XXL Nutrition

bloedwaarden gecheckt na mijn kuur

Bezoekers in dit topic

Suat

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid sinds
10 nov 2004
Berichten
3.392
Waardering
7
Heren,

Zoals sommigen wellicht zich kunnen herinneren heb ik van eind november tot eind januari gekuurd, en wel met de volgende producten:

wk 1-10 500mg test e
wk 1- 8 400mg tren e
wk11-12 300mg test p

wk11-16 20mg nolva
wk12 100mg clomid
wk13-16 50mg clomid

En 3 maanden na mijn kuur heb ik mijn bloedwaarden laten checken en volgens de dokter is alles heel netjes en goed.

De volgende dingen staan op de lijst met meting en het gemiddelde tussenhaakjes:

Screening +

bezinking (BSE) <3 (<15)
hemoglobine (Hb) 8.9 (8.5-11.0)
hematocriet(Ht) 0.41 (0.40-0.50)
M.C.V. 91 (80-100)
trombocyten 207 (150-400)
leukocyten 6.0 (4.0-10.0)
neutrofielen 54 (40-75)
lymfocyten 35 (20-45)
monocyten 10 (2-10)
eosinofiele granulocyten 1 (1-5)
basofiele granulocyten 1 (<2)
natrium 139 (135-145)
kalium 4.0 (3.5-4.8)
kreatinine 85 (60-110)
gamma-glutamyltransferase (gamma GT) 32 (<50)
aspartaataminotransferase (ASAT;SGOT) 31 (<40)
alanineaminotransferase (ALAT;SGPT) 68 (<45)
LD 313 (<450)
 
Netjes bro.Tijd voor de nieuwe kuur dus?:D
 
Zou wel ideaal zijn eigenlijk maar ben aan het cutten. Zonder aas of andere hulpmiddelen. Wil eerst zo rond de 10-12% komen te zitten. Momenteel zit ik op 82,5kg bij 15,6%.

Na de zomer denk ik ff een kuurtje en anders ergens in de begin maanden van 2007. Ik ga het nog even afwachten. Ik kan nog altijd van gedachten veranderen. :)

edit: o ja, ik zit sinds een week ook aan de roa.
 
Laatst bewerkt:
relaxed bro!
 
Ik mis:

LH
FSH
Testosteron

of zie ik iets over het hoofd? Er staan namelijk een aantal elementen in je lijstje die me niet zoveel zeggen :)

Verder is je ALAT verhoogd zo te zien, maar dat schijnt gebruikelijk te zijn bij BB's/ krachtsporters vanwege de grote hoeveelheid eiwit die ze consumeren.
 
Black Knight zei:
Ik mis:

LH
FSH
Testosteron

of zie ik iets over het hoofd? Er staan namelijk een aantal elementen in je lijstje die me niet zoveel zeggen :)

Verder is je ALAT verhoogd zo te zien, maar dat schijnt gebruikelijk te zijn bij BB's/ krachtsporters vanwege de grote hoeveelheid eiwit die ze consumeren.

LH en FSH is volgens mijn huisarts niet belangrijk.

Er staat nog wel bij dat resterende resultaten volgen op het formulier dus mss zal dat dan de testosteron zijn.

Ik weet nl nog niet precies welke dingen wat aangeeft. :(
 
Suat zei:
LH en FSH is volgens mijn huisarts niet belangrijk.

Er staat nog wel bij dat resterende resultaten volgen op het formulier dus mss zal dat dan de testosteron zijn.

Ik weet nl nog niet precies welke dingen wat aangeeft. :(

Sorry bro maar het lijkt wel of je huisarts er niet al te veel verstand van heeft. LH en FSH zijn juist de dingen die het moeilijkst herstellen na een kuur, zeker als je met middelen als tren en test gekuurd hebt. Je cholesterolwaarden heeft hij ook niet gemeten?
 
leverwaardes zijn iig zeer netjes
 
wat ik ook mis, zijn je cholesterol (HDL & LDL) of hebben die een andere naam in jou lijsje...... verder alles netjes
 
flex170578 zei:
Sorry bro maar het lijkt wel of je huisarts er niet al te veel verstand van heeft. LH en FSH zijn juist de dingen die het moeilijkst herstellen na een kuur, zeker als je met middelen als tren en test gekuurd hebt. Je cholesterolwaarden heeft hij ook niet gemeten?

Ja, hier kan ik niets op zeggen omdat ik er zelf nog weinig verstand van heb. Ik wilde niet wachten totdat ik er meer verstand van zou hebben. Wilde de controle nu al uitvoeren.

Ik zal ff info op doen voor de volgende keer. Want ik weet zelf nog niet eens waar die benamingen voor staan. Hij ging er vluchtig doorheen, ieder keer was het netjes en goed, dat maakte me al blij. Ik dacht, ik vind wel op internet wat waarvoor staat.

@ccnp; staat de LD niet voor LDL? Ik moet het nog allemaal even uitpuzzelen. Ik had een lijstje overgenomen op dit forum waar er allemaal op getest moest worden. Dat lijstje nam ik mee naar mijn huisarts, hij nam alles over behalve LH en FSH. Dat is niet belangrijk volgens hem. Dat lijstje kopieer ik vandaag later wel even, kan iedereen het ff zien.
 
LD is een leverwaarde,geeft je celversterving aan
 
Na de zoekfunctie gebruikt te hebben vond ik een topic van ccnp:

http://forum.dutchbodybuilding.com/showthread.php?t=31940&highlight=bloedonderzoek

En de post van MrJ had ik overgenomen. Die staat zoals jullie kunnen zien op pagina 1 (3e reactie).

Mijn huisarts heeft alles overgenomen behalve LH en FSH (omdat dat volgens hem niet belangrijk was).

Maar zoals jullie kunnen zien heb ik andere benamingen en meerdere dingen op het uitslagformulier staan (18), dan op de post van MrJ (10).

Zet anders er ff bij wat je weet, dus waar de benamingen precies voor staan. Dan weten we strax met zijn allen wat waarvoor staat.

Ik zal in de loop van de dag ook het eea gaan uitzoeken.
 
Suat zei:
Na de zoekfunctie gebruikt te hebben vond ik een topic van ccnp:

http://forum.dutchbodybuilding.com/showthread.php?t=31940&highlight=bloedonderzoek

En de post van MrJ had ik overgenomen. Die staat zoals jullie kunnen zien op pagina 1 (3e reactie).

Mijn huisarts heeft alles overgenomen behalve LH en FSH (omdat dat volgens hem niet belangrijk was).

Maar zoals jullie kunnen zien heb ik andere benamingen en meerdere dingen op het uitslagformulier staan (18), dan op de post van MrJ (10).

Zet anders er ff bij wat je weet, dus waar de benamingen precies voor staan. Dan weten we strax met zijn allen wat waarvoor staat.

Ik zal in de loop van de dag ook het eea gaan uitzoeken.

Suat,

Het viel mij alleen op, want als ik naar mijn Bloedonderzoek kijk, dan zie ik namelijk cholesterol (HDL & LDL) staan en bij jou zag ik dat niet, wat ik ook niet zie ik jou bloedonderzoek is de testosterone waarde (dat duurde bij mij twee weken voor de uitslag), misschien ook een ander naampje ;)
 
@ccnp; "resterende uitslag volgt" staat nog op het formulier. Als het niet op de formulier staat, zal men wel de uitslag van testosteron bedoelen. Want 1 ding kon niet locaal getest worden en moest elders worden gedaan. Dus ff afwachten nog, bel vrijdag wel ff met mn huisarts.
 
nja en wat betekenen die dingetjes allemaal..?
 
Al die waardes zijn leuk, maar zoveel heb je er niet aan.

Je hebt niet eens orale steroiden genomen dus leverwaardes zullen sowieso niet stijgen...of het moet van de Nolva komen dat ook niet zo goed voor je lever schijnt te zijn.

Punten die zoals al eerder genoemd zijn, LH, FSH, Testosteron, cholesterol (goed+slecht) zijn relevanter voor de kurende bodybuilder. Je bloeddruk is ook een handig gegeven.

Heeft je huisarts dit zomaar voor je laten testen of weet hij dat je kuurt?
 
LH en FSH zijn volgens mij moeilijk te meten omdat dat "pulserend" aan de bloedstroom wordt afgegeven. Totaal geen constante waarde, dus nauwelijks goed te meten, meen ik.

De testosteronwaarde zegt over het algmeen aardig hoe het het met de LH en FSH-spiegels staat (zonder lh en fsh namelijk geen test; of igg beduidend lager).

Verder was het ook goed om je gebonden testosteren en vrije testosteron te laten meten, toch?
 
Reem zei:
Al die waardes zijn leuk, maar zoveel heb je er niet aan.

Je hebt niet eens orale steroiden genomen dus leverwaardes zullen sowieso niet stijgen...of het moet van de Nolva komen dat ook niet zo goed voor je lever schijnt te zijn.

Punten die zoals al eerder genoemd zijn, LH, FSH, Testosteron, cholesterol (goed+slecht) zijn relevanter voor de kurende bodybuilder. Je bloeddruk is ook een handig gegeven.

Heeft je huisarts dit zomaar voor je laten testen of weet hij dat je kuurt?

Ja, hij weet dat ik heb gekuurd. Ik heb verteld dat dat de reden is wrom ik een bloedonderzoek wilde. Mijn huisarts deed er niet moeilijk om.
 
ccnp zei:
wat ik ook mis, zijn je cholesterol (HDL & LDL) of hebben die een andere naam in jou lijsje...... verder alles netjes

Cholesterol meten heb je helemaal niets aan. Als je paar minuten heel heftig inspant is je cholesterol al gestegen, vanwege de stijging van cortisol.
 
Glenn GX zei:
Cholesterol meten heb je helemaal niets aan. Als je paar minuten heel heftig inspant is je cholesterol al gestegen, vanwege de stijging van cortisol.

leg is uit wat cholesterol met cortisol te maken heeft. is de eerste keer dat ik dit hoor. waar heb je dat gelezen? ik geloof het alleszins niet. trouwens (indien het toch waar zou zijn), als je naar de dokter gaat, veronderstel ik dat je juist daarvoor geen inspanning gedaan hebt, maar dat je 's morgens gaat voor je gegeten hebt. ik zou juist zeggen dat cholesterol laten meten één van de belangrijkste dingen is.
 
Back
Naar boven