Fitness Seller

HGH somatropin (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

To much

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
4 sep 2008
Berichten
15
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
90kg
Hoi,
Ik heb een paar vraagjes:
Ik ben sinds kort begonnen met somatropin, dit hoofdzakelijk om mijn vetreserves te verbranden en opbouw/herstellen van spiervezels. :rolleyes:
Je snapt het al, ik ben de 40 ruim gepaseerd en vind het tijd voor een grondige onderhoudsbeurt.:cool:
Ik ben begonnen met gewichten in 1977 op 17 jarige leeftijd, en pas in 1997 voor het eerst een kuurtje genomen.
Na diverse kuren ben ik gestopt omdat ik geen normale kleding meer aan kon, en omdat mijn vriendin het zat was om mij altijd maar in die oversized sportbroeken en tenten van T-shirts te zien rondlopen. (ook kon ik geen spuit meer zien!!)
Ik ben daarom met mijn andere hobby verder gegaan, wielrennen!?:o
Het trainen met gewichten doe ik zo af en toe nog eens als het weer begint te jeuken. Dus helemaal gestopt ben ik nooit.
Ik heb geen ervaring met somatropin voor het doel waar ik het voor wil gebruiken, ik heb het trouwens helemaal nog nooit gebruikt, al was ik het wel altijd van plan.
Ik ben nu 1 week bezig met dagelijks 1 inj. Van 2 i.u.
Ik zet laag in omdat ik op anabolen ook als een speer ging met een relatief lage dosering.
Tevens hoeft het niet snel te gaan, ik kan dit wel een jaartje volhouden. Of is dit te lang, en moet ik een hogere dosering aanhouden?
Ik wil na 4 weken wel overschakelen naar Om De Dag daarna 5/2 en in een later stadium 4/3 waarbij de dosering per week op 10 a 14 i.u blijft staan.
Ik lees dat de vetreserves eerst worden aangesproken na gebruik van HGH, maar is dat al na de eerste injectie of na 4 mnd gebruik. Want dan worden toch ook pas de eerste voordelen merkbaar?
Ik gebruik clenbuterol en Dianabol erbij (Insuline vind ik te riskant).
maar is dat nu al nodig, of pas na 4 maanden?
Ik heb ook geen overdreven hongergevoel zoals je dat wel hoort, ik heb nog geen reden om te twijfelen aan de kwaliteit van de HGH, of toch wel?:rolleyes:
<O:p</O:p
 
ik dacht dat de minimum dosis op 4IU lag
 
Voor groeien klopt dit wel, en dan 4IU verdeeld over de dag.(zoals onder DOSERING staat aangegeven)
Maar voor mijn doelstelling zou 2 a 3 IU voldoende moeten zijn. Dat is even afwachten dus.


DOSSERING

Allereerst wil ik zeggen: verwacht geen wonderen. Als je bijvoorbeeld 10 KG spier wilt aankomen in 10 weken dan ben je met HGH aan het verkeerde adres. HGH heeft de tijd nodig om zijn werk te doen (minimaal 4 maanden of langer) De reden hiervoor is dat de aanmaak van IGF-1 in de lever door HGH cumulatief is van aard. Dus hoe langer gebruik hoe hoger de IGF-1 niveau’s (er is wel een maximum). Het verbeterde gebruik van de voedingstoffen en mobilisering van vet zal wel snel merkbaar zijn, maar de daadwerkelijke zichtbare veranderingen van de spieren komen pas vaak na 3 maanden.

Voor anti-veroudering, algemene gezondheid & vet mobilisering
Voor deze doeleinden, zal een dosis 2-3 iu's per dag voor de meerderheid volstaan.

Voor het bereiken van spiergroei en het wezenlijk verbeteren van de lichaamssamenstelling
Met deze bedoeling zal een dosis 4-8 iu's per dag noodzakelijk zijn. De meeste mensen zullen zeer goed gaan bij een dosis van 4-5 iu's per dag.

De meeste mensen ervaren, vooral bij de eerste keer HGH gebruik pijn in de gewrichten, het hoogte punt is meestal rond de 3-4 weken gebruik.
Daarna zal het wegtrekken. Daarom kan je beter bij de eerste keer gebruik van HGH de dosering opbouwen en bijvoorbeeld te starten met een dosering van 2 i.u.

Bij doseringen hoger dan 2-3 i.u. per dag heeft het verdelen van de dosering gunstig effect omdat je lichaam niet gewend is met hogere doseringen om te gaan.
 
Zie onderstaand bericht, ik heb nog een andere versie waar het gebruik van D-bol en Clen wordt aanbevolen. Maar kon deze zo gauw niet vinden, het was in iedergeval aannemelijk dat deze stoffen een voordeel opleveren tijdens een HGH kuur.

(World Anabolic Review 1996)
Er moet nog worden opgehelderd, wat er met de insuline en het LT-3 schildklierhormoon gebeurt. Atleten, die zich in de opbouwfase bevinden en STH innemen, hebben normaliter geen exogene insuline nodig. Hier is het aanbevelenswaardig, op z’n laatst om de 3 uur, een complete maaltijd te gebruiken, wat resulteert in 6-7 maaltijden per dag. Daardoor wordt het lichaam in staat gesteld, voortdurend insuline uit te storten, waardoor de bloedsuikerspiegel niet zo sterk omlaag kan gaan. Ook gebruiken atleten niet graag LT-3 schildklierhormonen in deze fase. Laat u gedurende het innemen van STH in elk geval de schildklierhormoonspiegel door een arts controleren. Het gelijktijdig gebruik van anabole/androgene steroïden en/of clenbuterol , is, naar de ervaring leert, geschikt.
 
Ik ben net als jij de 40 gepasseerd en net begonnen met mijn HGH kuur. Ik zit op 2 iu/dag in twee injecties met als eerste doel vetverbranding en overall "celverjonging", ik hoop dat het ook wat peesproblemen verhelpt. Ben pas een week bezig dus ik merk nog niets.

Pas na 3 maanden heb je je IGF-1 level dusdanig opgeschroefd dat je profijt hebt van AAS, ik wacht dan dus ook tot die drie maanden erop zitten. Dat word dan fase twee van de doelstelling: meer spiercellen aanmaken en die met de AAS opblazen. Of je daarvoor ook 3 maanden op 4-6 iu/dag moet zitten weet ik nog niet, mijn bron is even op vakantie en ik heb het op dit board nog niet gevonden. Alleen het verschil tussen 2-3 iu en 4-6 u. Ik verwacht dat dit wel een poosje nodig zal zijn ;-)

Kortom, je D-Bol zou ik nog even laten liggen, de clen kun je natuurlijk wel gebruiken voor de vetverbranding.
 
@ TO MUCH: Lees dit eens op je gemakje door.. lang verhaal ik weet het maar wel duidelijke informatie wat betreft HGH !! Geen dank hoor hehe ;)

Groeihormoon:

beoordeling: waarbij 1 het laagst en 5 het hoogst

Krachttoename - 4
Gewichtstoename - 4
Vetverlies - 4
Bijwerkingen - 4
Behouden van de gains - 4


Bijwerkingen:

Hypoglycemie als gevolg van verlaagde insuline-spiegels
Abnormale bottengroei wat overingens niet veroorzaakt word door de HGH maar wel word bevordert mits je er aanleg voor hebt.
Een groeihormoonbuik zoals je de lekkere dikke buiken ziet bij de pro's
Het Carpel Tunnel Syndroom

Voordelen:

Nieuwe spiercellen
Veranderingen van je gemoedstoestand.
Een gladdere huid.
Het is een potente vetverbrander dus meer vetverlies.
Aanzienelijke krachttoename.

Hoe te injecteren,waar te injecteren en hoe klaar te maken.;

In feite kan je het d.m.v een site inject inbrengen overal waar het mogelijk is om een subcutane injectie te zetten.
Pak een stuk huid en trek het terug.
Breng vervolgens de naald in, in zeg maar de ruimte onder de huid wat je vast hebt dus niet in het vetweefsel
Als je injecteert in het vetweefsel dan word het niet snel genoeg geabsorbeerd.
Zet de HGH niet intra musculair dus niet in de spier
Dit is wel mogelijk alleen het word niet aangeraden aangezien de hgh het meeste vet verbrand daar waar het word geinjecteerd.
De meeste mensen zetten het subcutaan in de buik aangezien hier zich vaak het meeste vet bevind.
Het beste kan je je HGH bewaren in de koelkast maar let wel op dat je het nooit in de vriezer bewaart want dan zal je HGH kapot gaan.
Op je HGH-kit zal waarschijnlijk staan dat je deze moet gebruiken binnen 18 en 24 uur maar dit geld alleen voor AIDS-patienten en niet voor athleten.
Het mixen van je HGH kan je doen met steriel water of met water dat de toename van bacterien belemmert.Het zogenoemde bacteriostic water.
De kit zal met steriel water 3 dagen goed blijven in de koelkast , maar dit risico kan je beter niet nemen dus je kan beter voor safe spelen en je HGH mengen met het zogenoemde bacteriostic water.
Dit zal een paar weken goed blijven op deze manier.
Wanneer je de HGH gaat mixen laat dan het water langs de zijkant naar beneden lopen zodat het gevriesdroogde poeder niet word verplet.
Sproei het niet gelijk met geweld tegen het gevriesdroogde poeder aan want zowel voor als naar de vermenging is de HGH breekbaar.
Let er ook op dat na het toevoegen van het water in de fles dat je niet met geweld gaat staan schudden om het te mengen maar gewoon met een beetje beleid.



De verschillende conversies

1ml = 1 cc +/-
100 units per 1cc

6mg = 18 IU
0.5 ml = 9 IU
0.25 ml = 4.5 IU

Sommige mensen kiezen er voor om het te doen in cc maar op de volgende manier kan je het doen met een insulinespuitje.

5.5 = 1IU, dus 2IU is 11 op een insuline spuit.

Het verschil tussen de kits:

Het grote verschil zit het hem in het aantal IU's per ml na het mengen.
Bijvoorbeeld; nadat je een kit van Serostim hebt klaargemaakt hou je bv 126IU over terwijl je als je een Saizen kit klaar maakt je maar 15 IU overhoud, ondanks dat het van de zelfde fabricant is.
Weer een ander type kit van deze fabricant levert je na afloop 54 IU op.
Het andere grote verschil zit hem in de echtheid van je Kits.
Lilly is het meest gefakete product onder de HGH kits.
Enkele oudere kits zijn niet voorzien van een hologram en zijn niet geregistreerd.
Voor slechts 100 dollar meer heb je een nieuwe kit voorzien van hologram en al.
Op het moment zijn de Serostim kits van 126 IU de beste koop.
Deze zijn gemaakt voor mensen die ongeneselijk ziek zijn en tevens drugsverslaafd.
Om zo hun drugsverslaving te kunnen bekostigen worden de kits op straat verkocht.

Doseringen;

4 tot 6 IU per dag is voldoende.
De meeste mensen nemen deze dosering 5 dagen op en 2 dagen af.
Dus dit wil zeggen dat ze 5 dagen per week wel zetten en 2 dagen per week niet.
Er zijn geen redenen of bewijstukken waarom dit gedaan word maar meestal word dit gedaan om financiele redenen.
Aangezien je op natuurlijke wijze maar 0.5 tot 1.5 IU aanmaakt per nacht is 5Iu tog een beste hoeveelheid.
Onderzoek heeft uitgewezen dat mega hoeveelheden HGH ineffectief worden gemaakt door ons eigen afweersysteem.
Groeihormoon veroorzaakt geen groei in massa alleen kan het je wel een beste hoeveelheid droge spiermassa opleveren mits je het combineert met de nodige hoeveelheden Anabole Steroiden en e.v.t Insuline.
Voordat je uberhaupt aan de HGH gaat beginnen moet je er wel van bewust zijn dat je aan 1 of 2 kits niet genoeg hebt dus met andere woorden let er wel op dat alles bij elkaar een hoop geld gaat kosten wil je het resultaat kunnen halen wat je er enigzins van verwacht.
Het duurt even voor de HGH effect oplevert maar wat je krijgt is ook wat je houd.
Voordat je enige verandering aan je fysiek zal zien gebeuren ben je 6 tot 8weken verder.
Je kan beter gedurende een langere periode een lagere dosis nemen als een kortere periode een hogere dosis nemen.
En zoals voor elke andere drug geld geld ook hier weer ;
hoe meer je gebruikt hoe meer resultaat het je zal opleveren maar dan natuurlijk ook meer bijwerkingen.
4 tot 6 IU is een standaard dosering alleen veel mensen nemen een hogere dosering.
De meeste bijwerkingen krijg je pas bij 12 IU per dag of meer maar dat ligt er ook aan of je er gevoelig voor bent of niet.



Hoe te combineren :

Groeihormoon is het beste te nemen in combinatie met Insuline, Anabole Steroiden en t3.
Insuline is extreem effectief in combinatie met groeihormoon zoals iedereen dit kan bevestigen die het zelf heeft ervaren.
Dit is omdat groeihormoon-injecties een lagere gevoeligheid voor insuline veroorzaakt in het lichaam.
Groeihormoon alleen zorgt voor een kleine toename van droge spiermassa , maar wanneer dit gecombineerd word met insuline en steroiden zal de toename aanmerkelijk zijn.
Begin met een ligte dosering van de Humulin..ongeveer 5 IU en dan opbouwen met 1 IU per dag tot je lichaam er aan gewend is.
7 tot 10 IU in de morgen en dan weer 7 tot 10IU en de late namiddag.
Wanneer je het zetten van de HGH/Insuline gaat splitsen zet je het halverwege de morgen en laat op de middag na de training.
Op deze momenten heb je een vlakke natuurlijk groeihormoonspiegel.
De insuline overtreft de insuline-ongevoeligheid die is veroorzaakt door de exogene HGH.
Als je bang bent voor het zetten van insuline in verband met de gevolgen die het kan meebrengen kan je het ook gewoon houden bij een combi van HGH en Anabole Steroiden en e.v.t Glucophage.
Zou je enkel HGH gebruiken dan zou je een zeer goeie vetverbrander er aan kunnen hebben.
Glucophage zorgt ervoor dat glucose en aminos beter worden opgenomen in het spierweefsel.
HGH heeft een halfwaarde tijd van slechts 2 uur dus verspreid het over de dag.
Zorg ervoor dat je niet voor het slapen gaat je HGH zet want de eerste 2 uur van je slaap is je natuulijke groeihormoon-aanmaak het hoogst.
Voor de beste resultaten neem je gedurende je cycle een 17 AA oral aangezien deze de afgifte van je natuurlijke insuline groeifactor stimuleren.
Ook zou ik testosteron gedurende de hele cycle zetten.
HGH/Insuline/Test is de best bewezen synergetische combinatie.
Het is ook verstandig om van te voren al met de Testosteron te gaan beginnen eer je aan de HGH begint aangezien de meeste mensen kuren met lange esters en het even duurt voordat deze inkicken.
Het gebruik van A.S ligt ook een beetje aan het doel dat je voor ogen hebt natuurlijk.
Wil je flink massa gaan bouwen dan neem je zwaar androgene steroiden er bij en mischien neem je er dan Insuline bij, maar wil je meer gaan voor de droge spiermassa dan verhoog je de dosis van de HGH en verlaag je de androgene middelen.
Dan is er nog T3 die je kan toevoegen aan je cycle.
T3 word vaak genomen gedurende kortere periodes want bij te hoge doseringen en langere periodes kan het je eigen hormoonhuishouding zo beschadigen of in de war brengen dat je er afhankelijk van word.
Het magische aan HGH is dat het bij mannen de groei van spiermassa kan bevorderen zonder dat men er vetter of Bloated van word in combinatie met Insuline of A.S.
HGH zorgt tevens voor een gladdere huid en die flinter dunne wedstrijd-look.
Ook geeft het veel mensen een bijzonder goed gevoel.



Het grote verschil tussen HGH en Anabole Steroiden.

Anabole Steroiden kunnen je spiercellen vergroten, maar kan het aantal spiercellen niet vermeerderen wat mede word bepaald door je genetische aanleg, waar tegen over staat dat HGH het aantal spiercellen juist wel kan vermeerderen ondanks je genetische aanleg.

De halfwaarde-tijd van HGH
Exogene HGH heeft een halfwaardetijd van ongeveer 2 uur en het is ongeveer 4 uur actief wanneer het de eigen natuurlijke aanmaak van groeihormoon onderdrukt.

De natuurlijke aanmaak van Groehormoon;
Gedurende de eerste twee uur van je diepe slaap komt er het meeste GH vrij.
Wanneer de exogene HGH er in knalt denkt je lichaam dat je in bed ligt en het is dan ook verstandig om even te gaan slapen omdat je natuurlijk groeit terwijl je rust.

Het veroorzaken van Acromeglia door gebruik van HGH;
Acromeglia is een ziekte die je hebt of die je niet hebt.
Het is dus niet de HGH die het zal veroorzaken maar als je het wel hebt zal het de ziekte wel verder aanwakkeren.
Een voorbeeld hiervan is Andre the Giant.
In de medische literatuur is het bekend dat het dus niet de verookzaker is maar wel degelijk het stadium kan verergeren.


Groeihormoon-buik:
Een mythe of realiteit.

Volgens bepaalde onderzoekers gaat elke stijging in gewicht qua spiermassa gepaard met het groeien van je organen en aanverwant weefsel wat vervolgens weer gezondheidklachten zouden kunnen veroorzaken..
Veel studies komen niet overeen met deze gedachte en in dit opzicht lijkt de groeihormoon-buik dus een mythe.
Sommige mensen zijn bv allergisch voor synthetische testosteron en voelen zicht hierbij niet gemakkelijk.
Als dit het geval is neem dan eens 1 soort A.S tegelijk zodat je kan zien waar je je wel en waar je je niet prettig bij voelt.
Dit zijn natuurlijk dingen waar je zelf achter moet komen.
En in deze gevallen kan je er beter te vroeg als te laat bij wezen.


Groeihormoon en IGF-1;

Waarschijnlijk het meeste relevante effect wat IGF-1 heeft is dat het de synthese van eiwitten verhoogd door het verhogen van de MRNA formatie in de cel.
Dit wil zeggen dat de proteine beter word benut en tevens ook de toegediende aminos.
Dit effect van een verhoogde eiwit-synthese kan er toe leiden dat er meer spiergroei ontstaat.
Onderzoek toont aan dat dit onder andere veroorzaakt word door de aanwezigheid van HGH in het lichaam.
Dus IGF-1 opzich doet dus niet al te veel eveneens als HGH opzich niet veel doet als je het als stand-alone neemt.
Het schijnt dat een combi van deze twee er het beste voor zorgt dat er een hoge eiwit-synthese plaats vind.

Omdat er tijdens het toedienen van HGH en/of IGF-1 veel hogere doseringen in het lichaam aanwezig zijn dan dat je van nature aanmaakt is het moeilijk in te schatten hoe het er voor staat met je eigen aanmaak.
Dit kon wel eens niet al te best zijn aangezien het langere tijd word onderdrukt door de toevoer van buitenaf.
Om bv deze redenen moet er zeer voorzichtig met het gebruik van HGH of IGF-1 omgesprongen worden.
Het gebruiken van een orale steroide kan de IGF productie bevorderen.
Dianabol bijvoorbeeld zorgt voor een hoge IGF afgifte wanneer deze de eerste keer de lever passeert.
Toonaangevende studies: ney.1999.Yarasheski.1994......Am J. App.Phys.

Tijdens het Yarasheski onderzoek is er geen enkele toename van droge spiermassa geconstateerd tijdens het toedienen van enkel en alleen HGH, maar merkwaardige gains werden ontdekt toen HGH met A.S en IGF werden toegedient.
Het Yarasheski onderzoek telde een groep getrainde athleten die enkel HGH kregen toegedient en een groep die HGH in combinatie met IGF kregen toegedient.( IGF alleen levert dus niet veel op)
Het schijnt dat een combi van deze twee een zeer vebeterde eiwit-synthese oplevert.
Alleen na verloop van tijd zouden deze twee elkaar weer negatief beinvloeden.
Vandaar dat er met deze twee stoffen vaak word gecycled en niet continue worden gecombineerd.
Het is alleen wel een must deze twee te combineren aangezien ze elkaars eigen natuurlijke aanmaak onderdrukken.
Het meest recente Yarasheski onderzoek waarbij enkel alleen HGH werd toegediend toonde aan dat er een stijging van 6% in spiermassa plaatsvond en een stijging van 12% in.....


Slechts een paar andere hormoonsoorten hebben afgelopen jaren net zoveel terweeg gebracht als HGH.
Van verhalen over indrukwekkend vetverlies tot verhalen over spiergroei ver boven je genetische grens.
Afhankelijk van welke statistieken je vertrouwd word er al gesproken over dat er door ongeveer 80% van de Prof bb'ers HGH word gebruikt of reeds is gebruikt.

De bedoeling van deze handleiding is om je een goeie kennis te geven over HGH en hoe je het verantwoord leert te gebruiken.
Alhoewel dit natuurlijk niet wil zeggen dat iedereen het maar moet gaan gebruiken zou je er wel een goeie cycle van op moeten kunnen stellen na het doornemen van deze handleiding.
Verder zullen er in de toekomst ook artikelen uitkomen over andere peptiden als Insuline en t3.
Maar nu zullen we eerst dieper ingaan op het hormoon genaamd HGH.

Wat is HGH nu eigenlijk precies;
Human Growth Hormone ''Menselijk groeihormoon dus'' (somatotropin ook wel bekend als rHGH, HGH of GH)
HGH word geproduceerd door de hypofyse ,de primaire vorm bestaande uit een 191 amino zuurketen


HGH is grotendeels verantwoordelijk voor de groei van onze botten, onze organen en ander weefsel.
Wanneer we dit genoeg zouden produceren waren we dwergen geweest...wanneer we teveel zouden produceren zouden we uitzonderlijk groot zijn geweest.
Wanneer we volwassen worden is HGH verantwoordelijk voor spierbehoud, de reactie van ons immuunsysteem, het reguleren van de aspecten betreft ons metabolisme en onze gezondheid op latere leeftijd.
Tevens zorgt HGH voor het herstellen en instant houden van onze huid en ander weefsel.
Wanneer we ongeveer tussen de puberteit en de echte volwassenheid inzitten is onze eigen HGH-aanmaak op zijn hoogst.
Deze beginnen echter te dalen wanneer we begin 30 zijn.
Zodra we een jaar of 60 zijn kan onze HGH productie desdanig zijn gezakt dat het nog maar 10% bedraagt van wat we aanmaakten in onze jeugdjaren.
Veel ouderdomsverschijnselen zijn dan ook te danken aan onze zeer gedaalde HGH-aanmaak.
Enkele voorbeelden staan hieronder beschreven;

* Vettoename
* Afname van spiermassa en verandering van het lichaamsstructuur
* Een verouderde huid waardoor men er ouder uit gaat zien.
* Afname in botsterkte, het begin van botontkalking
* Afname van het functioneren van de hersenen.
* Afname van de coïtuslust.
* Afname van je phygische en mentale welzijn.
* Toename van slaapstoornissen dus een minder goeie nachtrust.
* Depressies en vermoeidheid

Eind jaren 30 kon men aan het aantal mensen die in therapie gingen zien dat het suplementeren van HGH tog enkele opvallende voordelen opleverde.
Het gaat onze ouderdomsverschijnselen tegen en het kan bodybuilders grote voordelen opleveren.
Vandaar dat je ook weleens mensen hoort zeggen dat HGH hen de eeuwige jeugd heeft verschaft.
Dit moet je natuurlijk niet te letterlijk nemen

Voor bodybuilders, is HGH ( en de IGF die het oplevert ) het enige middel dat hyperplasie kan veroorzaken wat weer leid tot aanmaak van nieuwe spiercellen.Dit waar steroiden het houden bij alleen het vergroten van onze spiercellen.
HGH verbeterd ook onze eiweit-synthese, wat weer tot bovenmatige groei kan leiden.
Tevens heelt en sterkt HGH ook bindweefsel aan, verbeterd het onze bottenstructuur en versterkt het onze pezen.
Door deze eigenschappen is HGH zo aantrekkelijk geworden in allerlei takken van het sportgebeuren en in het bijzonder het bodybuilden.
___

Hoe word HGH afgegeven in het menselijk lichaam.

HGH word vrijgegeven door de hypofyse in een pulsieve staat welke een soort van roulerend rhytme aanhoud.
HGH afgifte word door een aantal processen gestimuleerd.
De meeste zijn echter van korte duur zoals bijvoorbeeld het intensief trainen en de eerste paar uur van onze diepe slaap.
Gedurende de eerste paar uur van onze slaap word onze Somatostatin uitgeschakeld en onze GHRH ( GroeiHormoonAfgifteHormoon.) ingeschakeld wat leid tot HGH-afgifte.

HGH-afgifte word gestimuleerd door het GroeiHormoonAfgifteHormoon welke word geproduceed door de hypothalamus.
HGH en IGF-1 veroorzaken een nagatieve feedback wat wil zeggen dat wanneer onze HGH en IGF-1 spiegels hoog zijn onze eigen aanmaak van GHRH word onderdrukt waardoor er dus weer minder HGH word afgegeven in ons lichaam.

Somatostatin (SS), welke afgegeven word door onze hypothalamus en ook ander weefsel werken onze HGH-afgifte tegen als reactie op het GHRH en andere stimulerende factoren als bv lage bloedglucose-spiegels.
En ook andersom stimuleren hoge IGF-1 spiegels weer een verhoogde Somatostatin afgifte

Grehlin is een peptide hormoon dat word afgegeven door de maag.
Grehlin bind zich aan de receptoren aan de somatothropen en stimuleert potentieel de afgifte van HGH.
Het Grehlin signaal is zo geintregeerd met het GHRH ( Groeihormoonafgiftehormoon ) en Somatostatin zodat het verantwoordelijk is voor de timing en de hoeveelheid groeihormoonafgifte.

Wanneer HGH eenmaal is afgegeven heeft dit slechts een korte levensduur.
Het is voornamelijk gemetaboliseerd en vergaan binnen het half uur.
Gedurende dit half uur passeert het de lever en ander weefsel an zetten deze aan tot het afgeven van een ander polypeptide hormoon genaam Insuline Like Growth Factor.Ook wel IGF-1 genoemd.

Hoe doet HGH zijn werk?

Zoals hierboven is HGH maar van korte levensduur maar is het dat ene half uurtje nadat het vrijgegeven word door de hypofyse zo actief dat het tog wel enige directe en indirecte effecten terweeg brengt.

De directe effecten zijn die waar de HGH zich bind aan de doeltreffende receptoren zoals vetcellen.
Zowel vetcellen als spiercellen bezitten HGH receptoren.
Wanneer HGH zich aan de receptoren op de vetcel bind stimuleert de HGH de vetcel om triglyceride af te breken en weerhoud de vetcel van het opnemen van rondcirculerende lipiden.


De indirecte effecten zijn zoals beschreven in de sectie hierboven.
Wanneer HGH de lever passeert zal er IGF-1 worden vrijgegeven.
Wanneer deze IGF-1 word vrijgegeven stimuleerd het een versterkte toename van chondrocyten wat weer leid tot botten-groei.
Ook speelt het een rol in het stimuleren van het toenemen en de differentie van myoblasten.
De aanzetter tot skeletische spiervezels.
IGF-1 stimuleeert ook de opname van amino-zuren en eiwit-synthese in spieren en andere weefsels.

HGH stimuleer proteine-anabolisme in verschillende weefsels.
Dit veroorzaakt verhoogde eiwitsynthese en een verhoogde opname van aminzuren.
Zoals hierboven genoemd stimuleerd HGH vetcellen aan te zetten tot het afbreken van tryglyceride en oxidatie in de vetcellen.

HGH kan invloed hebben op het functies van andere hormonen.
HGH kan bijvoorbeeld invloed hebben op de stimulatie van opname van glucose in andere weefsels door insuline.
Ook kan HGH glucose-synthese veroorzaken in de lever.
Hoewel HGH eigenlijk insuline afgifte veroorzaakt kan het tog voor een staat van hyperinsulinemia kan zorgen.
Deze combinatie kan leiden tot een verlaagde gevoeligheid voor insuline wat op zijn beurt weer kan leiden tot hyperglycemie.
HGH kan ook een klein afremmend effect hebben op de schildklier alhoewel dit per persoon verschild.
Later in deze handleiding zullen verder opdeze invloeden ingaan.

Ok we hebben dus een hormoon dat voortduring en heling van de meeste lichaamssystemen kan opleveren, nieuwe myoblasten kan aanmaken, bottengroei kan veroorzaken ,spiercellen kan aanmaken,kan zorgen voor een betere eiwitsynthese en een afname van oxidatie van proteinen en de vetverbranding kan stimuleren.
Dit geeft een beeld waarom er zoveel ophef is over HGH.
Laten we eens nader kijken naar de gevolgen van het toedienen van exogene HGH.


Hoe verhoog ik mijn HGH-levels?

Een simpel antwoord hier op is dat je het moet injecteren.
Er zijn een aantal methoden om je eigen HGH aanmaak te verhogen.
Maar deze zullen niet dusdanig noemenswaardig zijn om alles wat hier boven is gemeld in acht te nemen.

Door dagelijks een aantal grammen Arginine en Glutamine tot ons te nemen kunnen onze HGH levels omhoog gaan.
Deze zullen hooguit voor een minimale verhoging zorgen en eigenlijk is dit natuurlijk niet de manier van doen.

Zoals hierboven al eerder is verteld zullen ook kortdurende zware trainingen onze HGH levels doen stijgen.

Een andere mogelijkheid is het injecteren van GHRH.
Deze peptide is verkrijgbaar door onderzoeksinstellingen en wanneer deze worden geinjceteerd met doseringen van 100mcgs per dag schijnen deze tog daadwerkelijk onze HGH levels te verhogen.
Aangezien het financieel gezien niet voordeliger als HGH word het bijna nooit genomen.

Wat er dus overblijft is dus het echte werk.
Juist! Het injecteren van HGH.

Injecteerbare HGH en het gebruik ervan

HGH alleen word geleverd in de vorm van een gevriesdroogd poeder.
Al het andere HGH in een andere vorm waarmee tegenwoordig word geadventeerd is niet het originele HGH.
Er zijn twee manieren om originele HGH toe te dien.
Dit kan door een subcutane injectie of doormiddel van een intramusculaire injectie.

HGH is enigzins breekbaar van zichzelf en het moet bescherm worden tegen licht en hitte.
Het zou bewaard moeten worden in de koelkast bij een temperatuur van tussen de 3 en 8 graden Celsius zowel voor als na de reconstructie.

Er zijn een paar amerikaanse merken van HGH die onder normale kamertemperaturen gedurende een redelijke rijd bewaart kunnen worden maar dit geld alleen voor ‘’voor’’ de reconstructie. ( Genotropin – 3 maanden , Saizen totdat de houdbaarheidsdatum is verstreken.)Maar je kan natuurlijk altijd beter het zekere voor het onzekere nemen.
Alle merken zouden eigenlijk gewoon uit het licht en uit de hitte in de koelkast bewaard moeten worden.


Het reconstrueren en het afmeten van je HGH

Nu hebben we een vial met HGH in de vorm van vriesdroogpoeder.
Het volume/aantal miligrammen van het poeder staat waarschijnlijk genoteerd op de vial.
Of het word aangegeven in Units ( IU’s ) of in miligrammen ( mg ).
Als het aangegeven word in milligrammen is 1 mg eigenlijk 2.7 IU maar er word meestal vanuit gegaan dat 1 mg - 3 IU is omdat dit ook word gedaan door de fabrikanten.
Wat we nu nog moeten doen is het toevoegen van bacterieloos water(BW), steriel water of vloeibare vitamine b12.
Hiernaar is het gereed om te injecteren.

De keuze die we hier voor maken hangt af van hoe snel we het willen gaan gebruiken.
Bacterieloos water is steriel water waar 0.9% Benzyl Alcohol aan is toegevoegd,en dit alcohol zorgt ervoor dat er niets anders kan ontstaan/leven in het water.
Dit maakt het veilig voor injectie gedurende een tijd van ongeveer 3 weken.
Als onze doseringen per vial zon beetje uitkomen op 3 weken dus dat je met 1 vial 3 weken kan doen dan is bacterieloos water (BW) de beste keus.
Wanneer we ongeveer 2 tot 5 IU per dag gaan zetten en er zit in 1 vial 10IU dan is de keuze niet echt van belang
 
gek dat je dianabol verkiest, terwijl je ervoor klaagde over te snel opblazen met as en het lopen in joggings broeken...

waarschijnlijk heb je gelezen dat een oral als dianabol 'de igf-1 uitstoot door de lever' verhoogt

op jou leeftijd zou ik er 250 testE bij nemen per week.. of zelfs om de week! en geen dianabol!

en van gh is het waarschijnlijk dat je ook wat opblaast vanweg het ADH, Gh verhoogt anti diuretisch hormoon in je lichaam
 
Ik ben net als jij de 40 gepasseerd en net begonnen met mijn HGH kuur. Ik zit op 2 iu/dag in twee injecties met als eerste doel vetverbranding en overall "celverjonging", ik hoop dat het ook wat peesproblemen verhelpt. Ben pas een week bezig dus ik merk nog niets.

Pas na 3 maanden heb je je IGF-1 level dusdanig opgeschroefd dat je profijt hebt van AAS, ik wacht dan dus ook tot die drie maanden erop zitten. Dat word dan fase twee van de doelstelling: meer spiercellen aanmaken en die met de AAS opblazen. Of je daarvoor ook 3 maanden op 4-6 iu/dag moet zitten weet ik nog niet, mijn bron is even op vakantie en ik heb het op dit board nog niet gevonden. Alleen het verschil tussen 2-3 iu en 4-6 u. Ik verwacht dat dit wel een poosje nodig zal zijn ;-)

Kortom, je D-Bol zou ik nog even laten liggen, de clen kun je natuurlijk wel gebruiken voor de vetverbranding.

6 iu trek je niet op onze leeftijd... heb zelf een tijdje op 5 iu gezeten maar kon het niet houden vanwege cts problemen
mijn max was 3iu
 
welk merk had je dan
 
ik heb afgelopen jaar op 2 iu gezeten (bleu tops )en ga het komend jaar als het allemaal goed gaat toch wat hoger zitten
 
ik denk dat de mate van sides ook erg persoonsgebonden zijn , 5iu merk ik wel maar meestal alleen in de ochtend, en ervaar het niet als en probleem, 2 soorten heb ik gebruikt hyge (lang geleden en de laatste jaren blue tops)
 
waarom de overstap van hygen naar blue tops? financieel? ervaarde je de hygen als beter?
 
puur financieel, de verhouding in bijna 200iu tov 300 iu (prijs)
 
Nou, bedankt voor de informatie en gebruikers ervaringen, hier kan ik wel wat mee!
Ik wou met dianabol wat (extra snel) kracht opbouwen en had inderdaad gelezen dat dianabol 'de igf-1 uitstoot door de lever' verhoogt.
Nu werk ik niet volgens een kuurschema, ik slik en spuit met een doelstelling waar mijn lichaam de scheidsrechter is die bepaald hoeveel, en tot wanneer er een pepaalt preparaat wordt gebruikt.
Dit werkt voor mij heel goed, ik heb op deze mannier een minimum aan hoeveelheid nodig om mijn doelstelling te bereiken.
Dit komt natuurlijk niet uit de lucht vallen, maar is een gebruikerservaring dat voor iedereen individueel anders is.
Met dianabol ben ik begonnen met 5 mg per dag, na 10 dagen zat ik op 20 mg wat voor mijn doelstelling te veel bleek te zijn. Ik voel me daar niet lekker bij(te veel vocht vasthouden, lui en loom, tijdens trainen overmatig branden van spieren wat aanhoud dagen na een training)
10 mg dianabol (2 x per dag 5 mg) werkt voor mij prima voor het opbouwen van spieren.
Normaal neem ik voor het onderhouden van kracht +/- 5 mg op 2 a 3 weken. Bedenk wel dat mijn doelstelling hierbij hard fietsen is, en niet bodybuilding of powerliften.;)
Mijn doelstelling nu is om een goed gespierd en geproportioneerd lichaam te creëren met een minimum aan vet%.
Ik denk dat ik over 2 weken op wekelijkse, of 2 wekelijkse basis een Sustanon/Dynabolon of Sustanon/Deca ga zetten.
De dianabol zal waarschijnlijk eens (5 mg) in de paar weken worden genomen.
Al met al hoeveelheden waar je niet stil van wordt, maar ik denk dat dit mijn doelstelling dichter bij zal brengen.
Ik heb mijn vrouw een wasbordje belooft op mijn 50e verjaardag, ik heb nog 2 ½ jaar te gaan, en heb er alle vertrouwen in dat deze doelstelling gaat lukken, al moet ik heel de apotheekkast leeg eten!:D
 
6 iu trek je niet op onze leeftijd... heb zelf een tijdje op 5 iu gezeten maar kon het niet houden vanwege cts problemen
mijn max was 3iu

Voor mij is dit de eerste ervaring met HGH, heb wel ervaring met AAS. De bijwerkingen van AAS herken ik wel bij mezelf maar die van HGH nog niet. Heb eigenlijk alleen maar stevige koppijn die de laatste dagen regelmatig de kop opsteekt maar dat kan ook een koutje onder de leden zijn, wat hier nu heerst.
 
Ook dit is mijn eerste ervaring met HGH, geen koppijn de eerste 11 dagen. Wel sinds 2 dagen een bloedsuikerspiegel die enorm daalt.
Dit komt tot uiting doordat ik om de twee a drie uur moet eten. Ik doe woon werk op de fiets, maar die 15 km is sinds twee dagen bijna niet meer te doen. Ik krijg na 5 km een hongerklop van heb ik jou daar. Ik moet dan aan de power repen om mijn weg te vervolgen. Eenmaal thuis werk ik dan een maaltijd naar binnen. Niet normaal meer, en ik gebruik maar 2 IU per dag.
Ook heb ik een abnormale spierpijn, mijn benen zijn super goed getraind. De laatste dagen voelen ze echter aan als een beginner in de bergen, en heb ik veel last van spierpijn.
Nu wil ik allen dat het vet verdwijnt rond mijn middel, maar hier zijn nog geen tekenen van te herkennen.
Afwachten dan maar.
Die koppijn krijg ik trouwens wel als mijn vrouw begint te klagen over huishoudelijke klusjes;)
 
Die koppijn krijg ik trouwens wel als mijn vrouw begint te klagen over huishoudelijke klusjes;)

:roflol: Same here!

Heb nu net mijn tweede week er op zitten. ben ongeveer een kilo kwijt en het onderhuidse buikvet lijkt dunner te worden, ziet er beter uit in de spiegel en ik heb minder plooi om in te prikken :D
Maar ik drink 'savonds ook geen wijn meer met nootjes of kaas dus dat kan de truuk ook al zijn:o

Ik heb wel meer trek de laatste dagen maar kan dat nog niet zondermeer aan de HGH linken. Bloeddruk is goed, bloedsuiker kan ik niet meten maar daar ga ik wat op vinden;)

Wel cool dat je zo "gevoelig" bent voor de gear To Much, met bescheiden doses AAS haalde je al gigaresultaten. Boven de 1000 mg AAS/wk merk ik geen verschil meer (alleen een rodere kop) en na vijf tot zes weken ook geen verbetering meer. En jouw resultaten haal ik niet. Orals doen niet veel bij mij (of ik had fakes), Oxy op 100 mg/dag levert niets op, Stanozolol ook niet (ik weet het, ze zijn niet vergelijkbaar). Laatste kuur ruim drie maanden gedaan (16 weken) met Test-E/Eq/Deca maar alleen maar meer HCG en Nolva nodig om de nootjes weer op krachten te krijgen. Wel een libido van een 18 jarige, da's nu weer genormaliseerd...
 
Laatst bewerkt:
Yep, ik heb de link ook gelezen MrJ.;)
Ik begin niet zo maar aan een middeltje, daar gaat eerst wat speurwerk aan vooraf.
En dbol, ik heb er nog zo veel.:o

Goed dat je vetpercentage aan het dalen is JohnnybGood, bij mij is hier nog geen sprake van. Ik denk dat ik te vroeg aan de AAS ben begonnen. Ik houd te veel vocht vast en ben 2.4 kg aangekomen sinds ik ben begonnen. Ik ga stoppen voor een paar weken met AAS, tenminste als mij dat lukt, ik vind het wel kikken hoe alles weer begint te groeien.:D
Waarschijnlijk ligt de reden van de gevoeligheid van de AAS in mijn lange periode (echt) naturel trainen.
Ik ben zo’n 20 jaar bezig geweest om mijn eigen hormoonhuishouding omhoog te brengen.:cool:
Dat zie je nu niet meer.???
 
Back
Naar boven