Fitness Seller

Oral AAS en recreatieve drugs (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ten eerste, nee het kan geen kwaad. Als er al iets van erger effect optreedt is het marginaal.

Ten 2de, nee je moet het niet doen. Ik vind persoonlijk dat als je aan het kuren bent je daar 100 % gefocust op moet zijn.

Helemaal eens. BB en tijdens een kuur helemaal vraagt om dicipline en onverdeelde aandacht.

Drugs is voor losers die zichzelf naar de klote willen helpen. Bodybuilding evt met behulp van AAS is voor mensen die zichzelf willen opbouwen en het beste uit zichzelf willen halen op fysiek vlak. Hier is vast niet iedereen het mee eens maar drugs en AAS zijn zo tegengesteld dat je ze niet kan combineren. Dit zeg ik niet op practisch niveau maar als principieel punt. Practisch gezien gaat je lever er niet aan waarschijnlijk en milk thistle werkt vast een beetje. Maar je gaat er niet 100% voor het is niet onverdeelde aandacht voor bodybuilding.

Eerlijk door deze uitspraak weet ik direct dat je weinig verstand hebt of in ieder geval geen logisch verstand. Het hoeft geen uitleg want het is overduidelijk. Ik snap niet dat je zo'n tegenstrijdige en domme uitspraken kan doen. Denk er eens twee keer over na of ga terug naar school.

edit: ik heb je argumentatie nog eens doorgelezen en nu lijkt het nog dommer.
edit2: misschien vermelden dat ik zelf beide drugs en AAS heb gebruikt. Allebei doe ik het niet meer en ik ben persoonlijk sterk tegen drugs als het gaat over mezelf. Dus ik ben hier niet partijdig, enkel feiten en geen ik doe geen uitspraken zoals eiwitten zijn anabole steroiden, wat je met jouw redenatie kan vergelijken.
 
Laatst bewerkt:
Alleen al als ik de kater van beide middelen vergelijk denk ik toch dat 10 biertjes minder schadelijk voor je lichaam en hersenen is dan 1 pilletje.
Met 10 biertjes kan ik me de volgende ochtend enigszins gaar voelen en misschien lichtelijk hoofdpijn hebben als ik niet voldoende water erbij heb gedronken, maar van een pilletje kan ik me echt dagen lang down, gaar en verrot voelen.

Je implicaties zijn fout of iig heel naief om van zoiets uit te gaan. Ik kan super gemakkelijk (vroeger) een pil nemen of zelfs 2 zonder er de dag erna iets van te voelen of toch weinig (enja het waren zelfs hoge doses).

Ten eerste kan dit gewoon aan jezelf liggen en ten 2de is de brakheid van xtc vaak te wijten aan combinaties of niet eten of te actief etc...


MDMA Toxicity
http://emedicine.medscape.com/article/821572-overview

In 1985, published reports stated that MDMA and its demethylated metabolite 3,4-methylenedioxyamphetamine (MDA) had long-term neurotoxic effects in laboratory animals.


Serotonergic neurotoxicity of 3,4-(+/-)-methylenedioxyamphetamine and 3,4-(+/-)-methylendioxymethamphetamine (ecstasy) is potentiated by inhibition of gamma-glutamyl transpeptidase
http://mdma.net/toxicity/toxmetab.html

The data indicate that thioether metabolites of MDA and MDMA contribute to the serotonergic neurotoxicity observed following peripheral administration of these drugs.


Causes and Consequences of Methamphetamine and MDMA Toxicity
http://www.aapsj.org/view.asp?art=aapsj080238



MDMA (Ecstasy) and alcohol: a critical review of research of effects on mood and cognition in recreational users.
http://generallythinking.com/mdma-e...-on-mood-and-cognition-in-recreational-users/

Both drugs cause damage to the human brain, however the areas affected differ. Ecstasy in believed to damage hippocampus and frontal lobe (Puerta et al. 2001; Heffernan et al. 2001; Morgan, 2000). There is some evidence from neuroimaging studies that shows occipito-parietal region of the cortex may be affected by exposure to ecstasy (Reneman et al. 2000). By comparison persistent misuse of alcohol can result in damage to a range of cortical and sub-cortical structures of the brain, can lead to brain shrinkage, neurotransmitter impairments, inhibition of frontal cortex functioning and reduced hippocampal function (Heffernan, 2008).

Gewoon studies posten kan soms een meerwaarde hebben, maar niet als ze als propaganda gebruikt worden bij een stel naieve mensen dat ineens de waarheid er zomaar van aannemen. die studie van '85 is lang outdated.

Er zijn ondertussen veel uitgebreidere onderzoeken gebeurt en ziet men dan sporadisch gebruik van xtc geen kwaad kan. Sommige zwaardere gebruikers hebben zelfs ook geen last. Allemaal heel moeilijk om te bepalen achter vanwege de grote samenhang van middelen (incl alcohol dat gebruikt word).

Ik zeg zeker niet dat het niet schadelijk zou zijn, want ik heb er zelf de pijn van mogen ondervinden. Niet door gebruik van drugs, wel door misbruik.Doch het selectief bovenhalen van studies leidt al snel bij de niet hoger opgeleiden tot foute conclusies.
 
Dan wil ik die onderzoeken wel eens zien.
 
Laatst bewerkt:
Ten eerste, nee het kan geen kwaad. Als er al iets van erger effect optreedt is het marginaal.

Ten 2de, nee je moet het niet doen. Ik vind persoonlijk dat als je aan het kuren bent je daar 100 % gefocust op moet zijn.



Eerlijk door deze uitspraak weet ik direct dat je weinig verstand hebt of in ieder geval geen logisch verstand. Het hoeft geen uitleg want het is overduidelijk. Ik snap niet dat je zo'n tegenstrijdige en domme uitspraken kan doen. Denk er eens twee keer over na of ga terug naar school.

edit: ik heb je argumentatie nog eens doorgelezen en nu lijkt het nog dommer.
edit2: misschien vermelden dat ik zelf beide drugs en AAS heb gebruikt. Allebei doe ik het niet meer en ik ben persoonlijk sterk tegen drugs als het gaat over mezelf. Dus ik ben hier niet partijdig, enkel feiten en geen ik doe geen uitspraken zoals eiwitten zijn anabole steroiden, wat je met jouw redenatie kan vergelijken.

dis gun be good.
 
The ugly side of amphetamines: short- and long-term toxicity of 3,4-methylenedioxymethamphetamine (MDMA, 'Ecstasy'), methamphetamine and D-amphetamine.
Steinkellner T, Freissmuth M, Sitte HH, Montgomery T.
Biol Chem. 2011 Jan;392(1-2):103-15. Review.

Wat recenter (zelf niet gelezen). Wil full text wel posten als die niet vrij verkrijgbaar is.
 
Je implicaties zijn fout of iig heel naief om van zoiets uit te gaan. Ik kan super gemakkelijk (vroeger) een pil nemen of zelfs 2 zonder er de dag erna iets van te voelen of toch weinig (enja het waren zelfs hoge doses).

Ten eerste kan dit gewoon aan jezelf liggen en ten 2de is de brakheid van xtc vaak te wijten aan combinaties of niet eten of te actief etc...




Gewoon studies posten kan soms een meerwaarde hebben, maar niet als ze als propaganda gebruikt worden bij een stel naieve mensen dat ineens de waarheid er zomaar van aannemen. die studie van '85 is lang outdated.

Er zijn ondertussen veel uitgebreidere onderzoeken gebeurt en ziet men dan sporadisch gebruik van xtc geen kwaad kan. Sommige zwaardere gebruikers hebben zelfs ook geen last. Allemaal heel moeilijk om te bepalen achter vanwege de grote samenhang van middelen (incl alcohol dat gebruikt word).

Ik zeg zeker niet dat het niet schadelijk zou zijn, want ik heb er zelf de pijn van mogen ondervinden. Niet door gebruik van drugs, wel door misbruik.Doch het selectief bovenhalen van studies leidt al snel bij de niet hoger opgeleiden tot foute conclusies.

Het is altijd weer schattig als mensen intellectueel proberen te doen op internetfora. Helaas lukt het je niet :(.
 
The ugly side of amphetamines: short- and long-term toxicity of 3,4-methylenedioxymethamphetamine (MDMA, 'Ecstasy'), methamphetamine and D-amphetamine.
Steinkellner T, Freissmuth M, Sitte HH, Montgomery T.
Biol Chem. 2011 Jan;392(1-2):103-15. Review.

Wat recenter (zelf niet gelezen). Wil full text wel posten als die niet vrij verkrijgbaar is.

Ik wil de full text wel eens zien.

Topic gaat een beetje een rare kant op, het wordt meer een discussie of harddrugs al dan niet schadelijk zijn. Wat ze natuurlijk gewoon zijn, zeker als je ze veel gaat gebruiken of in hoge doseringen.

Enigste waar je je zorgen over zou moeten maken icm met AAS is je hartspier, bloeddruk en je lever als je orals gebruikt.
 
Het is altijd weer schattig als mensen intellectueel proberen te doen op internetfora. Helaas lukt het je niet :(.

Hahahahahhah ja idd.
Verkeerd gebruik van het woord "implicatie" ook! Waarschijnlijk is het zo;n boerenlul die dat woord nooit gebruikt in het echte leven met zijn vrienden. :roflol:

Sowieso iemand met zo'n attitude ga ik al niet eens verder mee in discussie joh.
Ik kan het mis hebben maar waarschijnlijk denkt hij nu iets in de zin van "HA! ik heb de discussie gewonnen dan!" wat heel typerend is voor zulke personen (lees: betweters).
 
Het is altijd weer schattig als mensen intellectueel proberen te doen op internetfora. Helaas lukt het je niet :(.

Ironisch dat je zelf een flater slaat hiermee.

Het moge duidelijk zijn dat een onderzoek uit 1985 niet meer betrouwbaar is. Wil je verricht onderzoek gebruiken worden internationale richtlijnen gehanteerd dat deze normaliter niet ouder dan 5 jaar mogen zijn. Of het moet klaarblijkelijk zijn dat er geen veranderingen zijn opgetreden (Wetenschappelijk onderzoek is altijd onderhevig aan veranderingen). Vooral wanneer dit voor handen is.

Vooral bij onderwerpen als drugs.. waarin jaarlijks onderzoek wordt verricht zijn erg onderhevig aan veranderingen. Andere researchmethodieken zoals bijvoorbeeld longitudinaal onderzoek.

Nu weet ik dat niet lang geleden is aangetoond dat gebruik van xtc cq mdma minder slecht is dan een avond zuipen. Al ben ik nu niet in de gelegenheid kwa tijd om dit onderzoek op te zoeken.

Wel merk ik hier dat er erg veel vanuit vooroordelen wordt gereageerd. Men probeert slim te zijn en elkaar na te praten terwijl een groot deel niet weet wat ze zeggen en zo juist flaters slaan.

Mjaa dat is het bekende niveau in de AAS sectie jammer genoeg.
 
Eigen ervaring: mensen die 5 jaar lang frequent MDMA genomen hebben (2-3x per week) => mentale problemen, er is echt iets mis mee

Mensen die 5 jaar lang zich 2-3keer per week kapot zuipen => no problemo
 
Eigen ervaring? Erg wetenschappelijk natuurlijk maar precies je zegt het al, 2-3 keer per week.
 
Eigen ervaring: mensen die 5 jaar lang frequent MDMA genomen hebben (2-3x per week) => mentale problemen, er is echt iets mis mee

Mensen die 5 jaar lang zich 2-3keer per week kapot zuipen => no problemo

2-3x per week gaat natuurlijk nergens over. Maar mijn eigen ervaring is dat zelfs ongeveer 4-6x per jaar voor meer dan 10 jaar ook mentale problemen met zich mee KAN brengen. Ligt ook weer aan de psychische aanleg van deze persoon en de hoogte van de doseringen etc. Het is afhankelijk van zoveel verschillende factoren en dus bijna onmogelijk meetbaar. Vooral subjectief dus...

Alcohol en MDMA vergelijken slaat ook helemaal nergens op. Het zijn gewoon appels met peren.
 
2-3x per week MDMA, dan heb je al een mentaal probleem om dat uberhaupt te overwegen :roflol:
 
Ironisch dat je zelf een flater slaat hiermee.

Het moge duidelijk zijn dat een onderzoek uit 1985 niet meer betrouwbaar is. Wil je verricht onderzoek gebruiken worden internationale richtlijnen gehanteerd dat deze normaliter niet ouder dan 5 jaar mogen zijn. Of het moet klaarblijkelijk zijn dat er geen veranderingen zijn opgetreden (Wetenschappelijk onderzoek is altijd onderhevig aan veranderingen). Vooral wanneer dit voor handen is.

Vooral bij onderwerpen als drugs.. waarin jaarlijks onderzoek wordt verricht zijn erg onderhevig aan veranderingen. Andere researchmethodieken zoals bijvoorbeeld longitudinaal onderzoek.

Nu weet ik dat niet lang geleden is aangetoond dat gebruik van xtc cq mdma minder slecht is dan een avond zuipen. Al ben ik nu niet in de gelegenheid kwa tijd om dit onderzoek op te zoeken.

Wel merk ik hier dat er erg veel vanuit vooroordelen wordt gereageerd. Men probeert slim te zijn en elkaar na te praten terwijl een groot deel niet weet wat ze zeggen en zo juist flaters slaan.

Mjaa dat is het bekende niveau in de AAS sectie jammer genoeg.

Ouderdom van een onderzoek heeft niets te maken met de betrouwbaarheid. Alleen de methodes zijn van belang.
 
Laatst bewerkt:
Ik wil de full text wel eens zien.

Topic gaat een beetje een rare kant op, het wordt meer een discussie of harddrugs al dan niet schadelijk zijn. Wat ze natuurlijk gewoon zijn, zeker als je ze veel gaat gebruiken of in hoge doseringen.

Enigste waar je je zorgen over zou moeten maken icm met AAS is je hartspier, bloeddruk en je lever als je orals gebruikt.

De schadelijkheid van hard drug en aas moet afzonderlijk bekeken worden omdat onderzoeken die het combineren ontbreken.

Testosteron is bv giftig voor hersencellen. En belast enzymen van cytochroom P450. Als een hard drug hetzelfde doet of andere negatieve effecten op een van deze heeft kan je je conclusies maken over gecombineerd gebruik.
 
Je implicaties zijn fout of iig heel naief om van zoiets uit te gaan. Ik kan super gemakkelijk (vroeger) een pil nemen of zelfs 2 zonder er de dag erna iets van te voelen of toch weinig (enja het waren zelfs hoge doses).

Ten eerste kan dit gewoon aan jezelf liggen en ten 2de is de brakheid van xtc vaak te wijten aan combinaties of niet eten of te actief etc...




Gewoon studies posten kan soms een meerwaarde hebben, maar niet als ze als propaganda gebruikt worden bij een stel naieve mensen dat ineens de waarheid er zomaar van aannemen. die studie van '85 is lang outdated.

Er zijn ondertussen veel uitgebreidere onderzoeken gebeurt en ziet men dan sporadisch gebruik van xtc geen kwaad kan. Sommige zwaardere gebruikers hebben zelfs ook geen last. Allemaal heel moeilijk om te bepalen achter vanwege de grote samenhang van middelen (incl alcohol dat gebruikt word).

Ik zeg zeker niet dat het niet schadelijk zou zijn, want ik heb er zelf de pijn van mogen ondervinden. Niet door gebruik van drugs, wel door misbruik.Doch het selectief bovenhalen van studies leidt al snel bij de niet hoger opgeleiden tot foute conclusies.

De mentale schade die xtc aanricht zoals het zwaar depresieve gevoel dat het teweegbrengt na gebruik vind ik toch niet om mee te lachen dat was trouwens bij mij de hoofdreden dat ik met al die recdrugs gestopt ben lang voor ik aan roids begon enige uitzondering die ik maak is ghb.

---------- Post toegevoegd Wed 21 Mar 2012 om 12:25 ----------

En wat versta je onder sporadisch gebruik? En heb je ook bewijs dat het op termijn of bij een enkele inname geen schade toebrengt?

In combinatie met aas is het ook wel een andere zaak.

De lijn tussen sporadisch en geregeld is flinterdun zeker bij een product zoals ghb waar de afkick nihil is.
 
Ouderdom van een onderzoek heeft niets te maken met de betrouwbaarheid. Alleen de methodes zijn van belang.

Je oude onderzoeksresultaten zijn niet meer representatief. Is een betere beschrijving van wat ik bedoelde..

Ik was in de war met validiteit (onafhankelijk van het toeval) in relatie tot betrouwbaarheid.
 
Valt me hier wel serieus op hoe alle pro-AAS mensen zo sterk tegen recreatieve drugs zijn.

Ben het er wel mee eens dat het of het een of het ander is. Dus als je kuurt, in dit geval slechts 6 weken dan moet je er toch echt 6 weken voor leven anders vind ik het spelen met je lichaam.

Langs de andere kant ben ik alleen maar pro-reacreatief drug gebruik en dat je dan nog meer forever alone zou zijn is bullshit imo. Je moet geleefd hebben. Ik probeer zelf ergens een combinatie te vinden maar ik blijf wel mooi van de AAS af omdat ik weet dat ik niet serieus genoeg met BB'ing bezig ben daarvoor.

Als je ze beiden doet vind ik het echt van weinig karakter getuigen, maar je doet natuurlijk nog altijd wat je zelf wil.
 
kan wel voor een keertje, heb ook wel eens gedaan. alleen luister goed naar je lichaam en wees niet bang om wat kilo's mogelijk kwijt te raken
 
kan wel voor een keertje, heb ook wel eens gedaan. alleen luister goed naar je lichaam en wees niet bang om wat kilo's mogelijk kwijt te raken

Wat is het nut van de TS zijn kuur dan ?
 
Back
Naar boven