XXL Nutrition

Probleem en advies bij test primo kuur

Bezoekers in dit topic

noname88

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
9 feb 2011
Berichten
732
Waardering
144
Lengte
1m78
Massa
86kg
Vetpercentage
10%
Vrienden,

Ik begin momenteel aan week 11 van mijn test primo kuur.
Test op 250 en primo sinds 6 weken nu op 500.
Dit is een prima kuur alleen wat veel ml spuiten.
Aangezien ik nog lekker aan het knallen ben wil ik hem nog even doortrekken.

Echter heb ik sinds 2 weken een probleempje.
Ik ga heel slecht naar de wc. Eerst ging ik gemiddeld 3-4x per dag voor een grote boodschap.
Als het nu 3x per week een klein beetje is is het veel.
Ik ben wel hetzelfde blijven eten zo niet iets meer.
Ook stijgt mijn vetpercentage ineens harder. Ik ben van 8 naar 11% gegaan waarvan 2% in de laatste weken.

Ik zit dus eigenlijk met 2 vragen.
1. Wat zou mijn wc probleem kunnen zijn en hoe kan ik dit oplossen?
2. Ik heb me vetpercentage voor mij persoonlijk te ver op laten lopen. Hoe zouden jullie het aanpakken om dit terug omlaag te krijgen?
 
Ligt eraan wat je eet, want ik zie hier niks over je voeding. Als je zuivel, McDonalds, broodjes en andere shit naar binnen werkt is dan schijt je natuurlijk wel ff wat andere hopen dan als je clean eet.
En de 'wat eet je' vraagstelling gaat ook op voor je VP probleem/vraag. Kuren en trainen is maar 30% van de shape. De overige 70% komt echt uit voeding.
 
Dat voeding heel belangrijk is snap ik.
Eten bestaat voornamelijk uit
Havermout, kwark, cashewnoten, rozijnen, fruit, prak(smiddags en savonds vaak warm), ei, shake, af en toe vis. Totaal 3600kcal ongeveer
Tuurlijk heb ik afgelopen weken ook wel af en toe ongezond gegeten of beetje gesnoept.
Dat ik teveel gegeten heb ik logisch anders had ik geen vet gepakt.
Maar dat kan toch niet de reden zijn dat er ineens bijna geen ontlasting meer uit komt.

Over het cutten gedeelte bedoel ik meer. Moet ik me niet aanstellen.
Kcal iets verlagen zodat het niet verder oploopt en over paar maanden cutten/kuren?
Of zouden jullie nu nog een cut inzetten?
 
Zo af en toe beetje wat extra's moet kunnen :) Ik persoonlijk kijk tijdens m'n bouwperiodes totaal niet naar m'n VP. Vet is vet en gaat er vanzelf weer af als je gaat shredden. Moet niet te gek worden natuurlijk maar 11% is zo heel erg niet toch? Je cycle is bijna afgelopen toch?

Ik zou de rommel ("prak" is waarschijnlijk wat mama maakt? ;) ) en zuivel eruit knallen. Houdt onnodig vocht vast en kan zeker wel de boel dichtrammen. Denk niet dat dat enige oorzaak in je kuur heeft.
Kuur afmaken en effe genieten van de zomer. Daarna shredden.
 
Zo af en toe beetje wat extra's moet kunnen :) Ik persoonlijk kijk tijdens m'n bouwperiodes totaal niet naar m'n VP. Vet is vet en gaat er vanzelf weer af als je gaat shredden. Moet niet te gek worden natuurlijk maar 11% is zo heel erg niet toch? Je cycle is bijna afgelopen toch?

Ik zou de rommel ("prak" is waarschijnlijk wat mama maakt? ;) ) en zuivel eruit knallen. Houdt onnodig vocht vast en kan zeker wel de boel dichtrammen. Denk niet dat dat enige oorzaak in je kuur heeft.
Kuur afmaken en effe genieten van de zomer. Daarna shredden.

Niet naar kijken is ook een manier. Had eigenlijk me kuur anders moeten plannen dan haha.
Het moet idd niet te gek worden maar vind het zelf al niet mooi meer!
Ik kom van ruim 25% 2 jaar geleden dus ben al snel bang te dik te worden.
Verder ben ik niet zo gezegend kwa genen etc waardoor het (vind ik persoonlijk) een stuk hoger oogt als 11%.

Haha de prak moet ik al 6 jaar zelf maken:o
Prak is gewoon gezonde warme maaltijd. Heb dus zelf in de hand wat ik maak.
Wat zou je er allemaal uitschoppen dan? Snoep en extraatjes wou ik sowieso al schrappen.
Heb het idee zelf dat sinds ik weer standaard elke dag kwark eet me buik vochtiger en opgezwollen is.
Zal ik die ook maar schrappen dan?

Verder nog tips? Dacht zelf miss eca voor de training is ook gelijk lekkere pre workout
Maar kreeg ook advies anavar ( heb ik liggen) en/of t3 toe te voegen
 
Niet naar kijken is ook een manier. Had eigenlijk me kuur anders moeten plannen dan haha.
Het moet idd niet te gek worden maar vind het zelf al niet mooi meer!
Ik kom van ruim 25% 2 jaar geleden dus ben al snel bang te dik te worden.
Verder ben ik niet zo gezegend kwa genen etc waardoor het (vind ik persoonlijk) een stuk hoger oogt als 11%.

Haha de prak moet ik al 6 jaar zelf maken:o
Prak is gewoon gezonde warme maaltijd. Heb dus zelf in de hand wat ik maak.
Wat zou je er allemaal uitschoppen dan? Snoep en extraatjes wou ik sowieso al schrappen.
Heb het idee zelf dat sinds ik weer standaard elke dag kwark eet me buik vochtiger en opgezwollen is.
Zal ik die ook maar schrappen dan?

Verder nog tips? Dacht zelf miss eca voor de training is ook gelijk lekkere pre workout
Maar kreeg ook advies anavar ( heb ik liggen) en/of t3 toe te voegen

Tijdens je kuur moet je gewoon lekker bouwen en massa pakken en idd, tenzij 't echt te gek wordt dan doe ik echt totaal niet moeilijk over vet aanzetten tijdens bouwperiodes.
Snoep en extraatjes moet gewoon kunnen eens per week (liever vetten dan suikers, dus liever naar de Mac dan een zak M&Ms).
Ik ben niet heel erg thuis in kuren bij de heren maar anavar vind ik zelf altijd een beetje een bijzondere keus voor de heren.
Waarom T3? Voor je shred straks?
ECA... Tja weet je... Wat al deze dingen betreft... Ik vind zelf dat je in je cut gewoon alles met je voeding moet kunnen doen. Op 't laatste randje of als je in een prep zit kun je nog eens clen erbij nemen ofzo, maar zou gewoon eens lekker op voeding gaan cutten. Zet andere middelen + cardio in op het laatst om het laatste randje weg te krijgen of als je stagneert. Eerst gewoon lekker shredden op voeding.

Zuivel zou ik sowieso eruit knallen. Houdt inderdaad vocht vast en darmklachten zoek ik altijd als eerste in zuivel.
"Prak" staat niet in mijn schema en ik weet niet wat de voedingswaardes van "prak" zijn :lol: Maar ik ben een extremist en halve autist waar het voeding en toepassing binnen de bodybuilding betreft dus als jij niet zo extreem bent en happy bent met je 'prak' en zuivel dan gewoon blijven nemen natuurlijk.
 
Bedankt voor je snelle reacties
Nee dit werd gezegd voor de laatste weekjes. Dit om toch net iets beter uit je kuur te komen.
Eca vind ik zelf altijd wel lekker. Lekker veel energie en knallen door de training.
Voeding is idd het belangrijkste. Dat heb me naar 8% gebracht met beetje eca hulp dan.
Cardio heb ik nog nooit gedaan.

Misschien iemand tips met wat meer kuurervaring bij mannen? Doe het liever nu in 1x goed dan dat ik straks niet helemaal tevreden ben en fouten ga maken
 
@chocola

Yoghurt en melk is juist goed voor maag- en darmwerking. Zuivel kan nooit slecht zijn voor darmen, kijk daar nog eens goed naar. Je bewering van 70 procent is voeding klopt ook niet, maar goed.
 
@chocola

Yoghurt en melk is juist goed voor maag- en darmwerking. Zuivel kan nooit slecht zijn voor darmen, kijk daar nog eens goed naar. Je bewering van 70 procent is voeding klopt ook niet, maar goed.

En dit is het verschil tussen wedstrijdatleet en recreatief sporter.
 
Vermindering van galaanmaak en afvoer is normaal bij aas gebruik en kan ervoor zorgen dat je vertering minder goed werkt. Een galafdrijvend mindel zoals artisjok (cypar) of mariadistel (aov) wil wel eens werken. Ook fosfatidylcholine icm dit.
 
En dit is het verschil tussen wedstrijdatleet en recreatief sporter.

bullshit, je praat onzin, yoghurt slecht voor darmen? Bij slechtwerkende darmen wordt er juist yoghurt gegeten om het op gang te brengen. Op de rest ga ik niet eens in. Dat je aan wedstrijden doet boeit mij helemaal niet, zegt niets.
 
bullshit, je praat onzin, yoghurt slecht voor darmen? Bij slechtwerkende darmen wordt er juist yoghurt gegeten om het op gang te brengen. Op de rest ga ik niet eens in. Dat je aan wedstrijden doet boeit mij helemaal niet, zegt niets.

Zuivel hoort op geen enkele manier thuis in een bodybuilding dieet. Wedstrijdatleten vreten over 't algemeen in de bulk niet eens zuivel. Je mag zelf gaan googlen waarom.

Leer es lezen man. Ik zeg dat ik bij darmklachten als eerste denk aan zuivel. Niet dat dat de direct aantoonbare oorzaak is. Ik had geen spandoek liggen met ZUIVEL IS DE DUIVEL, ik suggereerde dat ie 't eruit zou pleuren omdat zuivel niet verenigbaar is met onze doelen. Dat heeft verder niks met verteerbaarheid of lactose te maken.

Anders neem je nog effe een bakkie yoghurt. Koel je lekker van af. Je ken 't ook op je kop smeren. Heb gehoord dat het haargroei stimuleert.
 
Ik ken eerlijk gezegd persoonlijk geen enkele wedstrijdatleet die zuivel in zijn geheel mijdt.
 
Ik vind zuivel net gemakkelijke goede kcal maar ik heb dan geen last van 0,5-1liter melk + nog minstens 500g kwark per dag :D
Ik denk da Chocola gewoon wil bedoelen dat de kans groot is dat het idd aan de hoeveelheid zuivel ligt en niet dat zuivel het slechtste is wat er bestaat.

Denk ik :p
 
Ik vind zuivel net gemakkelijke goede kcal maar ik heb dan geen last van 0,5-1liter melk + nog minstens 500g kwark per dag :D
Ik denk da Chocola gewoon wil bedoelen dat de kans groot is dat het idd aan de hoeveelheid zuivel ligt en niet dat zuivel het slechtste is wat er bestaat.

Denk ik :p

En zoals ik eerder aan gaf denk ik dat ze best eens gelijk kan hebben.
Ik gooi het er uit. Even kijken hoe dat gaat.

Zouden jullie nog anavar en/of t3 toevoegen voor de laatste weekjes?
 
Of je e2 is gewoon te hoog, neem je een AI?
 
Nope alleen test 250 primo 500 hcg 2x 500iu
 
Probeer eens wat aro, de hcg zal je e2 verhogen. Als je primo nep en er zit test cyp in, zal je gewoon veel meer aromatiseren met als gevolg constipatie en meer vet aanzetten/water ophouden ;-) Kan mis zijn, maar denk dat Cools dit beter kan uitleggen.
 
Primo is van AP en codes zijn goed volgens de site
 
Vermindering van galaanmaak en afvoer is normaal bij aas gebruik en kan ervoor zorgen dat je vertering minder goed werkt. Een galafdrijvend mindel zoals artisjok (cypar) of mariadistel (aov) wil wel eens werken. Ook fosfatidylcholine icm dit.

Ik zal deze producten vanmiddag eens halen.
Allemaal gewoon in de winkel/ op internet te krijgen?
 
Back
Naar boven