MuscleMeat

Begin kuur en gyno

Bezoekers in dit topic

MisterSjeiks

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
21 sep 2010
Berichten
56
Waardering
0
Lengte
1m89
Massa
104kg
Beste BBers,

Ben net begonnen met de volgende kuur.
30mg dianabol
300mg test enanthate
200mg trenbolone enanthate

Zit nu in week 4 en merk dat ik gyno ontwikkeling heb gekregen aan de rechterkant. Het begon zonder jeukende tepels of iets. Merkte opeens dat er een pijnlijk knobbeltje achter de tepel zat. Ben direct gestopt met de dianabol en neem sinds eergisteren 40mg tamoxifen per dag. De pijn is helemaal verdwenen en heb niet het idee dat het nog groeid. Alleen er zit nog wel een bobbel, het is (nog) niet zichtbaar.

Mijn vraag is gaat dit nog wegtrekken, en moet ik nog wat anders erbij nemen?
En zal ik doorgaan met de test enanthate en trenbolone of kan ik beter de kuur afbreken?

Mvg
 
Even doorzetten met nolva, 20mg.
 
Ik dacht toen ik Trenbolone zag meteen aan progestagene gerelateerde gyno.

Trenbolone op zich aromatiseert niet tenzij je het met aromatiseerbare stoffen combineert, dan kan het een wellicht bestaande Gyno extra verergeren, daar zal de testosteron op-zichzelf meestal niet voor zorgen, maar Dianabol wel, vind opzich de tren in deze kuur niet echt goed gekozen. Als je dan een aromatiseerbare testosteron toevoegt in een kuur met tren a, neem dan een met een korte ester zoals Test P en Proviron ter voorkoming van overvloedig oestrogeen.

Eigenlijk Had je beter:

50 mg Winstrol ed
50 mg Test p eod
40 mg tren a eod

Dan is Proviron niet nodig door de Winstrol.


Genoeg gelul over "je had beter".

Je hebt er goed aangedaan de Dianabol te stoppen en met nolva te beginnen alhoewel 40 mg wel iets teveel van het goede is, als je Winstrol had gehad was dat ook genoeg geweest en dan had het je gains (igf1, alhoewel dat nooi echt bewezen is) door de Nolva minder in de weg gezeten.

Maar als je al een knobbel voelt dan kan het idd snel gaan ja... pijn, gevoelige, jeukende tepels is geen reden om naar de nolva etc te grijpen, verdwijnt meestal vanzelf.
 
Okej bedankt voor de reacties. Die bobbel is ongeveer zo groot als een erwt en het lijkt wel alsof die snachts iets groter is als overdags kan dat kloppen?
In ieder geval ga ik wel door met de nolva, maar ik vraag me alsnog af of het niet beter is om te stoppen met de hele kuur of kan ik toch nog zaterdag de test en tren injecteren?
Heb namelijk geen zin dat het erger word, hoe groot is de kans dat dit nog weg trekt en hoelang duurd dat?
 
Met een 19nor (Tren) bij gyno NOOIT nolva gebruiken. Dit maakt prolactine gyno enkel erger. Haal femera (letro).
 
Je hoeft niet te stoppen, ik zou gewoon de dianabol eruit gooien, en doorgaan met de rest + de Nolvadex tot het minder word, word het erger dan stoppen, kijk het eventjes aan, veel mensen hebben tijdens hun kuur last van gyno,die na de kuur meestal weg gaat mits je de juiste medicijnen neemt, nolva werkt het beste in borstweefsel.

---------- Post toegevoegd Fri 4 Nov 2011 om 18:19 ----------

Met een 19nor (Tren) bij gyno NOOIT nolva gebruiken. Dit maakt prolactine gyno enkel erger. Haal femera (letro).

En waar heb je dat van?
 
Je hoeft niet te stoppen, ik zou gewoon de dianabol eruit gooien, en doorgaan met de rest + de Nolvadex tot het minder word, word het erger dan stoppen, kijk het eventjes aan, veel mensen hebben tijdens hun kuur last van gyno,die na de kuur meestal weg gaat mits je de juiste medicijnen neemt, nolva werkt het beste in borstweefsel.

---------- Post toegevoegd Fri 4 Nov 2011 om 18:19 ----------



En waar heb je dat van?

Nolva zorgt voor een upregulatie van de progesteron receptoren. Veel geluk dan met je Tren of deca.

Je toontje bevalt me wel niet.
 
Denk dat het van de dianabol komt, want tren ben ik later mee begonnen en toen zat dat bobbeltje er al. Heb besloten voor de zekerheid te stoppen met de kuur. Over een week is alles uit me lijf heb dan 6 weken gekuurd totaal. Dan is het handig om nu nog 3 weken nolva 20mg te doen denk ofniet, zodat die nolva 2 weken na einde kuur nog door loopt? gr
 
Denk dat het van de dianabol komt, want tren ben ik later mee begonnen en toen zat dat bobbeltje er al. Heb besloten voor de zekerheid te stoppen met de kuur. Over een week is alles uit me lijf heb dan 6 weken gekuurd totaal. Dan is het handig om nu nog 3 weken nolva 20mg te doen denk ofniet, zodat die nolva 2 weken na einde kuur nog door loopt? gr

Lees jij wat ik schrijf? Nolva tijdens kuur met deca of Tren is een no-no.
De kans dat je progesteron gyno krijgt is reëel.

Haal jezelf wat letro om de bestaande gyno hopelijk weg te krijgen. Er staan diverse protocols op het internet, maar het werkt niet bij iedereen.

Op dit forum wordt het preventief gebruik van een AI (bv arimidex) ontraden, want het zou je gains kunnen beïnvloeden.

Ik neem altijd van bij het begin 0,25mg arimidex EOD en misschien ga ik op het eind een paar honderd gram spiermassa inboeten, maar ik ga dan ook niet zitten janken dat ik gyno heb (of een plofkop door het vocht).

Door het extra testosteron ga je via arometase meer oestrogeen krijgen. Dit oestrogeen heeft een licht positieve invloed op spieropbouw, maar anderzijds doet het je vocht ophouden, verlaagt het je libido en veroorzaakt het gyno.

Letro is heel hard en kan E2 tot 90% onderdrukken, terwijl arimidex dit tot 50-60% doet. Voldoende overschot.
 
okej ik ga letro fixen. Maar het feit dat de gyno nu gevoelloos is geworden, kan dat betekenen dat de groei eruit is. Het lijkt ook wel minder hard en tis iets afgenomen. Gr
 
okej ik ga letro fixen. Maar het feit dat de gyno nu gevoelloos is geworden, kan dat betekenen dat de groei eruit is. Het lijkt ook wel minder hard en tis iets afgenomen. Gr

Je nolva is genoeg, letro is helemaal niet nodig! Want je gyno bestaat al, je zou wel een Anti Oestrogeen/aromataseremmer zoals proviron of winstrol erbij kunnen nemen, maar dat had je beter vanaf het begin kunnen doen, ipv de extreem aromatiserende Dianabol.

Er zijn veel onderzoeken, het ene onderzoek beweerd dat en het andere dit.

Nolva is een SERM (Selective Estrogen Receptor Modulators) welke je bij een bestaande gyno het best kunt nemen.
 
Laatst bewerkt:
Poeeeh lastig hor. Maar ik zit nu 4 dagen aan nolva en het is nog niet verdwenen. Hoeland duurd eht vordat het weg gaat, als dat gaat tenminste? Het is alleen gevoelloos geworden en zachter geworden. Het lijt iets minder maar dat weet ik niet zeker. Gr
 
Poeeeh lastig hor. Maar ik zit nu 4 dagen aan nolva en het is nog niet verdwenen. Hoeland duurd eht vordat het weg gaat, als dat gaat tenminste? Het is alleen gevoelloos geworden en zachter geworden. Het lijt iets minder maar dat weet ik niet zeker. Gr

Het is niet erger geworden in ieder geval ;).
 
NU 6 dagen later is het een stukje minder geworden..... in ieder geval verbetering, ben nog steeds bezig met alleen nolva 20mg nu.
 
Laatst bewerkt:
NU 6 dagen later is het een stukje minder geworden..... in ieder geval verbetering, ben nog steeds bezig met alleen nolva 20mg nu.

volgende keer ff nakuren met arofixen meister, als je tren in je kuur hebt.

---------- Post toegevoegd Mon 7 Nov 2011 om 10:42 ----------

Je hoeft niet te stoppen, ik zou gewoon de dianabol eruit gooien, en doorgaan met de rest + de Nolvadex tot het minder word, word het erger dan stoppen, kijk het eventjes aan, veel mensen hebben tijdens hun kuur last van gyno,die na de kuur meestal weg gaat mits je de juiste medicijnen neemt, nolva werkt het beste in borstweefsel.

---------- Post toegevoegd Fri 4 Nov 2011 om 18:19 ----------



En waar heb je dat van?

weetje jouw schrijfwijze / gedrag lijkt wel een beetje op die van SnuffSann? Bekende?
 
volgende keer ff nakuren met arofixen meister, als je tren in je kuur hebt.

---------- Post toegevoegd Mon 7 Nov 2011 om 10:42 ----------


Ben nog niet aan het nakuren. Me laatste inject was 9 dagen geleden. Zaterdag begint me nakuur pas. Gr
 
volgende keer ff nakuren met arofixen meister, als je tren in je kuur hebt.

---------- Post toegevoegd Mon 7 Nov 2011 om 10:42 ----------


Ben nog niet aan het nakuren. Me laatste inject was 9 dagen geleden. Zaterdag begint me nakuur pas. Gr

Ah ok. dan kan je nog mooi ff arofixen aanschaffen. :D scheelt echt in een nakuur met tren tov nolvadex is mijn ervaring.
 
Okeeej man thanks!

---------- Post toegevoegd Mon 7 Nov 2011 om 11:24 ----------

Iemand nog advies tegen gyno? Ik heb het advies van MeatBOnes opgevolgd en dat advies helpt in ieder geval, de gyno is sowieso verminderd. Bobbel is stukje kleiner en veel zachter en platter geworden.

Maar int3x0r zegt je moet letro gaan nemen want nolvadex zorgt voor upregulatie van de progesteron receptoren. Nou heb ik opgezocht en er zijn onderzoeken bekend die dit beweren maar er zijn ook onderzoeken bekend die beweren dat dit niet waar is en dat nolvadex wel helpt bij gyno door 19nor.

Iemand die hier meer duidelijk over kan zijn? Wil natuurlijk wel datgene doen wat de meeste kans geeft eraf te komen..... (het trekt nu wel langzaam weg in ieder geval)
 
volgende keer ff nakuren met arofixen meister, als je tren in je kuur hebt.

---------- Post toegevoegd Mon 7 Nov 2011 om 10:42 ----------



weetje jouw schrijfwijze / gedrag lijkt wel een beetje op die van SnuffSann? Bekende?

typwijze bedoel je denk ik, gedrag is het gevolg van wat mensen zeggen.

SnuffSann, tot net nooit van gehoord, maar na net zijn posts even doorgelezen te hebben vind ik hem naar bepaalde personen (o.a. Krieltje, tremendes) niet juist reageren aangezien deze mensen duidelijk meer ervaring en kennis hebben dan hem/jou/en mij ;).

Nee, vooralsnog ben ik geen "kloon" (zoals ze dat hier noemen) van een bestaand uitgebannen lid, wel lees ik al heel lang mee op dit forum en de soms domme adviezen die hier gegeven worden door sommige individuen, die vaak gewoon vertaald zijn van Amerikaanse board's.

ot:
Bij tren is geen nakuur mogelijk, herstel zal dus van nature moeten gebeuren.
 
Back
Naar boven