AndroidHealthClinic

aromasin

  • Topic starter klaas
  • Startdatum
  • Reacties 176
  • Weergaven 26K
  • Volgers 13

Bezoekers in dit topic

klaas

Ripped Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
8 mei 2003
Berichten
3.620
Waardering
29
Op veel andere boards lees je dat ze vooral aromasin gebruiken ipv arimidex/letro. Er is in het verleden hier al het een en ander over gepost, maar vroeg me af of er hier op het board al gebruikers zijn van aromasin.


1 van de voordelen is dat het igf verhoogd.

Aromasin/Exemestane………..Increase IGF-1, 28%
Femara/Letrozole……………Increase IGF1, 24%
Arimidex/Anastrozole……………Decrease IGF-1, 18%
Nolvadex/Tamoxifen…………….Decrease IGF-1, 24%

Daarnaast schijnt aro ook beter voor mannen te zijn, omdat ari/letro voor vrouwen ontworpen en het is een steroide aromatase blokker.. Biedt ook ondersteuning voor het immuunsysteem en vochthuishouding en verlaagd cortisol.

Het kan ook tijdens PCT een aanvulling zijn op de gebruikelijke producten; het verhoogd LH en FSH (+cortisol onderdrukking).

Kwam op het web iemand tegen die aromasin na zijn normale PCT had genomen en had toch wel leuke waardes wat betreft IGF en prolactine!!
His cycle was:
1-10 Testosterone Enanthate 600mg/week
1-8 EQ 250mg/week
1-6 Dbol 40mg/ed
PCT Was:
Week 12/13/14/15
Nolva 40/40/20/20
Bridge:
15-19 Exemestane 25mg/ed
19-21 Nolvadex 40mg/eod


Test #1: Right before PCT starts (still has exogenous test)

Endocrine Function:
Total Testosterone: 1001ng/dl (300-950ng/dl)
Free Testosterone: 211pg/ml (50-210pg/ml)
Sex Hormone-binding Globulin: 64nmo/l (15-70nmo/l)
Luteinizing hormone: 1.34IU/L (1.24-7.8 IU/L)
Estradiol: 53.2pg/ml (-50pg/ml)
Estrone: 5.7pg/ml (2.6-5.4pg/ml)
Prolactin: 310miu/l (24-467miu/l)
IGF-1: 499ng/ml (182 - 780ng/ml)

Test #2: After normal PCT (Nolva 40,40,20,20):

Endocrine Function:
Total Testosterone: 599ng/dl (300-950ng/dl)
Free Testosterone: 115pg/ml (50-210 pg/ml)
Sex Hormone-binding Globulin: 63nmo/l (15-70nmo/l)
Luteinizing hormone: 6.28IU/L (1.24-7.8 IU/L)
Estradiol: 29.5pg/ml (-50pg/ml)
Estrone: 4.2pg/ml (2.6-5.4pg/ml)
Prolactin: 292miu/l (24-467miu/l)
IGF-1: 343ng/ml (182 - 780ng/ml)

Test #3- After The "Bridge"
Endocrine Function:
Total Testosterone: 1842ng/dl (300-950ng/dl) !!!!
Free Testosterone: 402pg/ml (50-210 pg/ml)
Sex Hormone-binding Globulin: 70nmo/l (15-70nmo/l)
Luteinizing hormone: 6.32IU/L (1.24-7.8 IU/L)
Estradiol: 13.9pg/ml (-50pg/ml)
Estrone: 2.2pg/ml (2.6-5.4pg/ml)
Prolactin: 47miu/l (24-467miu/l) !!!
IGF-1: 892ng/ml (182 - 780ng/ml) !!!!
 
Dat zijn idd heel mooie waarden, zou er direct voor tekenen:p
Aromasin is nog niet zo bekend als Dex/Letro hé, ben ook benieuwd naar ervaringen van de gebruikers..
 
heb het nog nooit kunnen bemachtigen, zou het ook wel is willen proberen :)
is er iets bekend over de invloed op cholesterol etc? :)
 
http://www.steroid.com/Aromasin.php
Mooie beschrijving maar nix over cholesterol


http://www.mesomorphosis.com/steroid-profiles/aromasin.htm
Before we close the book on Aromasin, it’s worth noting that you can (and should) still use one of the non-steroidal AIs during your cycle to reduce estrogen, if necessary. When you are ready for PCT, you can then switch over to Aromasin and still experience the full effects of an AI, since there is no cross-over tolerance experienced between steroidal and non-steroidal AIs (9). Since Aromasin is about 65% efficient at suppressing estrogen (10), it’s certainly a very powerful agent, especially considering you won’t experience reduced effectiveness because of your concurrent use of Nolvadex or from any sort of tolerance developed by using other AIs on your cycle(9). There is also a decent amount of preclinical data suggesting that Aromasin has a beneficial effect on bone mineral metabolism that is not seen with non-steroidal agents, and it may also have beneficial effects on lipid metabolism that are not found in the non-steroidal Letro and A-dex (9).
 
tnx, karma to you :p

---------- Toegevoegd om 15:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:05 ----------

I want it, I want it, I want it!!! :D:D:D
 
dit wordt mijn PCT/bridge na de volgende cycle na 9 maanden on geweest te zijn

1-8 25mg AromasinED
1-5 20mg nolva ED

Zit er nog aan te denken 500iu HCG ED te nemen de eerste 3 weken.. Er moeten trouwens ook veel voordelen wezen omdit middel ONcycle te nemen
 
Zit er nog aan te denken 500iu HCG ED te nemen de eerste 3 weken.. Er moeten trouwens ook veel voordelen wezen omdit middel ONcycle te nemen
vond dit op AR:


Lets add in an Aromatase Inhibitor! Which one, though? Well, since we are already using Nolvadex, we can’t use Letrozole or Arimidex, as the Nolvadex will actually greatly decrease the blood plasma levels of them (28)!

So we have to use Aromasin (exemestane) as our AI, because it’s an aromatase inactivator, meaning it makes estrogen receptors useless, and instead of just inhibiting production (as an anti-aromatase would do) it cuts off production totally. Aromasin can also cause androgenic sides (29)(30)(31), which may help to elevate your mood while you are on PCT. This final drug in my recommended PCT can effectively remove up to about 85%+ of estrogen from your body (32). Most importantly, using Aromasin together with Nolvadex doesn’t reduce exemestane’s effectiveness (33). So now, I think the problem of ANY inhibition possible with HCG is solved, and we can use that 500iu/day dose that I wanted to use previously.

dus het zorgt er niet voor dat er minder test omgezet wordt tot oestrogeen? het inactiveert dus de receptor??
 
vond dit op AR:




dus het zorgt er niet voor dat er minder test omgezet wordt tot oestrogeen? het inactiveert dus de receptor??

neen, het vernietigt aromatase ... beter lezen ;)
er wordt dus wel degelijk minder test omgezet in oestrogeen ;)
 
Is een suïcide aromatase middel. Kan je vertellen dat dit standaart naast Tamoxifen gaat lopen. Zoals het bedoelt is. Tevens cool voor alle hgh gebruikers die nolva en Ari ivm igf decrease niet kunnen gebruiken.
 
dit wordt mijn PCT/bridge na de volgende cycle na 9 maanden on geweest te zijn

1-8 25mg AromasinED
1-5 20mg nolva ED

Zit er nog aan te denken 500iu HCG ED te nemen de eerste 3 weken.. Er moeten trouwens ook veel voordelen wezen omdit middel ONcycle te nemen

Hmmm dan kunnen wij elkaar een hand geven, ik ga dit ook maar nemen. Ben zelf bijna 8 maanden on geweest. Kan wel weer een goed herstel gebruiken voor de volgende :D :D

Is een suïcide aromatase middel. Kan je vertellen dat dit standaart naast Tamoxifen gaat lopen. Zoals het bedoelt is. Tevens cool voor alle hgh gebruikers die nolva en Ari ivm igf decrease niet kunnen gebruiken.

Okee, dat zou ook beter zijn.
Misschien gekke vraag, maar stel ik ga op vakantie (is nog waar ook :D) en ik wil mijn Igf waardes hoog houden (ik gebruik die week dus GEEN hgh), is dit dan ook geschikt ipv een oral zoals dbol of winny?

En is er ook wat over bekend wat het voor vrouwen doet? Google is soms niet mijn vriend hierin namelijk..
 
sub'd, wil dit ook gaan pakken als ik off ga.
 
Hmm, weinig antwoord.. Ik ga er volgende week mee beginnen iig.
Ik had die post van klaas ook gevonden op een forum, maar dan met de dosering erbij, weet nog niet hoe ik hem precies ga doen

Optie 1:

PCT Was:
Week 12/13/14/15
Nolva 40/40/20/20
Bridge:
15-19 Exemestane 25mg/ed
19-21 Nolvadex 40mg/eod

Of optie 2:

-8 25mg AromasinED
1-5 20mg nolva ED

Zoals dareal hem gaat doen.

Of ik doe hem zoals optie 1 omdat dareal die andere gaat doen.. beetje kijken hoe of wat.
Iig hebben we aardig wat herstel nodig dareal hehe! :D
 
[Link niet meer beschikbaar]

Uitgebreide bijsluiter aromasin.
 
Grappig wat het met je IGF + vrij test doet!
Stel je neemt geen kuur, maar wel aromasin, ga je dan ook vooruitgang boeken? :D
 
volges mij zijn die nw caps 20mg,dat moet je dan ook met 20mg tamoxifen laten lopen.

Dus je complete nakuur...20mgAromasin/20mgNolva.
Misschien eens bloed laten prikken,ben erg benieuwd
 
Hmmm stel je zou bloed laten prikken, zou dat dan net als dat canadese artikel moeten? Voor de nakuur, na de nolva, na de nolva/aromasin? Worden aardig wat buisjes hehe
 
Zou na week of 5 je waardes ff laten prikken dan weet je of je goed zit
 
Als ik het goed begrijp is dit dus ook HET middel om gyno, vochtophouding, acne, etc etc tegen te gaan tijdens de kuur, zonder dat het de gains in de weg staat? Als ik de dingen die ik erover lees mag geloven kan het zelfs de gains bevorderen (hoger IGF, meer vrij testosteron ed).
 
Als ik het goed begrijp is dit dus ook HET middel om gyno, vochtophouding, acne, etc etc tegen te gaan tijdens de kuur, zonder dat het de gains in de weg staat? Als ik de dingen die ik erover lees mag geloven kan het zelfs de gains bevorderen (hoger IGF, meer vrij testosteron ed).

Ja, na het lezen leek het me ook interessant om mee te laten lopen tijdens de kuur. Blijkt toch echter niet ideaal daar het oestrogeen met 85% reduceert, hetgene ook ni ideaal zou zijn voor tijdens de gehele kuur :rolleyes: dus enkel voor PCT met Nolva?
Ben zelf nog volop aan het bijleren/-lezen, dus verbeter me als dit niet klopt.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven