XXL Nutrition

Benzoylperoxide tegen acné!

Bezoekers in dit topic

MrInk

Get inked or die naked..
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
19 jan 2007
Berichten
2.678
Waardering
768
Lengte
1m75
Massa
95kg
Vetpercentage
12%
Goeiemiddag!

Ik heb na mijn laatste kuur zware acne overgehouden om mijn borst en schouders, wat maar niet weg ging..

Nou wou ik roacutane starten, maar gaf een maatje van me me een tip:


Benzoylperoxide 10%


(de gel bevat 100 mg/ml benzoylperoxide, en bestaat uit carbomeer 940, lauromacrogol, propyleenglycol, natriumhydroxide en water)



"Benzoylperoxide vindt toepassing in de bestrijding van (jeugd)puistjes. Het is sinds 1980 in Nederland zonder recept verkrijgbaar bij de apotheek als een gel onder verschillende merknamen. Het werkt in op de bovenste huidlaag, waar het de overmatige groei van nieuwe huidcellen afremt. Ook bestrijdt het de bacterie die acne veroorzaakt.[1] Het is een van de meest gebruikte middelen bij de bestrijding van acne, en medici hebben er veel ervaring mee. Het kan textiel bleken. Benzoylperoxide wordt gebruikt als initiator bij het maken van polymeren op basis van alkenen. De binding tussen de twee zuurstof-atomen is vrij zwak: het molecule breekt op deze positie makkelijk. De ontstane brokstukken zijn vrije radicalen die vervolgens de polymerisatie op gang brengen."



Dit is een creme die zonder recept te halen is bij de apotheek, en ik ben er zeer tevreden over.. Na 2 dagen sochtends en savonds smeren is de acne al helemaal licht geworden (de acne op mijn borst waren echt grote paars achtige bulten, en die zijn nu helemaal licht en geslonken).. Ook op mijn schouders is het bijna niet meer te zien.. Echt een heel snel resultaat dus!
Huid is wel een beetje droog, maar dit lijkt me juist een goed teken ;)

Ik had er naar gezocht, en vond er niets over op dit forum, vandaar dat ik dit even post.. Voor veel mensen zal dit goed genoeg werken, en je hoefd daardoor niet meteen naar zware medicijnen als roacuttane te grijpen..

Ik ga dit ook zeker preventief gebruiken tijdens mijn vorige kuur (bijvoorbeeld door 2x per week de risicozones in te smeren)


Hier nog wat algemene info:
http://en.wikipedia.org/wiki/Benzoyl_peroxide



Grtz, David
 
Laatst bewerkt:
Benzyl:

+ Goedkoop

- werkt niet heel goed
- droogt je huid uit
- bleekt alles uit waar je het op smeert (ja Skinnie, ook je anus)

Roaccutane:

+ imo het enige product dat écht werkt tegen acne

- prijzig
- heftige sides


Als je je acne echt beu bent, zou ik voor Roaccutane gaan. Een erg effectief product, met helaas wat vervelende bijwerkingen. Er is verder genoeg info over te vinden op DBB.
 
Ben het helemaal eens met Wouter G, als je echt van je puisten af wil, moet je het in 1 x goed doen. (Roa)

Ik ben zelf nu ook in me 10/11e week :) Super spul!
 
Benzoylperoxide, dit spul had ik vroeger ook gebruikt en het hielp goed! Ik gebruikte het als repressief middel, gewoon een beetje op een puist smeren en volgende dag was ie bijna weg.
Je moet alleen niet teveel smeren anders krijg je een schrale huid.
 
Heb het ook gebruikt, en zoals wouter al zei werkt het niet heel goed, bij mij kwam het na een tijdje terug, ook bleekt het alles, mijn kussenslopen zijn helemaal verkleurd...
 
Ben het helemaal eens met Wouter G, als je echt van je puisten af wil, moet je het in 1 x goed doen. (Roa)

Ik ben zelf nu ook in me 10/11e week :) Super spul!

Wat een redenatie! Als je er toch niet vanzelf van afkomt klinkt het logischer om eerst een wat milder product te proberen, je kan altijd nog Roa gebruiken.
 
ik heb de 5% gehad en het begon na een tijdje te werken. nadeel is dat de beddengoed, kleren en handdoeken ook gaan bleken ook al was je je handen. oohja en ook als je het in je haar smeert.
 
Wat een redenatie! Als je er toch niet vanzelf van afkomt klinkt het logischer om eerst een wat milder product te proberen, je kan altijd nog Roa gebruiken.

Tja je kan, maar mildere producten werken vaak niet echt super tegen acne..:rolleyes: Daarom ken je beter meteen aan de roa gaan, vind ik. Hoe eerder je aan je kuur begint, hoe eerder je ervanaf bent. :)
 
Ik heb allemaal witte plekken op mijn donker hoofdkussen, en nee, niet van te fappen :D
Maar van dit spul te gebruiken op mijn gezicht, en textiel bleekt er inderdaad van af...
 
Tja je kan, maar mildere producten werken vaak niet echt super tegen acne..:rolleyes: Daarom ken je beter meteen aan de roa gaan, vind ik. Hoe eerder je aan je kuur begint, hoe eerder je ervanaf bent. :)

Wereld-redenatie! Je weet pas wat werkt als je het geprobeerd hebt dacht ik zo.
 
Wereld-redenatie! Je weet pas wat werkt als je het geprobeerd hebt dacht ik zo.

Waarom onnodig geld uitgeven aan producten waarvan je niet zeker weet of ze werken als je iets kan halen wat zeker weten werkt?
 
Wereld-redenatie! Je weet pas wat werkt als je het geprobeerd hebt dacht ik zo.

Roa werkt preventief en benzyl niet. Dat is imo het verschil.

Ik raad Roa overigens alleen aan als de acne dusdanig ernstig is, zoals ik al zei zitten er behoorlijk wat sides aan Roa verbonden.
 
Werkt idd goed. Probleem is wel voor mij dat ik vooral acne heb op m'n rug en laat ik daar nou net niet bij komen met smeren. Vrouw zie ik enkel het weekend dus das ook geen optie.

Wat ik ook wel eens doe is (ook niet gezond ok) is m'n rug laten verbranden door de zon. Dan is ook maar gelijk alles weg, huid en puisten, maar tis ook maar een temp oplossing.

Naja, ben al blij dat ik ze niet in m'n gezicht heb.
 
en over biergist, mensen zeuren vaak dat dat niet helpt en dat dacht ik eerst ook maar ik neem nu een paar gram per dag en na ongeveer 2 weken is het zeker de helft minder geworden. het zuivert je bloed en is een natuurlijke bron van vitamine b. maargoed zie maar wat je er mee doet.
 
Waarom onnodig geld uitgeven aan producten waarvan je niet zeker weet of ze werken als je iets kan halen wat zeker weten werkt?

Ik ken anders ook mensen die gewoon weer acne kregen na een kuur Roa dus waar praten we over? Elk mens is anders en reageert anders op middelen. Je probeert toch in beginsel altijd een milder alternatief lijkt mij. Zo kreeg ik toen ik begon met trainen en veel eiwitten ging eten ook last van acne op mijn rug, ging na maanden nog niet weg, tot ik 1xper 2 weken onder de zonnebank ging, met 90% afgenomen. ;) Ieder zijn ding maar ik zou altijd eerst voor een milder alternatief gaan.

---------- Toegevoegd om 16:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:15 ----------

Roa werkt preventief en benzyl niet. Dat is imo het verschil.

Ik raad Roa overigens alleen aan als de acne dusdanig ernstig is, zoals ik al zei zitten er behoorlijk wat sides aan Roa verbonden.

Ja maar ik heb het ook niet over de werking maat, ik weerleg alleen die praat over een milder of zwaarder middel pakken. In het geval van bv de topicstarter zijn er veel die naar de Roa grijpen terwijl je hierbovne leest dat het dus soms ook met veel mildere middelen kan.
 
Ja maar ik heb het ook niet over de werking maat, ik weerleg alleen die praat over een milder of zwaarder middel pakken. In het geval van bv de topicstarter zijn er veel die naar de Roa grijpen terwijl je hierbovne leest dat het dus soms ook met veel mildere middelen kan.

Dat klopt.
Ik praat enkel uit eigen ervaring. Heb al die zalfjes en lotions geprobeerd, maar het product dat uiteindelijk echt zn werk deed was Roa.

Maar wellicht is het verstandig om eerst Benzyl te proberen. Roa kan altijd nog :thumb:
 
Dat klopt.
Ik praat enkel uit eigen ervaring. Heb al die zalfjes en lotions geprobeerd, maar het product dat uiteindelijk echt zn werk deed was Roa.

Maar wellicht is het verstandig om eerst Benzyl te proberen. Roa kan altijd nog :thumb:

Jij had die acne ook al sinds je puberteit? Zover ik weet komt acne door een hormonale inbalans, zoals bv in de puberteit kan gebeuren. Echter loop je ook elke kuur gevaar op dit verschijnsel. Sommige mensen die krijgen na Roa nooit meer acne ookal kuren ze daarna nog, maar in mijn directe omgeving zag ik de acne toch weer vaak terugkomen als mensen weer ging kuren.
 
en over biergist, mensen zeuren vaak dat dat niet helpt en dat dacht ik eerst ook maar ik neem nu een paar gram per dag en na ongeveer 2 weken is het zeker de helft minder geworden. het zuivert je bloed en is een natuurlijke bron van vitamine b. maargoed zie maar wat je er mee doet.

Van welk merk heb jij je biergist? Zelf heb ik biergist pilletjes van het kruitvat, maar krijg ongeveer 2 minuutjes na het innemen een lichte hoofdpijn, die na 5 minuutjes weer weg is, jij hier ook last van?
 
Van welk merk heb jij je biergist? Zelf heb ik biergist pilletjes van het kruitvat, maar krijg ongeveer 2 minuutjes na het innemen een lichte hoofdpijn, die na 5 minuutjes weer weg is, jij hier ook last van?

Heb ze ook van Kruidvat, neem 3x 5 en merk er zelf niks van. Neem ze tijdens het eten in btw ;)
 
Back
Naar boven