XXL Nutrition

Hcg

Bezoekers in dit topic

IxXxI

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
24 apr 2009
Berichten
352
Waardering
3
Lengte
1m92
Hallo,

Ik ben aan het twijfelen om bij mijn eerstvolgende kuur HCG erbij te pakken maar nu vraag ik me af wat hier precies de voordelen/meerwaarde van zijn/is.
Overal lees ik iets anders.
 
Ballen blijven groot
Je blijft vruchtbaar
Je herstelt beter/sneller

Niet twijfelen, doen
 
---------------------hCG---------------------
Heel simpel gezegd voorkomt hCG ervoor dat je ballen krimpen tijdens je kuur. Hierdoor kun je nadien sneller herstellen. hCG wordt geleverd in poeder vorm, in ampullen en/of vials. Ze zijn beschikbaar in 2000iu per ampul/vial en 5000iu per ampul/vial. hCG is in de vriezer ca. 12 weken houdbaar en in de koelkast 14 dagen.

De poeder dient te worden opgelost met bacteriostatisch water of natriumchloride 0,9% oplossing.
Dit gaat als volgt: (uitgaande van een vial van 5000iu)
1) Pak een insulinespuit 1ml en vul deze met 1ml bac.water of NaCl 0,9% oplossing. (vaak bijgeleverd met de hCG)
2) Pak de vial met hCG poeder en spuit de oplossing langs de zijkant van het glas in de vial (NIET direct op de poeder spuiten, deze is kwetsbaar). Nu heb je 5000iu hCG opgelost in 1ml oplossing.
---wacht tot de poeder volledig is opgelost---
3) Pak nieuwe insulinespuitjes en vul elk met 0,2ml. Nu heb je in elk spuitje 1000iu zitten. (5000 x 0,2 = 1000)
---Procedure herhalen totdat je voldoende hCG hebt aangemaakt voor maximaal 12 weken---
4) Trek bij alle spuitjes wat lucht erin, hierdoor drukt er geen vloeistof uit de spuit met het invriezen. Doe alle spuitjes in een dichte afsluitbare bak/trommel welke geschikt is om in de vriezer te plaatsen.

hCG protocol:
Start vanaf de 1ste week t/m de eerste week van de nakuur.
Je zet per week 1000iu subqutaan (in je buikvet).
Stel je begint met hCG op maandag. Dan haal je zondag avond 1 spuitje uit de vriezer en legt deze in de koelkast. Maandag is de spuit rustig ontdooid en kun je 0,1ml (500iu) subqutaan zetten. Dan leg je de spuit weer in de koelkast om donderdag wederom 500iu te zetten.
 
ontdooien duurt minder dan 5 minuten :o
 
Welke insuline spuiten heb ik dan nodig?

Heb er 24 van 0.33 x 12mm 1ml
 
Laatst bewerkt:
Die zijn prima
 
14 dagen maar in de koelkast? Ik dacht altijd 5/6 weken.
 
Twee weken in de koelkast, in de vriezer stuk langer inderdaad.
 
Met bac water kun je die makkelijk langer bewaren in de koelkast
 
14 dagen maar in de koelkast? Ik dacht altijd 5/6 weken.
60 dagen in de koelkast wanneer opgelost in bacteriostatisch water (i.e. 0.9% benzylalcohol). Vries-dooi-cycli voor gereconstitueerde eiwitten vind ik altijd zeer risky... Persoonlijk geen voorstander van.

hCG protocol:
Start vanaf de 1ste week t/m de eerste week van de nakuur.
Je zet per week 1000iu subqutaan (in je buikvet).
Stel je begint met hCG op maandag. Dan haal je zondag avond 1 spuitje uit de vriezer en legt deze in de koelkast. Maandag is de spuit rustig ontdooid en kun je 0,1ml (500iu) subqutaan zetten. Dan leg je de spuit weer in de koelkast om donderdag wederom 500iu te zetten.
Ik vind het advies van 1x per week wat op het randje (of als ik heel eerlijk ben, vind ik dat het echt tekort schiet), liever 2x per week 500 IU.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik nu ook 500IU 2x per week, in vergelijking met die IM injectie is het natuurlijk helemaal niks.
Zo duur is het ook weer niet maar wel veel verschil in herstel, en als ik het goed heb geeft je lichaam nog steeds het signaal af dat je zelf test moet aanmaken. (Iets met LH)
 
hCG bindt en activeert dezelfde receptor als LH.
 
Doordat AAS zowel de hypothalamus, als de hypofyse onderdrukken in hun afgifte van GnRH en LH en FSH respectievelijk, valt het signaal voor de Leydig cellen om testosteron te produceren weg. Dit is een staat van secundaire hypogonadie. Hypogonadie is het falen van het lichaam om een adequate hoeveelheid testosteron te produceren; wanneer de aandoening secundair is houdt dit in dat het probleem zich buiten de testes bevindt. In de situatie van AAS toediening wordt de afgifte van GnRH, LH en FSH onderdrukt, ofwel secundaire hypogonadie. Bij primaire hypogonadie is het probleem inherent aan de testes. De testes produceren een inadequate hoeveelheid testosteron in reactie op LH. Wanneer secundaire hypogonadie lang aanhoudt, atroferen de testes en ontstaat er feitelijk ook primaire hypogonadie. Primaire hypogonadie vormt zodoende pas een bedreiging bij langere kuren.


Ik had even het stukje opgezocht waarop ik doelde.
Het laat dus in principe je leydig cellen testosteron produceren tijdens je kuur.
Ik hoef je niet te vertellen hoe voordelig dit is denk ik;)
 
Dan haal je zondag avond 1 spuitje uit de vriezer en legt deze in de koelkast. Maandag is de spuit rustig ontdooid en kun je 0,1ml (500iu) subqutaan zetten. Dan leg je de spuit weer in de koelkast om donderdag wederom 500iu te zetten.

60 dagen in de koelkast wanneer opgelost in bacteriostatisch water (i.e. 0.9% benzylalcohol). Vries-dooi-cycli voor gereconstitueerde eiwitten vind ik altijd zeer risky... Persoonlijk geen voorstander van.


Ik vind het advies van 1x per week wat op het randje (of als ik heel eerlijk ben, vind ik dat het echt tekort schiet), liever 2x per week 500 IU.

Dat staat er ook. Iets te snel gelezen? ;)
 
Back
Naar boven