voor maar ik had alleen last van pijn bij het klaarkomen en raar gevoel tussen benen...
Heb ook al gekeken voorliesbreuk maar dat is het ook niet.

Geen plasklachten enz.

Ja die pijn die ken ik, ik denk dat een sup als prostaforce ofzo daar wel tegen hielp, persoonlijk neuk ik gewoon zonder klaar te komen. lol dat geloof je toch zelf nie :D. Btw als je alleen test neemt lijkt het me sterk dat het zo'n zware inslag kan hebben op je prostaat, maar bon ik ben geen dokter maar wat jij beschrijft lijkt me eerder op een blaasonteking.
 
De arts noemt de goedaardige vergroting van de prostaat meestal BPH: benigne prostaat hyperplasie. Hier krijgt bijna iedere man ooit mee te maken, maar niet iedereen heeft er last van. Zeker 30% van alle mannen heeft een zodanige vergroting dat hij er last van krijgt.

Het is een normaal verschijnsel dat bij het ouder worden hoort. Omdat de prostaat om de plasbuis heen ligt, is de kans groot dat de prostaat de plasbuis dicht duwt als hij alsmaar blijft groeien. Het wordt dan moeilijk om de urine, die uit de blaas komt, door de plasbuis te persen. U merkt dus vanzelf of u er last van heeft. De urinestraal wordt minder krachtig en het duurt soms even voordat de plas eruit komt. En als het er dan uitkomt, dan duurt het lang voordat u uitgeplast bent, want het is maar een dun straaltje of het gaat zelfs druppelsgewijs.

En als u net geweest bent dan moet u soms binnen het uur alweer. Heel vervelend als u bijvoorbeeld in de auto zit of als men om een andere reden niet meteen een toilet kan vinden. De blaasspier moet nu harder werken om alle urine eruit te persen. Soms lukt dat niet door de grote weerstand van die vergrote prostaat en dan blijft er urine in de blaas achter (dat noemt men een residu). Zonder behandeling kan hierdoor later een blaasontsteking ontstaan en men kan zelfs problemen met de nieren krijgen.

Alle klachten op een rijtje


De urinestraal wordt minder krachtig en soms druppelt het maar wat

Het duurt even voordat de eerste plas komt

Kort achter elkaar weer moeten plassen en weinig urine per plas

Nadruppelen, ook nog wel eens een paar druppels in uw broek

Het gevoel hebben dat de blaas niet leeg wordt (residugevoel)

Soms een branderig gevoel tijdens het plassen

Moeilijk de plas op kunnen houden, soms zelfs helemaal niet

's Nachts enkele keren uit bed moeten om te plassen
 
ik zit aan de test prop en tren ace en T3, khad geen last bij klaarkomen,alleen bij het plassen.
Ben dokter gegaan ,hij wou me laten plassen maar i kzei da ik ni moest, hij raadde me aan cranberry sap te drinken omdat hij dacht da ik blaasontsteking had, en het werkte wel...
 
Hoe "ver/hard" moet een gezonde jonge man kunnen plassen?
 
+- 20 liter p/minuut
+- 25 meter

;)
 
De arts noemt de goedaardige vergroting van de prostaat meestal BPH: benigne prostaat hyperplasie. Hier krijgt bijna iedere man ooit mee te maken, maar niet iedereen heeft er last van. Zeker 30% van alle mannen heeft een zodanige vergroting dat hij er last van krijgt.

Het is een normaal verschijnsel dat bij het ouder worden hoort. Omdat de prostaat om de plasbuis heen ligt, is de kans groot dat de prostaat de plasbuis dicht duwt als hij alsmaar blijft groeien. Het wordt dan moeilijk om de urine, die uit de blaas komt, door de plasbuis te persen. U merkt dus vanzelf of u er last van heeft. De urinestraal wordt minder krachtig en het duurt soms even voordat de plas eruit komt. En als het er dan uitkomt, dan duurt het lang voordat u uitgeplast bent, want het is maar een dun straaltje of het gaat zelfs druppelsgewijs.

En als u net geweest bent dan moet u soms binnen het uur alweer. Heel vervelend als u bijvoorbeeld in de auto zit of als men om een andere reden niet meteen een toilet kan vinden. De blaasspier moet nu harder werken om alle urine eruit te persen. Soms lukt dat niet door de grote weerstand van die vergrote prostaat en dan blijft er urine in de blaas achter (dat noemt men een residu). Zonder behandeling kan hierdoor later een blaasontsteking ontstaan en men kan zelfs problemen met de nieren krijgen.

Alle klachten op een rijtje


De urinestraal wordt minder krachtig en soms druppelt het maar wat

Het duurt even voordat de eerste plas komt

Kort achter elkaar weer moeten plassen en weinig urine per plas

Nadruppelen, ook nog wel eens een paar druppels in uw broek

Het gevoel hebben dat de blaas niet leeg wordt (residugevoel)

Soms een branderig gevoel tijdens het plassen

Moeilijk de plas op kunnen houden, soms zelfs helemaal niet

's Nachts enkele keren uit bed moeten om te plassen


Die klachten heb ik dus geen van allen. Had alleen die pijn bij het klaarkomen en dat voelde niet gezond.

Heb nu nog vaak pijn tussen mijn benen maar waar dat dan vandaan komt is mij een raadsel.
Vaak heb ik het erger als ik 5 km gerend heb ofzo. Ik kan dan ook niet echt lang zitten want dan krijg ik last.

Elke man krijgt op den duur een vergrote prostaat alleen niet elke man haalt die leeftijd. Dus sommigen hebben er nooit last van omdat ze sterven op hun 80e maar zouden het pas met hun 100e jaar krijgen ofzo.
Dat is wat ik er van heb gelezen in ieder geval.

Wat zijn de kenmerken van een blaasontsteking dan??
 
pijn bij het klaarkomen, heeft volgens mij niets met prostaatvergroting te maken. ik neem soms ook gedurende een paar maanden iets om de prostaat te helpen, omdat ik ook wat last hebt met peiodes. ik ben toen bij een dokter geweest. ik had toen ook alle kenmerken die levrone99 had, maar pijn bij het klaarkomen heb ik nooit gehad.
 
goeie humor uit de ouwe doos was dat, ik denk alleen dat de meeste hier van koot en bie nooit hebben gezien (gem leeftijd 24)

Ze zijn meer op gegroeid met goede tijden en slechte tijden haha
 
Hier heb ik ook nog wat gelezen over prostaat groei

Citaat:
Bij steroiden die niet in DHT converteren,(bv oxymethalon) niettemin een sterk androgene werking ontplooien, zal de inzet echter geen effect vertonen. Bron: het nieuwe boek anabole steroiden

duh.. oxy is een dht dus zal niet nog eens in een dht converteren :rolleyes: maar heeft dus wel invloed op prostaat en MPB.

-rodge
 
goeie humor uit de ouwe doos was dat, ik denk alleen dat de meeste hier van koot en bie nooit hebben gezien (gem leeftijd 24)

Ze zijn meer op gegroeid met goede tijden en slechte tijden haha

Shit,ik begin echt een ouwe lul te worden...maar ik voel me 25!:lifter:
 
Ik kan dit verhelpen door 5-Alfa reductaseremmers remmen de omzetting van het mannelijk geslachtshormoon testosteron.

maar ja ik zit midden in mijn kuur:mad:
Stel dat je dat doet dan moet je automatisch ook nolvadex gaan nemen of arimidex, als de aromatase naar dht geremd wordt zal die naar estradiol ook moeten geremd worden om het in evenwicht te houden. Wat is nu dan je dosis AAS, meestal kan je prostaatproblemen verwachten bij hogere dosissen.
 
Back
Naar boven