AndroidHealthClinic

Van hemel naar hel na 16 jaar anabolen. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

greatshape4u

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
8 nov 2009
Berichten
301
Waardering
15
Lengte
1m85
Massa
110kg
Vetpercentage
12%
Ik heb er lang over nagedacht of ik dit hier al dan niet zou neerschrijven.
Velen van ons (vooral wanneer je ON bent nu) zullen het afschilderen als nonsens, maar ik ben er zeker van dat er anderen zijn die het zullen herkennen.

Het begon bij mij allemaal onschuldig, nu 16j geleden. Een kuurtje per jaar, lekker gaan, libido top, de wereld aan je voeten, heerlijk gevoel!
Een kuurtje werden 2 kuurtjes en 2 kuurtjes werden drie kuurtjes per jaar.
De laatste 2 jaar was ik steeds min 6 maanden ON met tussenpauzes van max 3 maanden OFF. (aas, GH, enz, kortom the whole shit)

Bijwerkingen, tja, we kennen ze allemaal, verhoogd libido, continue op mn tenen, agressief, wantrouwig, steeds te warm en continue zweten als in een sauna.
Ik was ook wel eens depressief na een kuur, maar dit was allemaal wel te dragen.

Maar het laatste jaar kreeg ik het ook psychisch enorm moeilijk. Probleem is dat je het tijdens je ON periode dit niet of nauwelijks merkt bij jezelf.
Ik gaf een paar maanden geleden mijn vrouw op voor iemand anders, verweet haar dat ze steeds haar carierre voornam op mij, dat ze er nooit was voor mij, me niet genoeg coïtus gaf, me steeds alleen liet, enz.
Kortom, ze was ronduit een "slechte vrouw" in mijn ogen. Ik was ZO overtuigd van mijn gelijk en haar ongelijk.

Nu ben ik OFF sinds begin december en ben een week gestopt met PCT. (clomid + arofixen)
Het is net alsof ik nu ontwaak uit een lange roes, ik kan het niet beter beschrijven.
Plots betrap ik mezelf er op dat de redenen die ik aanhaalde om mijn vrouw af te kraken eigenlijk helemaal zo sterk niet waren.
Integendeel, het was gewoon belachelijk en ik begrijp nu zelf niet dat ik er toen zo'n punt kon over maken.
Het is net alsof ik in die lange ON periode iemand totaal anders was, maar ik besefte dat gewoon niet op dat moment.
Wanneer je googled op anabolics & mental disorders kom je een serieus aantal hits tegen. Vaak wordt schizofrenie aangehaald.

Mijn vrouw is er eigenlijk de laatste 15 jaar juist enorm voor me geweest en heeft massa's van dingen die zij wou doen gewoon opgegeven voor mij, zonder morren.
Je begrijpt hoe rot ik me voel, nu ik de dingen "normaal" bekijk. Ik was gewoon een grote egoïstische klootzak.

Af en toe voel ik mn geest nog keren. Soms komt er opnieuw een andere persoonlijkheid terug in me boven voor enkele uren en zie ik de dingen weer anders.
Gelukkig nemen die momenten nu sterk af en kan ik de laatste dagen meestal wel realistisch denken.
Maar het kwaad is geschiedt en dingen zijn waarschijnlijk onherstelbaar beschadigd.
Mijn vrouw en ik hadden een prachtig leven samen, niks tekort, integendeel.
Nu is mijn toekomst een groot vraagteken, geen idee wat er verder gaat gebeuren en of ik het normale leven ooit nog ga aankunnen.

Ik wil niemand raad geven of zeggen doe het niet. Ik was ook niet te stoppen tot voor kort.
Iedereen beslist zelf wat hij doet met zijn eigen lichaam en moet voor zichzelf uitmaken of hij/zij het aankan of niet.
Reageren mag, maar moet zeker niet, ik moest gewoon mijn verhaal ergens kwijt.

Tnx 4 reading.
 
Laatst bewerkt:
Leuk om ook eens de andere kant van het verhaal te lezen
 
maw, op roids wordt je een asshole, en op estrogen een whiny bitch...

Ik denk als je zo slecht tegen hormonen kunt en zo verslavingsgevoelig bent je al 14 jaar eerder help had moeten zoeken.
 
Laatst bewerkt:
maw, op roids wordt je een asshole, en op estrogen een whiny bitch...

Ik denk als je zo slecht tegen hormonen kunt en zo verslavingsgevoelig bent je al 14 jaar eerder help had moeten zoeken.

:rolleyes:

Altijd makkelijk praten door mensen die niet in dergelijke situaties geweest zijn. Beetje hetzelfde als niet-rokers die rokers zwak noemen als ze niet kunnen stoppen. Wanneer iemand in de roes van zijn verslaving of gebruik verkeert is zijn visie veelal erg gelimiteerd, de negatieve effecten zijn in het duister terwijl de positieven op de voorgrond liggen. Daarnaast komt daarbij nog de andere psychische staat die TS beschreef.
Heel makkelijk om als schipper aan wal te zeggen: "Had ie maar...".

@greatshape4u
Vind het balen voor je. Maar nu je de realisatie gemaakt hebt en er vanaf bent kan je er nu wat aan gaan doen. Weet niet hoe je situatie is maar sterkte iig.
 
Denk niet dat je hier een fatsoenlijk antwoord mag verwachten, de meeste zijn hier allemaal on, snap je??
 
Denk niet dat je hier een fatsoenlijk antwoord mag verwachten, de meeste zijn hier allemaal on, snap je??

Is een poll over geweest en is maar 1/3 ofzo van de members hier.
 
Aangrijpend verhaal buffel. Ik wens je heel veel sterkte met hetgeen je op dit moment door moet maken.
 
Denk niet dat je hier een fatsoenlijk antwoord mag verwachten, de meeste zijn hier allemaal on, snap je??

En waarom mag hij geen fatsoenlijk antwoord verwachten? Omdat de meeste DBB'ers volgens jouw beredenering ON zijn? Ik vind dit een redenering die nergens opslaat.
 
maw, op roids wordt je een asshole, en op estrogen een whiny bitch...

Ik denk als je zo slecht tegen hormonen kunt en zo verslavingsgevoelig bent je al 14 jaar eerder help had moeten zoeken.


Typische reactie, ik zou hetzelfde gezegd hebben enkele jaren geleden ;-)
Het probleem stelt zich echt niet na een paar jaar anabolen.
Het probleem stelt zich (bij mij althans) na LANG gebruik.
 
Laatst bewerkt:
Denk niet dat je hier een fatsoenlijk antwoord mag verwachten, de meeste zijn hier allemaal on, snap je??

Volgens mij schrijft TS dat hij zijn verhaal kwijt wil en stelt hij helemaal geen vraag! Dus ik weet niet over welk antwoord jij het hebt? En over personen die ON zijn.....ik ben ON op dit moment en heb het verhaal met veel interesse gelezen. Ook mensen die on zijn kunnen denken en gedrag reflecteren. Wat een vooroordelen weer :mad:
 
16 jaar lang ON en OFF gaan is ook niet echt bevordelijk voor lichaam en geest lijkt mij.
Je lichaam krijgt voortdurend een klap te verwerken.
Misschien was het beter geweest voortdurent te bridgen.
 
Veel sterkte, zag hetzelfde gebeuren bij een vriend..
 
Mooi verhaal man en sterk dat je dat durft neerzetten!
sterkte
grtz. tim
 
thanks mooi verhaal , blij om het gelezen te hebben geeft me des te meer reden/motivatieboost om naturel te blijven..sterkte!
 
Respect voor je openheid, en het erkennen van jou probleem. Mentaal is het toegeven van je problemen de moeilijkste stap. Die stap heb je nu gezet, dus het kan alleen maar de goede kant op gaan.

Heb je je vrouw dit verhaal laten lezen? Weet zij hoe jij je nu voelt?

Sterkte.
 
Je kan jezelf afvragen of het niet te makkelijk is om de anabolen de schuld te geven van je misere.
 
Was het wel verstandig om uberhaupt te beginnen?
 
Respect voor je openheid, en het erkennen van jou probleem. Mentaal is het toegeven van je problemen de moeilijkste stap. Die stap heb je nu gezet, dus het kan alleen maar de goede kant op gaan.

Heb je je vrouw dit verhaal laten lezen? Weet zij hoe jij je nu voelt?

Sterkte.

Ik probeer haar uit te leggen hoe ik me voel.
Maar het is moeilijk voor niet-gebruikers om het te begrijpen.
Ik verwijt haar ook niks, na alles wat ik haar aangedaan heb is haar reactie niet meer dan normaal. Ik kan enkel hopen dat ze het ooit begrijpt. (losstaand van of het goed komt of niet)

Tnx voor alle steun.
 
Back
Naar boven