Fitness Seller

Een argument voor orals voor het trainen

Bezoekers in dit topic

Galen

Peter Bond
Super Mod
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
8 okt 2010
Berichten
33.541
Waardering
22.297
Lengte
1m96
Massa
102kg
Vetpercentage
11%
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2825614/

J Physiol. 2010 Feb 1;588(Pt 3):511-25. doi: 10.1113/jphysiol.2009.182162. Epub 2009 Dec 14.
Dihydrotestosterone activates the MAPK pathway and modulates maximum isometric force through the EGF receptor in isolated intact mouse skeletal muscle fibres.
Hamdi MM, Mutungi G.
Author information
Abstract
It is generally believed that steroid hormones have both genomic and non-genomic (rapid) actions. Although the latter form an important component of the physiological response of these hormones, little is known about the cellular signalling pathway(s) mediating these effects and their physiological functions in adult mammalian skeletal muscle fibres. Therefore, the primary aim of this study was to investigate the non-genomic actions of dihydrotestosterone (DHT) and their physiological role in isolated intact mammalian skeletal muscle fibre bundles. Our results show that treating the fibre bundles with physiological concentrations of DHT increases both twitch and tetanic contractions in fast twitch fibres. However, it decreases them in slow twitch fibres. These changes in force are accompanied by an increase in the phosphorylation of MAPK/ERK1/2 in both fibre types and that of regulatory myosin light chains in fast twitch fibres. Both effects were insensitive to inhibitors of Src kinase, androgen receptor, insulin-like growth factor 1 receptor and platelet-derived growth factor receptor. However, they were abolished by the MAPK/ERK1/2 kinase inhibitor PD98059 and the epidermal growth factor (EGF) receptor inhibitor tyrphostin AG 1478. In contrast, testosterone had no effect on force and increased the phosphorylation of ERK1/2 in slow twitch fibres only. From these results we conclude that coïtus steroids have non-genomic actions in isolated intact mammalian skeletal muscle fibres. These are mediated through the EGF receptor and one of their main physiological functions is the enhancement of force production in fast twitch skeletal muscle fibres.

Samengevat werd er DHT gebruikt om te kijken naar de niet-genomische effecten (d.w.z. SNELLE effecten die dus niet via gen expressie verlopen) die androgenen teweeg brengen in spierweefsel (van muizen). Maximale isometrische kracht werd gemeten en DHT verhoogde dit; ogenschijnlijk via een membraan receptor waarna een signaleringscascade ontstaat die uiteindelijk zorgt voor fosforylatie van de regulatory myosine light chains.

Kende zelf deze specifieke studie nog niet.
 
Laatst bewerkt:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2825614/



Samengevat werd er DHT gebruikt om te kijken naar de niet-genomische effecten (d.w.z. SNELLE effecten die dus niet via gen expressie verlopen) die androgenen teweeg brengen in spierweefsel (van muizen). Maximale isometrische kracht werd gemeten en DHT verhoogde dit; ogenschijnlijk via een membraan receptor waarna een signaleringscascade ontstaat die uiteindelijk zorgt voor fosforylatie van de regulatory myosine light chains.

Kende zelf deze specifieke studie nog niet.

Dus in Jip en Janneke taal kan je orals in dht varianten goed als pwo gebruiken?of begrijp ik het verkeerd?
 
Ja, en nee ik betwijfel dat het alleen specifiek geldt voor DHT of DHT varianten. De reden waarom er vaak in studies DHT wordt gebruikt om de effecten van androgenen te evalueren is omdat het niet aromatiseert.
 
Erg interessant maat.
ga na me HiiT even goed doorlezen..
 
Ah oke ik kuur sowiso altijd met zo min mogelijk aromatiserende middelen :d
 
Dus dan zou je 1,2,3 uur voor het trainen een dosis van je orals moeten nemen?? Wat is het effectiefst ?
 
Gokje: 1 a 1 1/2 uur voor het trainen.
 
Dat gevoel van orals zo 2 uur voor het trainen als optimaal heb ik altijd al gehad en zo gedaan eigenlijk. Samen met een maaltijd met een eiwit shake. Eigenlijk is het ook een kwestie van maagbezwaar bij mij. Oxy net voor het trainen geeft me een opgeblazen gevoel en maagzuur. Eerder en met een echte maaltijd gaat beter. Bovendien kan ik zo 2 uur na het innemen van orals niet goed eten. Vooral met oxy krijg ik een lange tijd geen hap door me keel. Daarom orals ruim voor de training zodat ik daarna kan eten. (of gewoon helemaal geen orals maar tren a, dat is nog beter)
 
Dat gevoel van orals zo 2 uur voor het trainen als optimaal heb ik altijd al gehad en zo gedaan eigenlijk. Samen met een maaltijd met een eiwit shake. Eigenlijk is het ook een kwestie van maagbezwaar bij mij. Oxy net voor het trainen geeft me een opgeblazen gevoel en maagzuur. Eerder en met een echte maaltijd gaat beter. Bovendien kan ik zo 2 uur na het innemen van orals niet goed eten. Vooral met oxy krijg ik een lange tijd geen hap door me keel. Daarom orals ruim voor de training zodat ik daarna kan eten. (of gewoon helemaal geen orals maar tren a, dat is nog beter)

tren a als pre workout? of begrijp ik je verkeerd
 
Gokje: 1 a 1 1/2 uur voor het trainen.

1) En wat nut heeft dit op lange termijn? Het enige effect dat ik erin lees is tijdelijk.

Is imo geen argument voor splitten voor bbers, enkel voor pre-wedstrijd, en heel miniem pre-workout.

2) dierenstudie.

3) doe ik als ik meer tijd heb :D
 
Laatst bewerkt:
tren a als pre workout? of begrijp ik je verkeerd

Nee dat klopt dan zou je MT moeten zetten gezien de halfwaarde tijd. Ik bedoel alleen dat tren a een goed alternatief is voor orals als je denkt aan de snelle werkingstijd en krachtwinst. Ik begrijp het stuk van TS maar voor mij is het maagbezwaar altijd een probleem. Ik heb het afgelopen kuur die vrij lang was weer geprobeerd en ik weet nu zeker, ik slik geen pillen meer. Pillen vallen niet goed. Elke dag injecteren is zoveel beter voor iemand die last heeft van eten in combinatie met orals.
 
1) En wat nut heeft dit op lange termijn? Het enige effect dat ik erin lees is tijdelijk.

Is imo geen argument voor splitten voor bbers, enkel voor pre-wedstrijd, en heel miniem pre-workout.

2) dierenstudie.

3) doe ik als ik meer tijd heb :D
Jij snapt ook donders goed dat hier geen relevante klinische studies van gaan komen. Nu niet, nooit niet. Jammer genoeg in de vroege jaren toen dit soort onderzoek nog wel gedaan werd vielen niet-genomische effecten niet binnen het dogma van hoe AAS werkten; zodoende geen enkel onderzoek naar.

Ik breng dit overigens niet naar voren om iets 'nieuws' te introduceren; ik plaats dit als een onderbouwing voor (aardig wat) anekdotisch bewijs. Ik kan moeilijk gaan ontkennen dat orals wel iets doen pre-workout tegenover al die kuurders die wel degelijk iets merken. Daarnaast zijn er al in talloze celtypen niet-genomische effecten waargenomen, die allen ogenschijnlijk via 'n membraanreceptor plaatsvinden. Dit is niet specifiek aan deze studie. Ik ga dus niet eeuwig ontkennen dat iets merken van orals pre-workout bullshit is tot dat er relevante klinische studies komen; want die komen er niet en dit soort studies ga ik dan niet links laten liggen om het e.e.a. te verhelderen.

Wat dit soort studies vooral helder maken is via welke pathways het verloopt en hoe snel het verloopt. Het lijkt erop dat deze niet-genomische effecten al binnen seconden/minuten na binding aan die membraanreceptor plaatsvinden, waardoor je de tijd van inname relatief aan je workout wat beter kunt inschatten: het komt er simpelweg op neer dat het actief is zodra het in de circulatie terechtkomt en zodoende langs het sarcolemma van de spiercellen kan diffunderen. Daar was mijn gok ook op gebaseerd; nu moet je dat wel in de context zien van 'n BB dieet die doorgaans frequent redelijke maaltijden eten waardoor absorptie wat vertraagd zal zijn. Dus is die 1 uur misschien nog 'n beetje optimistisch.

Tevens: ooit het boek van Vida gelezen? Jaren '60, stokoud dus, bijzonder veel beredeneerd vanuit in vitro en in vivo studies bij (met name knaag)dieren; doch bang makend accuraat.
 
Nee dat klopt dan zou je MT moeten zetten gezien de halfwaarde tijd. Ik bedoel alleen dat tren a een goed alternatief is voor orals als je denkt aan de snelle werkingstijd en krachtwinst. Ik begrijp het stuk van TS maar voor mij is het maagbezwaar altijd een probleem. Ik heb het afgelopen kuur die vrij lang was weer geprobeerd en ik weet nu zeker, ik slik geen pillen meer. Pillen vallen niet goed. Elke dag injecteren is zoveel beter voor iemand die last heeft van eten in combinatie met orals.

ah zo, ja MT is niet echt een aanrader geloof ik. Maar tren A wil ik wel een keer proberen, alleen nog niet nu. Orals zijn voor mij sws een no go.

Bedoel je ook met tren a, dit echt als kickstart of iets dergelijks of gehele kuur om het als alternatief te gebruiken
 
Getxxl ben jij true naturel bodyduilder?
 
Jij snapt ook donders goed dat hier geen relevante klinische studies van gaan komen. Nu niet, nooit niet. Jammer genoeg in de vroege jaren toen dit soort onderzoek nog wel gedaan werd vielen niet-genomische effecten niet binnen het dogma van hoe AAS werkten; zodoende geen enkel onderzoek naar.

Niet mijn punt, ik zie enkel een kort-werkend mechanisme, en geef puur wetenschappelijke kritiek op jouw argumenten. Doe ik ook op mijn eigen onderzoek. Als er enkel een kort-werkend mechanisme is, twijfel ik aan de effectiviteit op lange termijn.
Popper Jeweets.

Tevens: ooit het boek van Vida gelezen? Jaren '60, stokoud dus, bijzonder veel beredeneerd vanuit in vitro en in vivo studies bij (met name knaag)dieren; doch bang makend accuraat.



So? Problem of induction is basis van waarom je dit niet extrapoleert naar mensen.

Daarnaast, wat is dat zwangerschapsmisselijkheid-spul(of zoiets) nu weer uit die tijd dat misvormingen veroorzaakte bij mensen, wat het niet bij ratten deed? Softenon?


Imo overschat je het effect.
 
Laatst bewerkt:
Getxxl ben jij true naturel bodyduilder?
Het staat zelfs op m'n shirtje!

24uz5hh.png


Niet mijn punt, ik zie enkel een kort-werkend mechanisme, en geef puur wetenschappelijke kritiek op jouw argumenten. Doe ik ook op mijn eigen onderzoek.





So? Problem of induction is basis van waarom je dit niet extrapoleert naar mensen.

Daarnaast, wat is dat zwangerschapsmisselijkheid-spul(of zoiets) weer uit die tijd dat misvormingen veroorzaakte bij mensen, wat het niet bij ratten deed?
Thalidomide doel je op. En hoezo kort-werkend? Duurde uberhaupt 1-2 uur voordat het effect bij de fast-twitch vezels verdween nadat ze teruggeplaatst waren in een Ringer's oplossing zonder DHT.

Ontgaat me ook 'n beetje welk punt je probeert te maken. Hoezo zou dit geen (gedeeltelijke) verklaring kunnen zijn voor het anekdotisch bewijs? Vind je de metingen van de relatieve bindings affiniteiten van de verscheidene AAS voor de klassieke kernreceptoren ook geen verklaring voor het e.e.a. aan anekdotisch bewijs?
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven