AndroidHealthClinic

hcg vraagje

Bezoekers in dit topic

thxfree

Novice
Lid sinds
18 jan 2012
Berichten
18
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
94kg
Vetpercentage
12%
beste collega's

ik heb een vraag over hcg die ik wil laten meelopen in me
kuur elke week 500 iu maar de hcg die ik deze keer binnen heb van mijn
dealer is anders dan normaal deze verpakking kende ik nog niet
kan ik deze ook gewoon in de buikvel spuiten met een insuline naald
of moet deze per see in de spier ?

hcg2.jpg
 
Staat wel op alleen intramusculair :s

Heb wel eens gelezen dat je dan ook vaker moet prikken als 2 x ew omdat i.m. sneller opgenomen wordt.
Weet niet of het ook waarheid is.
 
Subq met slin pin kan ook prima, hoef je volgens mij niet vaker dan IM voor te prikken.

PS de nieuwe verpakking is vast omdat je dealer 20x profit wil ipv de 15x :p
 
Oke dus ik kan hem gewoon met de insuline naald in het buikvel prikken...
Ja ik vroeg me dat dus ook af omdat er im op stond..
Maar als jullie zeker weten dat het geen kwaad kan doe ik het gewoon
 
Oke dus ik kan hem gewoon met de insuline naald in het buikvel prikken...
Ja ik vroeg me dat dus ook af omdat er im op stond..
Maar als jullie zeker weten dat het geen kwaad kan doe ik het gewoon

misschien kan je het beter aan je supplier vragen hij heeft je ook deze geleverd
 
zijn gewoon 100% alleen is het zinloos om 500iu injects te nemen tijdens je kuur heeft 0.0 invloed. ja het zorgt ervoor dat je lichaan aan hcg went waarop het straks wanneer je het echt nodig hbet niets meet voor je doet.
 
zijn gewoon 100% alleen is het zinloos om 500iu injects te nemen tijdens je kuur heeft 0.0 invloed. ja het zorgt ervoor dat je lichaan aan hcg went waarop het straks wanneer je het echt nodig hbet niets meet voor je doet.
Serieus, kun je stoppen met posten? Je kraamt echt BS na BS uit.
 
Ja de tijden dat we iets van Jerry Koolhoven aannamen zijn voorbij. Men doet nu liever "Cools style" kuurtjes...
Moet ik nu serieus gaan beargumenteren waarom hCG gedurende je kuur nemen 1 van de slimste dingen is die je kunt doen? Ik bespeur namelijk wel een vrij sarcastische ondertoon bij je.

Prima als iemand een goed fysiek weet te bouwen, maar als je geen verstand hebt van AAS moest je je distantieren van advies verlenen. Ik beoordeel iemand op de inhoud van zijn posts.

Notabene als iemand anders dezelfde post had gemaakt had je dit waarschijnlijk niet gereageerd.
 
Laatst bewerkt:
Je moet van mij niets. Al zou het wel enige duidelijkheid scheppen in de discussie. Mijn reactie legt verder geen verband met jou eventuele kennis. Ik ben er vrij zeker van dat jij het goed kan beargumenteren.

Waar het hier om gaat is dat Jerry in de Nederlandse bodybuilding scene een gerespecteerde bodybuilder is. In termen van bodybuilding heeft de gemiddelde beginner dus meer aan de input van Jerry Koolhoven dan aan de input van een hormonen student. Ja sorry, ik weet de exacte benaming van de opleiding niet daar ben ik niet capabel genoeg voor, maar ook dat zal je ons vast en zeker kunnen vertellen.

Uiteraard mag iedereen zijn mening in twijfel trekken en argumenten tegenover zetten geen probleem. Maar om hem nou te vragen te stoppen met posten, vind ik neerbuigend en komt het belang van dit bodybuilding forum niet ten goede.

Daarnaast maak je jezelf schuldig aan het geen je anderen verwijt. Ik zie je in een scooter topic ook een nogal nonchalante uitleg geven hoe men een cilinder monteert. Of moet ik hier nu serieus gaan beargumenteren waarom men eerst de squish bepaald?
Squish bepalen bij standaard brommertjes vind ik nu niet heel interessant, maar ok :roflol: (vind het overigens ook nog wat om 'n pakking vervangen van 'n cilinder bij 'n brommertje te gaan vergelijken met medicatie toedienen, niet?)

Maar ok, kon minder fel ageren yes.

Dikgedrukte oneens wat betreft AAS. Serieus.

Ben overigens geen 'hormonen student', en ik neem aan dat je doelt op endocrinologie. Niet bekend zijn met bepaalde terminologie heeft niks te maken met capabel genoeg zijn, ben je prima capabel genoeg voor.
 
Laatst bewerkt:
Je moet van mij niets. Al zou het wel enige duidelijkheid scheppen in de discussie. Mijn reactie legt verder geen verband met jou eventuele kennis. Ik ben er vrij zeker van dat jij het goed kan beargumenteren.

Waar het hier om gaat is dat Jerry in de Nederlandse bodybuilding scene een gerespecteerde bodybuilder is. In termen van bodybuilding heeft de gemiddelde beginner dus meer aan de input van Jerry Koolhoven dan aan de input van een hormonen student. Ja sorry, ik weet de exacte benaming van de opleiding niet daar ben ik niet capabel genoeg voor, maar ook dat zal je ons vast en zeker kunnen vertellen.

Uiteraard mag iedereen zijn mening in twijfel trekken en argumenten tegenover zetten geen probleem. Maar om hem nou te vragen te stoppen met posten, vind ik neerbuigend en komt het belang van dit bodybuilding forum niet ten goede.

Daarnaast maak je jezelf schuldig aan het geen je anderen verwijt. Ik zie je in een scooter topic ook een nogal nonchalante uitleg geven hoe men een cilinder monteert. Of moet ik hier nu serieus gaan beargumenteren waarom men eerst de squish bepaald?
Wat Jerry Koolhoven heeft bereikt, zegt niets over of hij wel of niet gelijk heeft. Natuurlijk, hij zal vast veel kennis hebben van bodybuilden. Dat betekent echter niet dat hij altijd gelijk heeft, zeker niet m.b.t. AAS. Sterker nog, het is duidelijk dat hij onzin uitkraamt. Dan boeit het mij geen ruk wie degene achter de post is, al weegt hij 160kg. Het klopt dan gewoon niet wat hij zegt. En als dat meerdere malen voorkomt dan kan die persoon beter zijn mond houden wanneer het over zulke onderwerpen gaat.
 
ow god weer zo iemand die zelf nog nooit ene **** heeft gepresteerd en dan maar denken iedereen te kunnen vertellen hoe het wel moet. Man der zijn tig stidies en onderzoeken die mijn gelijk bewijzen wat ik al 100 x gedaan heb maar jij weet het allemaal beter heh vriend maar goed dat er iemand als jij hier bent om iedereen op het juiste spoor te houden
Kom maar op met de studies, input is altijd fijn.
 
snotaapje ik heb gewoon een keurige hbo diploma hoger commercieeel economie, nu zal ik wel bij lange na nog niet zo slim zijn als jij maar ik zag jou niet met argumenten komen waarom ik volgens jou onzin uitkraam. Ik voel me niet echt geroepen om iemand als jij nou te gaan overtuigen van mijn gelijk. Ik zou zeggen doe lekker je deing en wens je er veel succes mee.
Haha nu speel je weer op de man :roflol:. Ik beweer overigens nergens dat je niet hoog opgeleid bent. Ik had het specifiek over deze situatie, dat je zeker weet dat 500IU HCG 0,0 invloed heeft. Als je vervolgens, wanneer hier commentaar op komt, zelf niet met argumenten komt en zelfs op de man gaat spelen, tsja, dat laat wel een hele slechte indruk achter he. Goed, er zijn volgens jou dus tig studies en onderzoeken die jouw post ondersteunen, maar als ik er vervolgens naar vraag, ben je weg? Dan kan ik hierbij concluderen dat je post waarschijnlijk nergens op sloeg. Zo kan ik je in de toekomst ook minder serieus nemen, want dan hou ik in mijn achterhoofd dat jij wellicht weer dingen zegt die niet waar hoeven te zijn. We zitten hier op een DBB forum, jij beweert iets over HCG, en vervolgens wil je hier niet over discussiëren wanneer je commentaar krijgt. Wat een grap.
 
snotaapje ik heb gewoon een keurige hbo diploma hoger commercieeel economie, nu zal ik wel bij lange na nog niet zo slim zijn als jij maar ik zag jou niet met argumenten komen waarom ik volgens jou onzin uitkraam. Ik voel me niet echt geroepen om iemand als jij nou te gaan overtuigen van mijn gelijk. Ik zou zeggen doe lekker je deing en wens je er veel succes mee.

Ik zou jou onderbouwing wel graag willen horen, net als die van iedereen die meent dat de ander fout is.
 
Wil hier geen kant kiezen hoor jongens, maar is het niet logischer dat je hCG na een kuur gebruikt om je test weer op te krikken?
Tijdens een kuur onderdruk je al genoeg en om dan hCG te gebruiken is misschien een beetje tegenstrijdig.

Nogmaals: dit is mijn persoonlijke opvatting en als iemand me dus kan vertellen waarom dit niet het geval is hoor ik dat graag ;)
 
zijn gewoon 100% alleen is het zinloos om 500iu injects te nemen tijdens je kuur heeft 0.0 invloed. ja het zorgt ervoor dat je lichaan aan hcg went waarop het straks wanneer je het echt nodig hbet niets meet voor je doet.

alle respect bro, maar ik kan hier ook niet mee akkoord gaan.

hCG simuleert een natuurlijk signaal-hormoon, het zet maw de testes aan tot productie van testosterone. het sleutelwoord hier is natuurlijk. er kan dus helemaal geen gewenning optreden.

er is wel een nuance: als mensen gedurig superhoeveelheden hcg zetten, ga je de leydig cellen desensitiseren, oftewel je maakt ze kapot. maar dat je net door hoge hoeveelheden te zetten nà de kuur, dus "old-skool" zeg maar.

de beste hCG tactiek is om de natuurlijke aanmaak van je lichaam (die wegvalt door de negative feedback loop van het kuren) te simuleren, en het lichaam maakt plus minus (omgerekend) 100iu/dag aan.
daar kan je dus niet mee fout lopen.

het is ook altijd beter voorkomen dan genezen. met hcg tijdens de kuur ga je de krimp van je testes niet voorkomen, maar toch sterk beperken.

voor een kuurtje van 8 weken met daarchter 3 vials hcg eenmalig, loopt het allemaal zo een vaart niet. maar als mensen langer gaan kuren (4 maand en meer) dan is deze aanpak écht beter vanuit een medisch standpunt.

grts

P

---------- Post toegevoegd 24 May 2013 om 13:29 ----------

1. leer NL
3. heel het board weet dat ik het beter weet dan jij

dit zijn geen argumenten bro, je uitgebreide kennis is bekend, gebruik ze dan

grts
 
Tering goed stuk bro.

Heb je toevallig een goede link naar wat info / onderzoeken over dit onderwerp:

De LHR is een receptor gelegen op het celmembraan, het boeit dus niet WELKE ligand er bindt, ALS er maar een ligand bindt: de resulterende signaleringscascade blifjt hetzelfde. Ofwel, hCG en LH doen na binding exactly the same thing.


repped.
 
Over de werking van celmembraan receptoren? Of de resulterende signaleringscascade van een ligand die bindt aan de LHR? Van dat laatste kan ik zo voor je uittikken.
 
Wel, het grootste struikelblok bij herstel na een kuur is de staat van primaire hypogonadie. hCG is hier letterlijk een silver bullet voor. Voordat ik verder ga zal ik nog even toelichten wat hCG nu eigenlijk is, voordat de helft van m'n betoog niet wordt begrepen.

hCG is net als LH een ligand voor de LH Receptor (LHR), sterker nog, deze wordt in moderne literatuur zelfs de LHCGR gedoopt, ik hou het bij de benaming van LHR. De LHR is een receptor gelegen op het celmembraan, het boeit dus niet WELKE ligand er bindt, ALS er maar een ligand bindt: de resulterende signaleringscascade blifjt hetzelfde. Ofwel, hCG en LH doen na binding exactly the same thing. Maar wat is dan het verschil tussen hCG en LH? Wel; de halfwaardetijd. Ik zal achterwege laten welke structurele verschillen tussen hCG en LH hier aan ten grondslag liggen, want dat is verder vrij irrelevant voor dit stuk, maar de halfwaardetijd van LH bedraagt dus slechts 'n half uurtje, terwijl die van hCG circa 36 uur is. Er zijn dus over een tijdsverloop flinke verschillen in het verloop van de concentraties.

Daarnaast is er nog 'n tweede verschil tussen beide, die wederom invloed heeft op de concentraties van beide hormonen: LH wordt in meerdere pulsen afgegeven door de adenohypofyse over de dag, terwijl het meest frequente patroon van hCG injecteren slechts 1 maal dagelijks is (meeste hanteren 2 maal per week).

Dit heeft enkele fysiologische implicaties. De reden waarom LH pulseert is zo'n beetje dezelfde als waarom GnRH dit doet. Een constante afgifte kan averechts werken. Waarom? Zoals ik eerder meldde; de LHR is een membraanreceptor, meer specifiek een G-protein coupled receptor. Dit zijn receptoren die na binding van hun ligand (in dit geval hCG of LH), een signaleringscascade binnen de cel activeren, waarbij het allemaal begint met de activatie van de G-proteine die vervolgens GTP bindt. Als de receptor NIET gekopeld is aan een g-proteine, kan deze GEEN signaleringscascade activeren. Wat er gebeurt bij deze signaleringscascade is dat er enkele kinases worden geactiveerd (meest belangrijke PKA), en kinases fosforyleren hun substraten zoals wellicht bekend. Zodra de LHR wordt gefosforyleerd ontkoppelt de G-proteine. De receptor is dus tijdelijk inactief. Door de endogene pulsatie van LH is er steeds voldoende tijd tussen de pulsen door om defosforylatie toe te laten, en zodoende de receptoren weer actief te maken.

Maakt dit veel uit voor hCG gebruikers? Ja en nee. Bij lage doseringen, zoals gebruikt worden tijdens een kuur (en dit is al voordeel 1) maakt het vrij weinig uit. Er zijn meerdere studies die de pharmacodynamica van hCG in mannen op de steroidogenese beschrijven en dit gaat echt helemaal prima. De steroidogenese wordt voor langere tijd gestimuleerd, en bij een volgende injectie wederom.

Bij hogere doseringen, zoals gebruikt moet worden na 'n kuur, ga je jezelf op den duur in de polsen snijden; er is te weinig tijd om de defosforylatie te laten plaatsvinden. Nu is dit wederom niet heel erg: permanente desentisatie vindt NIET plaats bij de hoeveelheden die men gebruikt na 'n kuur, althans, ik kan het niet vinden in de literatuur.

Maar de voornaamste reden waarom hCG gebruik durende de kuur efficienter is, is niet zo zeer dit gemierenneuk op de effectiviteit in verband met de dosering; neen. Zoals ik direct aan het begin vermeldde: de voornaamste reden van moeizaam herstel na (langere) kuren is de staat van primaire hypogonadie. Simpelweg komt dat erop neer dat de Leydig cellen, bij eenzelfde dosering LH of hCG, een geremde response geven qua steroidogenese, wat direct het gevolg is van de afwezigheid van LHR activatie en diens resultaat op de steroidogenese (waarschijnlijk is het intratesteculaire testosteron niveau nog wel de belangrijkste factor in deze). En wat doet hCG? Juist, het stimuleert de steroidogenese rete goed, net als LH. Je VOORKOMT grotendeels primaire hypogonadie. Er zijn tegenwoordig al zat gebruikers die een beter herstel bemerken bij consequent gebruik van hCG gedurende hun kuur, om exact deze reden.

Ideaal gezien zou de toevoeging van hMG (door de aanwezigheid van FSH) ook een mooie aanvulling zijn, of rFSH. Sertoli cel afgeleide factoren (i.e. bepaalde componenten die 'vrij' komen bij binding van FSH aan de FSHR) hebben ook een positieve invloed op de steroidogenese, en waarschijnlijk het 'welzijn' van de Leydig cellen.

Nu wil het probleem dat, ondanks dat ik dit hier allemaal post, sommige mensen (Chemical) autistisch vast blijven haken aan hun jaren 90 beeld van wat ze van een 'respectful' person in de gym hebben gehoord. Dit heb ik al eerder gezien in discussies tussen hem, en ik meen zelfs Big Cat: hij wijkt toch niet van z'n standpunt af, hij weet het toch allemaal beter, want hij is 'Mr. whatever' en dan sta je boven anderen wat kennis betreft. Dat zijn namelijk wel prestaties, en al het andere in de wereld niet :rolleyes:

PS 'Chemical', ik presteer meer in 1 dag op m'n wc dan jij in je leven.
7f5.gif
 
Thanks voor de uitleg.
 
dus: zoals ik zei: hCG tijdens de kuur. in kleine hoevelheden. 250iu eod bijvoorbeeld.
 
Back
Naar boven