XXL Nutrition

Avodart ivm spiergroei

Bezoekers in dit topic

kakaa

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid sinds
10 jan 2006
Berichten
478
Waardering
2
Lengte
1m81
Massa
96kg
beste mensen,

ik had een vraagje over avodart(duta)
wanneer ik dit dagelijks slik, zal dit mijn spiergroei beinvloeden?
het remt nl DHT en de omzetting van testosteron en volgens mij is dat niet goed?
 
kakaa zei:
beste mensen,

ik had een vraagje over avodart(duta)
wanneer ik dit dagelijks slik, zal dit mijn spiergroei beinvloeden?
het remt nl DHT en de omzetting van testosteron en volgens mij is dat niet goed?


dat zou ik ff aan je arts vragen.. het remt zeker de omzetting van test naar DHT? of remt het ook de test productie?

soort finasteride?
 
Is Dutasteride ---->> een Anti Androgeen
Is voornamelijk voor prostaat vergroting als ik het goed he.

maar waarom heb je t eigenlijk?
Volgens mij laat t wel je test spiegel doen dalen door de anti androgene werking, maar hoe t precies werkt moet je ff searchen!

succes verder
 
het is een sterkere variant op fina ja dus gebruik het voor voorkoming haaruitval, omdat fina niet hielp.

Avodart zachte capsules behoren tot de groep van geneesmiddelen die ‘5-alfa reductaseremmers’ heten. 5-Alfa reductaseremmers remmen de omzetting van het mannelijk geslachtshormoon testosteron in dihydrotestosteron door het enzym 5-alfa reductase
 
Ik zal het proberen uit te leggen. Avodart remt de omzetting van testosteron naar dihydrotestosteron. Het is een 5-alpha-reductaseremmer. Dat wist je waarschijnlijk al.

En dihydrotestosteron wordt omgezet door het enzym 3a-hydroxysteroïde-dehydrogenase in 5-alpha-androstan-3alpha,17beta-diol. En door dit mechanisme veroorzaakt DHT geen spierhypertrophy (het geeft geen significant verschil in spiermassatoename). 5-alpha-androstan-3alpha,17beta-diol is een zwak metaboliet.
Ook hebben spieren amper het enzym 5-alpha-reductase en daardoor wordt er weinig DHT gevormd.

Echter heeft DHT invloed op het Centraal Zenuw Stelsel. De aansturing van je CZS wordt efficiënter en daardoor veroorzaakt het een krachttoename. Ook herstel je daardoor sneller.
Ook wordt er vermoedelijk minder IGF-1 (en dit is een spierversterkend groei factor) gevormd in de lever die afhankelijk is van DHT.

Dus het beïnvloed je spiergroei zwak. Er zijn op Amerikaanse boards kuurlogs te vinden waar men 5-alpha-reductaseremmers gebruikte. Het was geen succes.
 
Hoi Kakaa,

gebruik je de avodart om haaruitval tegen te gaan?

Zoals hardgainers al zegt is het een soort finasteride. Het is een 5a- reductase remmer die voorkomt dat het test wordt omgezet in DHT. Finasteride remt echter maar 1 van beide enzymen en avodart remt ze alle 2.

Tja, de effecten op krachtsport.......DHT is krachtiger dan testosteron. Dus het zou een averechts effect kunnen hebben op je spiergroei. Bekende bijwerkingen van dergelijke medicijnen zijn impotentie, verminderd libido, bitch tits dus ja. Sommige artsen zeggen dat het geen effect heeft op de spiergroei en kracht, anderen zeggen van wel. Ikzelf ben een aanhanger van de laatste groep. Dit wil overigens niet zeggen dat je niet helemaal niet meer sterker en groter wordt. Ik ken namelijk persoonlijk een jongen die fina gebruikt en die groeit nog steeds en is ook behoorlijk sterk.

Hey Glenn ik zie dat je me voor was. Ik zie dat jij, net als ik, denkt dat het een negatief effect heeft op spiergroei en kracht. Maar nu vond ik in een aantal onderzoeken het volgende: de serum T levels van gebruikers zijn verhoogd. Test heeft een positief effect op spiergroei, spierkracht en vetverbranding. Dit impliceert dus dat fina/ duta gebruikers eigenlijk positieve effecten zouden moeten ondervinden bij bodybuilding. Ik ging er eigenlijk vanuit dat door de verminderde omzetting in DHT het serum estradiol zou stijgen en hierdoor het serum T zou dalen vanwege de negatieve feedback naar de hypothalamus. Daarnaast is een hoger estradiol niveau niet gewenst voor krachtsporters/ bodybuilders/ sporters etc. Dus dat bij onderzoeken is gebleken dat serum T hoger is verbaasde mij.

@kakaa: ik zou zeggen probeer het gewoon, wellicht heeft het een anabool effect.
 
Laatst bewerkt:
propecia hielp niet vandaar voor duta gekozen.
toch zit ik eraan te denken om het een paar maanden niet te slikken en te kijken hoe de spiergroei me dan afgaat...
 
Back
Naar boven