MuscleMeat

mariadistel tijdens anavar

Bezoekers in dit topic

vinci12

Cool Novice
Lid geworden
7 mrt 2012
Berichten
99
Waardering
2
Lengte
1m85
Massa
82kg
Vetpercentage
11%
Hallo iedereen weer,

na vele goede meningen van jullie heb ik besloten om toch 50mg ed te nemen.
Tijdens mijn kuur var only zou ik dan ook mariadistel nemen,juist ter extra bescherming lever.
Weet iemand wanneer ik die mariadistel het beste neem?
Met de var,s'avonds,tijdens het eten?
Nogmaals bedankt voor de goede reacties.
Maandag 30/4 start ik met de var en ga 6 weken doen.

Groetjes
 
Je lever hersteld na je kuur niet tijdens, waarom zou je dan lever zuiveraars gebruiken tijdens een kuur? Want dat is het: zuiverend niet beschermend.
Je verminderd alleen je winst en het effect is minimaal.
Veel beter om na je kuur optimaal te herstellen als de as tenminste uit je lichaam is.
 
Danku j4ck dus na de kuur dan mariadistel nemen?
Heb 30 capsules dus die dan allemaal opgebruiken?
Ja nakuur ga ik niet doen aangezien dit niet noodzakelijk is,daarom die mariadistel.
 
Mariadistel is niet gerelateerd aan toxiciteit door AAS toegebracht.
 
Danku j4ck dus na de kuur dan mariadistel nemen?
Heb 30 capsules dus die dan allemaal opgebruiken?
Ja nakuur ga ik niet doen aangezien dit niet noodzakelijk is,daarom die mariadistel.

Neem ze bvb 1 weekje na de kuur!
 
Nochtans heb ik hier op het forum gezien dat vele dit nemen ter bescherming en dat dit ook wordt aanbevolen.
Meningen zijn toch zo verschillend.
 
Nochtans heb ik hier op het forum gezien dat vele dit nemen ter bescherming en dat dit ook wordt aanbevolen.
Meningen zijn toch zo verschillend.

Ja, meningen zijn zeer verdeeld.

En sillymarin doet wel wat voor je lever, tuurlijk het reinigt, maar de toxiciteit die jij wilt 'bestrijden' zal met gebruik van mariadistel windeieren leggen.
 
A ok ja bedankt hiervoor, ja heb ze nu liggen dus zal ze gewoon na de kuur maar innemen.
Normaal bij 50 mg var ed zou dit nog moeten meevallen qua toxiciteit maar ja hoe meer ik de schade kan beperken hoe beter natuurlijk.
 
Veel water drinken is ook niet goed, kan juist nogal vervelende bijwerkingen geven.
 
Var is vrij proper voor je lever hoor, ik zou gwn een pak water drinken
en als je het toch wilt doen na je kuur dan ;)
 
Hehe de 1 zegt water is niet goed de andere wel ;)
Heb gehoord dat direct water na de inname zorgt voor hoofdpijn dus zal na de inname water mijden voor even.
Maar goed zal dit dan na de kuur nemen.
Ben eens benieuwd.
Thanks voor de meningen.
 
Misschien moet je zelf eens wat dingen gaat uitzoeken i.p.v. op een internetforum om meningen vragen aan mensen die je niet eens kent en vervolgens dan maar te doen wat er op een forum gezegd word...
Als je even had gegoogled dan had je zo meer informatie kunnen vinden en had je jou eigen antwoorden en meningen kunnen vormen.

Veel water drinken is helemaal niet gezond

Over water wordt gezegd dat het goed is voor onze nieren, dat het ons lichaam reinigt, dat het onze concentratie verhoogt en dat we van water drinken afvallen. Experts waarschuwen echter dat het drinken van veel water helemaal niet goed is voor de gezondheid en zelfs schadelijk kan zijn.
Officiële instanties en overheden beweren al jaren dat het drinken van zes tot acht glazen water per dag gezond is. Maar volgens onderzoekers zijn de wetenschappelijke onderbouwingen van deze beweringen 'complete nonsens'. Er is namelijk geen bewijs dat het drinken van water helpt om gezondheidsproblemen te voorkomen, zo berichten verschillende Britse kranten vandaag.

Concentratie

In het Britse Medical Journal schrijft huisarts Margaret McCartney uit Glasgow dat water drinken terwijl je eigenlijk geen dorst hebt, je concentratie kan beïnvloeden. Op een negatieve manier, want je krijgt er geen boost door, maar zakt juist in. Bovendien zijn er aanwijzingen dat chemicaliën die worden gebruikt om water dat in de supermarkt te koop is te desinfecteren, slecht zijn voor je gezondheid.

Slapeloosheid

Het drinken van grote hoeveelheden water kan ook leiden tot slapeloosheid, want je moet 's nachts vaker opstaan om naar het toilet te gaan. Andere onderzoeken laten zien dat het zelfs schade kan aanbrengen aan de nieren, in plaats van het te voorkomen.

Opgezwollen hersenen

McCartney noemt het 'verontrustend' dat het drinken van water zo wordt aangeprezen terwijl het kan leiden tot de zeldzame aandoening hyponatriëmie. Het lichaamszout daalt dan en de hersenen zwellen op. In 2003 werd de Engelse acteur Anthony Andrews door de ziekte getroffen na het drinken van te veel water tijdens de repetities voor een rol in een musical op het Londense West End.

Eetlust

Professor Stanley Goldfarb, expert op het gebied van stofwisseling aan de universiteit van Pennsylvania zegt in de Medical Journal dat er geen bewijzen zijn dat het drinken van water helpt om gewicht te verliezen of je eetlust te verminderen. 'Het huidige bewijs is eigenlijk dat er geen bewijs is'.

http://www.trouw.nl/tr/nl/4516/Gezo...l-water-drinken-is-helemaal-niet-gezond.dhtml
 
Gewoon véél water drinken dan SIA???

Ik bespeur hier een vorm van ironie en wil daarom nog wel wat toelichten om het wat duidelijker te maken.:D

De meeste positieve studies die gemaakt zijn over mariadistel en de levertoxische effecten zijn gebaseerd op alcohol, amanita phalloides of paracetamol.
Echter het mechanisme hiervan en orale steroiden/PH op hepatotoxiciteit is heel anders.
Er is een duidelijke uitleg in Wikipedia:
Hepatotoxiciteit.
Kortom, toxine zoals paracetamol voert hepatocellulaire schade meer direct uit (in het geval van paracetamol, vernietigt glutathione, doodt levercellen), terwijl anabolen steroiden gal laten ophopen in de lever ipv af te voeren waardoor levercellen gedrenkt worden in schadelijke gal en sterven.
Dit noemt men cholestase leverbeschadiging.

Kort samengevat:
Kuurders, vooral die oraal prefereren, dienen een middel te gebruiken dat cholestatische leverschade tegengaat.
Kan mariadistel dit?
Het bewijs is ontoereikend.


Nog een kleine tip voor hen die de werkzaamheid van hun orale keus willen boosten.
Drink tijdens het nemen van de pillen een glas grapefruit-sap!;)
 
Wikipedia rip: Grapefruits hebben een wisselwerking met verschillende geneesmiddelen. Grapefruitsap blokkeert lever-enzymen die betrokken zijn bij de afbraak van veel medicijnen. De hoeveelheid geneesmiddel in het lichaam wordt daardoor groter. Bij gebruik van een statine kan dit leiden tot spierafbraak[2][3].
 
  • Like
Waarderingen: SIA
Wikipedia rip: Grapefruits hebben een wisselwerking met verschillende geneesmiddelen. Grapefruitsap blokkeert lever-enzymen die betrokken zijn bij de afbraak van veel medicijnen. De hoeveelheid geneesmiddel in het lichaam wordt daardoor groter. Bij gebruik van een statine kan dit leiden tot spierafbraak[2][3].

Dank je kerel, hier karma!;):D
 
jeeses nu word ik zot.
Water ongezond,geen grapefruitsap bij inname terwijl ik dit ook al eerder heb gehoord.
Volgens mij weet niemand de correcte uitleg.
Dat water ongezond is of kan zijn bij grote inname is het eerste dat ik heb gehoord in al mijn jaren. Zelfs de dokter raad mij aan om heel veel tot 3 liter per dag te drinken.
Die studies die jij beweert utrechter zijn fabels zoals er zoveel zijn op het net.
Dus nu moet ik dan geen grapefruit sap innemen maar water terwijl water zou leiden tot hoofpijn,wetet allemaal niet meer hoor.
Wat is nog wel gezond?????
Als zelfs water al niet meer mag dan kan je jezelf beter ophangen want dan leef je niet meer toch?
Er wordt mij verteld dat ik op het net moet zoeken maar zie dan wat het resultaat is,dat ik dan te horen krijg of te lezen krijg dat water schadelijk kan zijn.
 
geen grapefruitsap bij inname

Goed lezen bro!;)

Dat een statine voor spierafbraak zorgt mag je gerust in het land van fabeltjes rangschikken.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven