AndroidHealthClinic

2e kuur - 2e idee

Bezoekers in dit topic

Grijpwijk

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid sinds
23 feb 2004
Berichten
3.621
Waardering
3
Lengte
1m93
Massa
100kg
Naar aanleiding van mijn vorige topic en daaruit voortvloeiende hulp, hier een 2e opzet voor wat mijn 2e kuur moet gaan worden. Na al die mooie voorstellen hier van de afgelopen tijd kon ik natuurlijk niet achterblijven.

1-10 Testosteron enanthaat 700 mg
1-10 Masteron enanthaat 560 mg
8-12 Trenbolone acethate 82,5 mg EOD
11-12 Test prop 150 mg EOD

8-12 T3 25 mcg ED
12-13 (14) HCG 500IU ED
12 Nolvadex 40 mg ED
13-14-15-16 Nolvadex 20 mg ED

Doseringen komen misschien raar over, maar dat komt omdat ik de lange esters E5D ga zetten en de trenbolone worden 18 injecties a 1,1 ml (5 weken EOD) waarmee ik precies 2 vials verbruik.

T3 dus in eerste instantie niet als vetverbrander, maar naast de tren ivm prolactine.
 
ziet er op zich niet slecht uit
maar wat een hoge doseringen al voor een 2de kuur :eek:
Ik ben van mening om de eerste kuurtjes met zo min mogelijke doseringen en met zo mild mogelijke middelen te doen bv boldelone ipv trenbolone en winny ipv mast en daaruit het maximale te halen .
maar ja iedereen zijn eigen mening daarover



groeten
 
Naar aanleiding van mijn vorige topic en daaruit voortvloeiende hulp, hier een 2e opzet voor wat mijn 2e kuur moet gaan worden. Na al die mooie voorstellen hier van de afgelopen tijd kon ik natuurlijk niet achterblijven.

1-10 Testosteron enanthaat 700 mg
1-10 Masteron enanthaat 560 mg
8-12 Trenbolone acethate 82,5 mg EOD
11-12 Test prop 150 mg EOD

8-12 T3 25 mcg ED
12-13 (14) HCG 500IU ED
12 Nolvadex 40 mg ED
13-14-15-16 Nolvadex 20 mg ED

Doseringen komen misschien raar over, maar dat komt omdat ik de lange esters E5D ga zetten en de trenbolone worden 18 injecties a 1,1 ml (5 weken EOD) waarmee ik precies 2 vials verbruik.

T3 dus in eerste instantie niet als vetverbrander, maar naast de trenbolone ivm prolactine.

doseringen zijn prima..Your'e a big boy..:cool:

wanneer je toch besluit T3 te gaan gebruiken zou ik het wat langer gebruiken, het zorgt namelijk ook voor een betere verwerking van je voedingsstoffen..make it work 4 you!

ben blij te zien dat je de mast iets hoger gaat doseren!;)

HCG zou ik in iedergeval e2d zetten ivm halfwaarde tijd. dit zou kunnen leiden tot hoge estrogen peak, waardoor je leidigcellen ongevoelig raken. evt 250IU eod zou een alternatief zijn of halverwege je kuur starten en voor 2 x 500IU ew gaan tot aan de nakuur.
 
doseringen zijn prima..Your'e a big boy..:cool:

wanneer je toch besluit T3 te gaan gebruiken zou ik het wat langer gebruiken, het zorgt namelijk ook voor een betere verwerking van je voedingsstoffen..make it work 4 you!

ben blij te zien dat je de mast iets hoger gaat doseren!;)

HCG zou ik in iedergeval e2d zetten ivm halfwaarde tijd. dit zou kunnen leiden tot hoge estrogen peak, waardoor je leidigcellen ongevoelig raken. evt 250IU eod zou een alternatief zijn of halverwege je kuur starten en voor 2 x 500IU ew gaan tot aan de nakuur.

Word bijna een dag taak voor je om iedereen van adviezen te voorzien via de mail;)

Oh ja lekker kuurtje ouwe maar waarom niet de Tren E vanaf het begin laten meelopen?
 
ziet er op zich niet slecht uit
maar wat een hoge doseringen al voor een 2de kuur :eek:
Ik ben van mening om de eerste kuurtjes met zo min mogelijke doseringen en met zo mild mogelijke middelen te doen bv boldelone ipv trenbolone en winny ipv mast en daaruit het maximale te halen .
maar ja iedereen zijn eigen mening daarover
groeten

Allemaal heel leuk en aardig maar ik doe het liever gelijk goed. Ben toch niet van plan nog veel meer te gaan kuren hierna dus wil nu het maximale eruit halen.

doseringen zijn prima..Your'e a big boy..:cool:

wanneer je toch besluit T3 te gaan gebruiken zou ik het wat langer gebruiken, het zorgt namelijk ook voor een betere verwerking van je voedingsstoffen..make it work 4 you!

ben blij te zien dat je de mast iets hoger gaat doseren!;)

HCG zou ik in iedergeval e2d zetten ivm halfwaarde tijd. dit zou kunnen leiden tot hoge estrogen peak, waardoor je leidigcellen ongevoelig raken. evt 250IU eod zou een alternatief zijn of halverwege je kuur starten en voor 2 x 500IU ew gaan tot aan de nakuur.

Van die T3 schaf je natuurlijk toch 100 tabs aan. Zal eens kijken hoe ik die dan op een zinvolle wijze op kan maken. Jij of iemand anders een voorstel hierover toevallig?

Mast nu op 400 mg E5D gezet, ik luister wel naar goede adviezen.

Dosering van HCG blijf ik maar vaag vinden, lees overal tegenstrijdige dingen. Ik ben hier van uit gegaan http://www.steroid.com/HCG.php


As regards HCG´s use of Post-Cycle-Therapy (PCT), smaller and more frequent doses after a cycle of AAS would give the best results with the least amount of side effects. A dose of 250iu to 500iu everyday (ed) for 2 to 3 weeks is plenty and should very little from person to person (3). The Physicians Desk Reference recommends 500iu/day, as did the late, great, Dan Duchaine. The smaller doses are sufficient enough to begin reversal of testicular atrophy and used in conjunction with nolvade, will help the already present problem of recovery without raising the levels of estrogen to high and increasing the risk of gynecomastia in the user. Lower doses of 250iu to 500iu also avoid the further risk of down regulating LH receptors in the testes. The old saying more is better definitely does not apply to the use of HCG. You don´t want to finish PCT after using too much HCG only to find out your back at the beginning again. Your best bet is to start at 250iu or 500iu ed for 5 or 6 days, and if you don´t notice anything happening (nuts dropping and getting bigger) up the dose slightly. Small doses like 500iu two days a week isn´t going to cut it like some people think. The only thing small doses of HCG ay be useful (sublingually) for is reducing symptoms of benign prostatic hyperplasia (7). Yeah, that´s right, you can probably reduce some symptoms of an enlarged prostate with the use of small doses of HCG.

As stated above the cycles of HCG should be in the 2 to 3 week range with a least one month off in between, you could stretch your cycle out to four weeks without any major concern if you are using lower doses. One should however take care when using HCG as prolonged use could repress the body´s natural production of gonadotropins permanently, but this is mostly just pure speculation as it does not have yet to be reported nor has there been a case of an overdose. To be on the safe side shorter cycles of HCG seem to be that of the norm. Most users cycle HCG near the end of a steroid cycle, you should start your HCG therapy on the last week of your cycle. For best results you should also run nolva while you run HCG as taking HCG by itself will do little to nothing and gyno even though rare may also flair up. Once the HCG cycle is finished you continue with your usual clomid or nolvadex (preferably the latter) for pct as it is more effective when used in conjunction HCG for pct. With an AAS cycle of 6 to 10 weeks HCG may not be necessary unless extreme doses of AAS were used or there is an existing problem of testicular atrophy or you are running a heavy oral only cycle. AAS cycles of 12 or more weeks should have HCG as a part of post cycle plan.



Word bijna een dag taak voor je om iedereen van adviezen te voorzien via de mail;)

Oh ja lekker kuurtje ouwe maar waarom niet de trenbolone E vanaf het begin laten meelopen?

Omdat ik hier lees dat tren-ace heftiger is.
Vond het niet nodig om de gehele kuur met 3 middelen te werken dus wil het op deze manier toch hard knallend afsluiten. Moet ook nog even kijken hoe ik dit met mijn voeding ga aanpassen, misschien pas tegen het einde meer restricties inbouwen als ik niet droger ben geworden.
 
een tijd terug heb ik een PCT protocol van een endocrinoloog gepost Swale

zie..

PCT protocol by Swale:

I advise my AAS patients to use small amounts of HCG (250IU to 500IU) two days each week, right from the beginning of the cycle. This serves to maintain testicular form and function. It makes more sense to me to keep the horse in the barn, so to speak, then to have to chase it across three counties later on. I am also a big fan of maintaining estrogen within physiological ranges. Both therapies have been shown to hasten recovery.

Any more than 500IU of HCG per day causes too much aromatase activity. Some feel aromatase is actually toxic to the Leydig cells of the testes. You are then inducing primary hypogonadism (which is permanent) while treating steroid-induced secondary (hypogonadotrophic) hypogonadism (which is temporary--hopefully).

If 250IU or 500IU on two days each week isn't enough to stave off testicular atrophy, then I recommend using it more days each week (as opposed to taking larger doses). In fact, I wouldnÂ’t mind having a guy use 250IU per day ALL THROUGH the cycle. Those that have tell me they thus avoid that edgy, burned-out feeling they usually get. They also say they simply feel better each day. Subjective reports, to be sure, but they are hard not to appreciate. Especially when HCG is so inexpensive.

The testes are then ready, willing and able to again produce testosteron at the end of the cycle. LH levels rise fairly rapidly, but endogenous testosteron production is limited by lack of use. I also want to make sure a SERM, such as Clomid or Nolvadex, is at effective serum dosage (around 100mg QD for Clomid, 20-40mg QD for Nolvadex) when serum androgen levels drop to a concentration roughly equal to 200mg of testosteron per week. That is when androgenic inhibition at the HP no longer dominates over estrogenic antagonism with respect to inducing LH production. Of course, if the fellow has been doing Clomid or Nolvadex all along the way (and I now prefer Nolvadex over Clomid, due to the possibility of negative sides from the Clomid), he is all set to simply continue it at the end (no need to switch from one to the other). BTW, I see no evidence of any benefit in using BOTH SERM''s at the same time. I used to think a couple of weeks of the SERM was enough; now I like to see an entire month after the last shot of AAS (and migration of long to short esters as the cycle matures). Tapering the SERM is probably a good idea during the last week, as well.

I want my patients to stop taking HCG within a week after the end of the cycle. The testosteron production it induces will further inhibit recovery, as will using Androgel, or any other testosteron preparation, while in recovery. There is no escaping this, as there is no such thing as a “bridge”. Just because you are not inhibiting the HPTA for the entire 24 hours does not mean you are not suppressing it at all. IOW, you can't fool the bodyit is smarter than you are.

I like Arimidex during the cycle (in fact, consider use of an AI while taking aromatisables a necessity) but it ABSOLUTELY should not be used post cycle (even though it has been shown to increase LH production) because the risk of driving estrogen too low, and therefore further damaging an already compromised Lipid Profile, is too great (this also drives libido back into the ground—and we don't want that, do we?).

All this is meant to get my guys through recovery as fast as possible (the real goal, yes?). So far, all of them who have tried it have reported they are recovering faster than when they have tried other protocols.

decide for yourself! in andere posts geeft hij ook wel eens 250IU eod aan, maar 500IU ed zou voor teveel aromatase zorgen!

t3 lekker van wk 3- 10 gebruiken. als het goed is je schildklier weer enigsinds in balans wanneer je PCT start.

ephedrine of clenbuterol toevoegen in wk 10-12 ivm herstellende schildklier.
 
Ziet er goei uit!:D
 
in andere posts geeft hij ook wel eens 250IU eod aan, maar 500IU ed zou voor teveel aromatase zorgen!

t3 lekker van wk 3- 10 gebruiken. als het goed is je schildklier weer enigsinds in balans wanneer je PCT start.

ephedrine of clenbuterol toevoegen in wk 10-12 ivm herstellende schildklier.

Vraag me af of ik het nu allemaal op een rijtje heb. Lijkt dit ergens op?

Week 1-13 HCG 250 IU 2x per week

Begrijp ik het goed dat je in dit geval er geen nolvadex naast hoeft te gebruiken?

T3 zou ik bijvoorbeeld 8 weken kunnen gebruiken. 1 week op 25 mcg, dan 6 weken op 50 mcg en nog een week op 25 mcg op het einde.

Dacht zelf aan t/m week 12, maar jij zegt nu t/m week 10. Dat houdt in dat ik week 11 en 12 tren gebruik zonder T3 ernaast, ik dacht dat dat min of meer 'verplicht' was?

Zal na de T3 iig een paar weken ec(y) nemen.
 
Vraag me af of ik het nu allemaal op een rijtje heb. Lijkt dit ergens op?

Week 1-13 HCG 250 IU 2x per week

Begrijp ik het goed dat je in dit geval er geen nolvadex naast hoeft te gebruiken?

T3 zou ik bijvoorbeeld 8 weken kunnen gebruiken. 1 week op 25 mcg, dan 6 weken op 50 mcg en nog een week op 25 mcg op het einde.

Dacht zelf aan t/m week 12, maar jij zegt nu t/m week 10. Dat houdt in dat ik week 11 en 12 trenbolone gebruik zonder T3 ernaast, ik dacht dat dat min of meer 'verplicht' was?

Zal na de T3 iig een paar weken ec(y) nemen.


bij deze dosis HCG heb je idd geen nolvadex nodig (tijdens de cycle)

T3 zou je ook tot aan je nakuur kunnen gebruiken, maar aangezien je al eindigd met korte esters, kom je dan direct in een catabole omgeving. wanneer je schildklier dan ook niet optimaal werkt, zou dit wellicht verkeerd uit kunnen vallen voor je. vandaar tot wk 10. meerdere studies geven namelijk aan dat de schildklier met 2 weken grotendeels weer functioneert.

T3 naast trenbolone is verstandig ivm negatief effect op de schildklier, maar zeker geen vereiste! maar het twee weken verlengen en het ondervangen met ECY zou ook nog kunnen idd

daarnaast verlaagd nolvadex serumlevels prolactin ook aanzienlijk ( aangezien dit je motivatie was voor t3 naast de trenbolone)

hier twee studies over tamoxifen inzake prolactin en progesterone..

Tamoxifen inhibition of estrogen receptor-alpha-negative mouse mammary tumorigenesis.Medina D, Kittrell FS, Hill J, Shepard A, Thordarson G, Brown P.
Baylor College of Medicine, Houston, TX 77030, USA. dmedina@bcm.tmc.edu

Tamoxifen reduces the relative risk of breast cancer developing from specific premalignant lesions. Many breast cancers that arise after tamoxifen treatment are estrogen receptor-alpha (ER-alpha)-negative, although premalignant lesions such as atypical ductal hyperplasia are highly ER-alpha-positive. The p53 null mouse mammary epithelial transplant model is characterized by ER-alpha-positive premalignant lesions that give rise to both ER-alpha-positive and ER-alpha-negative tumors. Given this progression from ER-alpha-positive to ER-alpha-negative lesions, we tested the ability of tamoxifen to block or delay mammary tumorigenesis in several versions of this model. In groups 1 and 2, p53 null normal mammary epithelial transplants were maintained in virgin mice. In groups 3 to 5, the p53 null and mammary transplants were maintained in mice continuously exposed to high levels of progesterone. In groups 6 and 7, transplants of the premalignant outgrowth line PN8a were maintained in virgin mice. Tamoxifen blocked estrogen signaling in these mice as evidenced by decreases in progesterone-induced lateral branching and epithelial proliferation in the mammary epithelium. Tamoxifen did not alter the elevated levels of progesterone in the blood while significantly reducing the circulating level of prolactin. Tamoxifen reduced tumor incidence in p53 null normal mammary epithelial transplants maintained in virgin mice from 55% to 5% and in progesterone-stimulated mice from 81% to 21%. The majority of the resultant tumors were ER-alpha-negative. Tamoxifen also significantly delayed tumorigenesis in the ER-alpha-positive high premalignant line PN8a from 100% to 75%. These results show that tamoxifen delays the emergence of ER-alpha-negative tumors if given early in premalignant progression.


studie 2:

ABSTRACT: Breast carcinoma is the most common malignancy among women and it has a major impact on mortality. Studies of primary chemoprevention with tamoxifen have generated high expectations and considerable success rates. The efficacy of lower doses of tamoxifen is similar to that seen with a standard dose of the drug, and there has been a reduction in healthcare costs and side effects.The immune reaction to monoclonal antibody Ki-67 (MIB-1) and the expression of estrogen receptors (1D5) and progesterone receptors (PgR 636) in breast carcinoma were studied in patients treated with 10 mg of tamoxifen for a period of 14 days.A prospective randomized clinical trial was conducted with 38 patients divided into two groups: Group A: N = 20 (control group-without medication) and Group B: N = 18 (tamoxifen/10 mg/day for 14 days). All patients signed an informed consent term previously approved by both institutions. Patients underwent incisional biopsy before treatment and 14 days later a tumor tissue sample was obtained during surgical treatment. Positivity was quantitatively assessed, counting at least 1.000 cells per slide. For statistical data analysis, a Wilcoxon non-parametric test was used, and alpha was set at 5%.Both groups (A and B) were considered homogeneous regarding control variables. In Group A (control), there was no statistically significant reduction in Ki-67 (MIB-1) (p = 0.627), estrogen receptor (1D5) (p = 0.296) and progesterone receptor positivity (PgR 636) (p = 0.381).In Group B (tamoxifen 10 mg/day), the mean percentage of nuclei stained by Ki-67 (MIB-1) was 24.69% before and 10.43% after tamoxifen treatment. Mean percentage of nuclei stained by estrogen receptor (1D5) was 59.53% before and 25.99% after tamoxifen treatment. Mean percentage of nuclei stained by progesterone receptor (PgR 636), was 59.34 before and 29.59% after tamoxifen treatment. A statistically significant reduction was found with the three markers (p < 0.001).Tamoxifen significantly reduced monoclonal antibody Ki-67 (MIB-1), estrogen receptor (1D5) and progesterone receptor positivity (PgR 636) in the breast epithelium of carcinoma patients treated with a 10 mg dose of tamoxifen for 14 days.
 
Ziet er lekker uit, alleen de tren op het eind lijkt me niet zo denderend ivm herstel.
Beter vind ik tren enanthaat @ 400 mg/wk voor wk 1-8. Maar dan wordt het wel erg hardcore voor een tweede kuur.
 
Grijpwijk is hardcore, kijk maar hoe hij die tere kleine zeehondjes in "seabert" doodknuppeld voor wat extra centen :D

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ontopic: hoge doseringen voor een 2e kuur maar je redenatie erachter vind ik wel cool.
Beter goed dan 4 x half werk, zoals ik gedaan heb :D
 
Ziet er lekker uit, alleen de trenbolone op het eind lijkt me niet zo denderend ivm herstel.
Beter vind ik trenbolone enanthaat @ 400 mg/wk voor wk 1-8. Maar dan wordt het wel erg hardcore voor een tweede kuur.

Ik verwacht dat ik het na een week of 7-8 wel gezien heb met die test+mast, daarom lijkt tren-ace me een mooie afsluiter. Heb ik nog iets om naar uit te kijken zeg maar.
Herstel valt hopelijk mee aangezien ik HCG er bij ga zetten.

Grijpwijk is hardcore, kijk maar hoe hij die tere kleine zeehondjes in "seabert" doodknuppeld voor wat extra centen :D

[Link niet meer beschikbaar]

Ontopic: hoge doseringen voor een 2e kuur maar je redenatie erachter vind ik wel cool.
Beter goed dan 4 x half werk, zoals ik gedaan heb :D

Ik ben inderdaad een hardcore monsterbeast, dat moet je niet vergeten. :p
Hoop alleen dat de koorts een beetje meevalt. Test, mast, tren, t3, hcg, het heeft toch allemaal weer z'n bijwerkingen. Vraag me af of je je nog een beetje normaal kan voelen met zoveel zooi in je lichaam. :D


G21

T3 dan van week 4 tot en met 11. Week 4 en 11 op 25 mcg en de rest op 50.
Week 12 zet ik nog gear en prop heeft een halfwaardetijd van ca. 4,5 dagen dus dan heeft die schildklier nog mooi de tijd om weer te gaan draaien. Neem ik in week 12, 13 en 14 EC(y).

Moet HCG echt vanaf week 1 of kan ik die bijvoorbeeld ook in week 3 of 4 ofzo starten?
 
@G21

T3 dan van week 4 tot en met 11. Week 4 en 11 op 25 mcg en de rest op 50.
Week 12 zet ik nog gear en prop heeft een halfwaardetijd van ca. 4,5 dagen dus dan heeft die schildklier nog mooi de tijd om weer te gaan draaien. Neem ik in week 12, 13 en 14 EC(y).

Moet HCG echt vanaf week 1 of kan ik die bijvoorbeeld ook in week 3 of 4 ofzo starten?

Top! HCG inzetten vanaf wk 3 is prima!
 
Top! HCG inzetten vanaf wk 3 is prima!

Thanks bro!

Nog één keer de volledige opzet:

1-10 Testosteron enanthaat 700 mg
1-10 Masteron enanthaat 560 mg
8-12 Trenbolone acethate 82,5 mg EOD
11-12 Test prop 150 mg EOD

4 T3 25 mcg ED
5-10 T3 50 mcg ED
11 T3 25 mcg ED
3-13 HCG 250IU 2x/week
13 Nolvadex 40 mg ED
14-15-16 Nolvadex 20 mg ED
 
Leuke kuur! sUCCES!
 
Thanks bro!

Nog één keer de volledige opzet:

1-10 Testosteron enanthaat 700 mg
1-10 Masteron enanthaat 560 mg
8-12 Trenbolone acethate 82,5 mg EOD
11-12 Test prop 150 mg EOD

4 T3 25 mcg ED
5-10 T3 50 mcg ED
11 T3 25 mcg ED
3-13 HCG 250IU 2x/week
13 Nolvadex 40 mg ED
14-15-16 Nolvadex 20 mg ED

afbouwen met t3 is in principe niet echt nodig, maar ik weet dat je dit doet om je stripjes op te maken.

your'e ready to go bro! :)
 
Thanks bro!

Nog één keer de volledige opzet:

1-10 Testosteron enanthaat 700 mg
1-10 Masteron enanthaat 560 mg
8-12 Trenbolone acethate 82,5 mg EOD
11-12 Test prop 150 mg EOD

4 T3 25 mcg ED
5-10 T3 50 mcg ED
11 T3 25 mcg ED
3-13 HCG 250IU 2x/week
13 Nolvadex 40 mg ED
14-15-16 Nolvadex 20 mg ED

Grijpie gaat het wagen?
Ben benieuwd, het is allemaal ''chinees'' wat ik hier lees:o.
Als je maar aardig blijft doen tijdens het trainen:D.
 
Hoe ga je trouwens 700 mg enanthaat "afmeten"? Dat is toch 250 mg/ml?
 
Back
Naar boven