| | #1 |
| Monstrous Giant Aangemeld: aug 2006 Locatie: Nederland Leeftijd: 21 Geslacht: M
Stats: 1m50 160kg 1% Karma: | leverschade ?
Ik heb het witte gedeelte van mijn oog....geel Heeft dit te maken met leverschade van mijn kuur ? De dokter zegt dat het niks is.Mooie vent Dan maar hier vragen. |
| | |
| | #2 |
| Ripped Bodybuilder | Re: leverschade ?
Heeft eerder te maken met een vitamine tekort denk ik. Vriend van me had het ook een keer. Het is wel een zuipende ecto dus hmmm. Geelzucht?
__________________ 1.81 105kg bench: 130kg squat: 160kg atg dead: 200kg |
| | |
| | #3 |
| Monstrous Giant Aangemeld: aug 2006 Locatie: Nederland Leeftijd: 21 Geslacht: M
Stats: 1m50 160kg 1% Karma: | Re: leverschade ?
euhm de dokter zei dat het iets met mijn lever te maken had, sommige mensen die niet kuren hebben het ook, maar ik vraag me af of mijn lever niet beschadigd is Het is normaal al geel maar nu nog erger.. |
| | |
| | #4 |
| Freaky Bodybuilder | Re: leverschade ?
ik denk dat je dood gaat.
__________________ This game, this iron warfare... Shit, it's all about progress and conquest! In our walk of life, growth is always the top priority. Whether in terms of size or strength, we seek to grow and progress, to surpass our preconceived limits and to expand beyond our previous boundaries. Bigger and better every time, this is our quiet mantra and it permeates every aspect of our existence. |
| | |
| | #5 |
Stats: 1m50 160kg 1% Karma: | Re: leverschade ?
|
| | |
| | #6 |
| Ripped Bodybuilder | Re: leverschade ?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Geelzucht oorzaken 1. pre-hepatisch: ('voor de lever'): met de lever is niets mis maar er is een zodanig verhoogde afbraak van hemoglobine dat er veel aanbod is waardoor de patiënt (meestal niet erg) geel ziet. Bij bepaalde vormen van bloedarmoede door versterkte bloedafbraak, bij bepaalde erfelijk bepaalde condities waarbij de verwerkingscapaciteit van de lever verminderd is (syndroom van Gilbert, ziekte van Crigler-Najjar) 2. hepatisch ('door de lever'): de lever is zelf door ziekte aangetast (b.v. hepatitis, cirrose) en kan minder aanbod aan en/of laat verwerkte producten teruglekken naar het bloed in plaats van naar de gal. 3. post-hepatisch ('na de lever'): de gal-afvoerwegen (waaronder de ductus choledochus) zijn in of na de lever verstopt, meestal door een galsteen, soms door een tumor, waardoor er veel oplosbare bilirubine zijn weg terug vindt naar het bloed. De ontlasting zal dan licht tot wit zijn, de urine juist zeer donker, bruin. 4. andere oorzaken: b.v. het eten door de patiënt van ongewoon veel gele kleurstoffen b.v. caroteen in wortelen of bruiningstabletten.
__________________ 1.81 105kg bench: 130kg squat: 160kg atg dead: 200kg |
| | |
| | #8 |
| Cool Novice Aangemeld: aug 2008 Locatie: Nederland Leeftijd: 25 Geslacht: M
Stats: Karma: | Re: leverschade ?
Het kan geen kwaad om even bloed te laten prikken. controleer op Hepetitis, Bloedarmoede, HB Gehalte (Denk dat bij jou deze te laag zitten), en je lever waardes. Als het toch je hb-waarde is die te laag is, is er niks aan te doen dan rust nemen en geen alcohol of aas te gebruiken totdat deze weer binnen een normaal acceptabel niveau is. HB Breek je rode bloedlichaampjes af, maar je lichaam maakt deze ook weer zelf aan. Mocht je dat te lang vinden duuren kun je aan je arts vragen of hij je eventueel epo wil voorschrijven.. Denk dat ie dat alleen in het uiterste geval doet als je waardes richtingn de 5.0 zitten http://www.consumed.nl/ziekten/2978/Hb-waarden Succes |
| | |
| | #9 |
| Monstrous Giant Aangemeld: aug 2007 Locatie: olddutch for fucking president ! Geslacht: M
Stats: 2m06 64kg > 50% Karma: | Re: leverschade ?
zal wel niets ergs zijn, behalve dat je op een gevenmoment toch dood gaat. tot daar aan toe zou je visine oogdruppels kunnen nemen dan is de oogbal weer wit die nam ik vroeger graag om niet optevallen dat ik met mijn rooie oogen stoned was .
__________________ . |
| | |
| | #10 |
| Huge Freak Aangemeld: okt 2004 Locatie: ergens in Azie Leeftijd: 44 Geslacht: M
Stats: 1m65 103kg 15% Karma: | Re: leverschade ?
Zou ff mijn ALAT Asat laten testen,weet je het snel genoeg.....dit is trouwes het enige goede antwoord
__________________ 1.65m 101-kg 15-% PM mag altijd. |
| | |
| | #11 |
| Cool Novice Aangemeld: mei 2009 Locatie: Nederland Leeftijd: 27 Geslacht: M
|
| | |
| | #12 |
| Advanced Bodybuilder | Re: leverschade ?
Ziet het er zo uit ? http://www.ergogenics.org/sportvoeding22.html Let niet op het bericht maar op de foto. Als dat zo is, zou ik toch vlot mijn bloed laten testen. Wss verhoogde ALAT AST waarden.
__________________ Eat well, train daily, die anyway. |
| | |
| | #13 |
| Monstrous Giant | Re: leverschade ?
Heb dat ook gehad maar dat was van het vele zuipen van vroeger. Teken dat het niet goed gaat met je lever. Ben toen meteen gestopt met de whiskey.
__________________ mc's trainingslog SQ 165 l BP 115 l DL 210 l 490 In order to heal my lower back, I should do heavy back squats and stick it through the pain? Yes! Can squats cure cancer? Yes… there is nothing heavy squats can’t cure! |
| | |
| | #14 |
| Advanced Bodybuilder Aangemeld: mei 2009 Locatie: Springfield Leeftijd: 22 Geslacht: M
Stats: 1m70 84kg 10% Karma: | Re: leverschade ?
Ik kan hier ook last van hebben, het noemt het syndroom van Gilbert. Je billurubine is van nature al verhoogt. Ik heb er wel nog nooit geel van gezien of klachten over gehad, dit zou het meest opvallend moeten zijn als je vermoeid bent.
|
| | |
| | #15 |
| Cool Novice Aangemeld: nov 2002 Locatie: Nederland Leeftijd: 31 Geslacht: M
Een goede arts ziet het verschil tussen ogen die geel zijn door leverproblemen of gewoon ogen die licht geel zijn door andere oorzaken. In de kuur was het bij mij ook iets erger. Geen probleem in principe, gewoon in de gaten houden. |
| | |
| | #16 | |
| Dutch Bodybuilder Aangemeld: feb 2007 Locatie: Nederland Leeftijd: 27 Geslacht: M
Stats: 1m79 107kg 20% Karma: | Re: leverschade ?
Citaat:
Ik zou de andere leverfuncties ook laten testen zoals Gamma-GT en LH. Als je lever inderdaad niet zo goed werkt ga je dat aan meer dingen merken zoals vermoeidheid en lusteloosheid. Even laten testen dus, meten is weten. | |
| | |
| | #17 |
| Ripped Bodybuilder Aangemeld: jul 2006 Locatie: Limburg Leeftijd: 22 Geslacht: M
Ik zou nog 1 keer stevig kuren met orals en voor een nieuwe lever gaan
__________________ Current stats: Length: 182cm Weight: 96.5Kg Fat %: rond de 10% Training years: 4 :) Legpress Pr: 6x 310Kg (8e set) Biceps koud: 42cm links, 43cm rechts Status: Gunslinger ALL NATURAL BABY |
| | |
| | #18 |
| Freaky Bodybuilder Aangemeld: feb 2005 Locatie: Nederland Geslacht: M
Detox One heeft tegenwoordig het e.a. ondersteuning te bieden in deze...
__________________ Creator of Panatta's Longest Work out Ever Officieel NBBF/IFBB Wereldrecordhouder ROBBERT'S TRIPPLE is o.a. te zien op www.robberts-tripple.nl en www.xxlnutrition.nl (link sectie) - Lid van Team XXL Nutrition. |
| | |
| | #19 | |
| Huge Freak Aangemeld: mei 2007 Locatie: Nederland Leeftijd: 24 Geslacht: M
Citaat:
oke ,oke. Nu laat ik de serieuze mensen weer antwoorden.
__________________ The sound, face and mine of today is more relative to the hope of tomorrow and the reality of destruction than the blind who cannot see their children for fear and division. Something that grew and related five reflections of today's children... | |
| | |
| | #20 |
| Advanced Bodybuilder Aangemeld: okt 2006 Locatie: België Leeftijd: 24 Geslacht: M
Stats: 1m86 79kg 8% Karma: | Re: leverschade ?
is niet perse leverschade kan ook ontsteking van de galwegen zijn wat ook wel voorkomend is met AAS gebruik. in dat geval door dokter bloed laten trekken en wss ursodeoxycholzuur innemen(werkt heel goed). bij leveroverbelasting legalon(mariadistel)werkt ook heel goed,maar dat laat je gal nog eens samentrekken,dus dan moet je wel zien dat er nix aan je gal is. |
| | |
![]() |
| Bookmark topic |
| Tags |
| leverschade |
| Topic opties | |
| |