AndroidHealthClinic

100mcg t3 + zere ogen

Bezoekers in dit topic

dareal

Ripped Bodybuilder
10 jaar lid
Lid sinds
1 mei 2006
Berichten
4.136
Waardering
25
Heb in het verleden zeer vaak t3 op 100mcg gebruikt, en de vet verliezende resultaten waren zeer goed! alleen heb ik altijd vreselijke pijn in mijn ogen (en holle oogkassen) verder ben ik vreselijk moe op 100mcg t3, zijn er meerdere mensen die dit ervaren?
 
dat staat beken als thyroid eye disease. Het grappig is dat het vrijwel niet voorkomt bij thyroid patienten, maar bij mensen die juist thyroid hormoon nemen die het eigenlijk niet nodig hebben. Als dit blijft aanhouden na je gebruik voor een lange tijd, dan heb je een probleem vriend. Moet je je laten opereren. Als het weg trekt en niet terug komt als je niet gebruikt. Is het niet zo erg. Verder heb je geloof ik ook oogdruppels hiervoor. Moet je je huisarts maar eens over inlichten. Verder schijnt er ook dat als je rookt de holle oogkassen verlechterd en een behandeling ervoor ook minder effective is.

verder ben ik zelf erg benieuwd hoe dit eigenlijk ontstaat. Weet iemand daar wat van?
 
Is het niet gewoon omdat je door de T3 en je cut plannen met een snel dalende bloedsuiker spiegel te maken hebt (of langdurig laag glycogeen) en door de een lange periode van weinig energie (wat je ook aangeeft) 'storingen' krijg in je bloedvaten?

Heb je ook weleens slapende voeten, steekjes in je vinger toppen etc? Dat zou wel nauw aansluiten bij die pijn in je ogen. Zijn dat steken/steekjes?
 
[Link niet meer beschikbaar]

ik wil je niet bang maken hoor en weet ook niet helemaal zeker of dit betrekking heeft op jouw, maar ziekte van graves heeft wel met de schildklier te maken.
 
Is het niet gewoon omdat je door de T3 en je cut plannen met een snel dalende bloedsuiker spiegel te maken hebt (of langdurig laag glycogeen) en door de een lange periode van weinig energie (wat je ook aangeeft) 'storingen' krijg in je bloedvaten?

Heb je ook weleens slapende voeten, steekjes in je vinger toppen etc? Dat zou wel nauw aansluiten bij die pijn in je ogen. Zijn dat steken/steekjes?

mmm ... strange ... ik draai al weken op -75gr KH per dag en heb daar idd ook allemaal last van.
 
mmm ... strange ... ik draai al weken op -75gr KH per dag en heb daar idd ook allemaal last van.

75 gr carbs?:eek: al weken?

mag ik eens weten wat je schema is(kuur en voeding aub)

grtz
 
75 gr carbs?:eek: al weken?

mag ik eens weten wat je schema is(kuur en voeding aub)

grtz

Draai geen kuur ;) Nu ja, 2 weken clen, gevolgd door 2 weken eca.
Dit al een maandje en heb nog 4 weken te gaan zoiets.

Zoiets is het ongeveer iedere dag (2000kcal):

Eiwit: 259
Koolhydraat: 59 (enkel 's morgens ananas & na training beetje rijst ofzo)
Vet: 84
 
Draai geen kuur ;) Nu ja, 2 weken clen, gevolgd door 2 weken eca.
Dit al een maandje en heb nog 4 weken te gaan zoiets.

Zoiets is het ongeveer iedere dag (2000kcal):

Eiwit: 259
Koolhydraat: 59 (enkel 's morgens ananas & na training beetje rijst ofzo)
Vet: 84

en heb je resultaat?
nie teveel spierverlies?

respect hoor u lichaam laten draaien op 50gr carbs:p
 
en heb je resultaat?
nie teveel spierverlies?

respect hoor u lichaam laten draaien op 50gr carbs:p

yep ... 3% eraf op die paar weken. Spierverlies zo goed als nada.
Straffer nog, door de clen wordt ik nog precies wat sterker waardoor ik
zwaarder kan gaan trainen.

Eerlijk gezegd: na enkele dagen merk je er niets meer van hoor.
Dan mis je die carbs nog niet eens meer.

Maar zoals ik in vorige post al aangaf, die sides heb ik wel.
 
mmm ... strange ... ik draai al weken op -75gr KH per dag en heb daar idd ook allemaal last van.

Ik kuur verder niet, maar heb er wel nare klachten van gehad. Lange tijd op lage glycogeen voorraden zitten werkt op een of andere manier negatief op m'n zenuwstelsel, hart en bloedvaten.

Hart dat ritmestoornissen kreeg (bradiecardie), knappende adertjes in m'n duim (voelde als sterke spelden prik), heel snel slapende voeten, steekjes in m'n hoofd en ogen (buitenkant van m'n bollen met name), en en apart gevoel in m'n oren ook.

Heb toen met een arts gesproken en een uitgebreid cardiologisch onderzoek gehad, kastje op m'n borst voor een aantal dagen etc. ze konden niets vinden behalve een eerste graads AV blok in m'n hart.

Het vreemde was dat ik totaal geen slap gevoel had of duizelig, omdat ik fors veel eiwitten vrat, groentes en vetten. En idd geen massa verlies.

Maar goed, blijkbaar vervullen koolhydraten ook belangrijke functies en sindsdien heb ik low carb helemaal aan de kant geschoven. Cutten doe ik nu door alle vetten eruit te gooien en m'n carbs gewoon naar behoefte te eten.
 
Hart dat ritmestoornissen kreeg (bradiecardie), knappende adertjes in m'n duim (voelde als sterke spelden prik), heel snel slapende voeten, steekjes in m'n hoofd en ogen (buitenkant van m'n bollen met name), en en apart gevoel in m'n oren ook.


Het vreemde was dat ik totaal geen slap gevoel had of duizelig, omdat ik fors veel eiwitten vrat, groentes en vetten. En idd geen massa verlies.

Allebei zeer herkenbaar. Raar, ik dacht al dat het door mijn 'supplementen' kwam.
Misschien dus eens terug wat meer carbs naar binnen werken en wat minder vet.

Vind het trouwens maar iets raars gezien bv mensen (zoals mijn moeder destijds) op het Atkins dieet,
of dieet a la Dave Palumbo er nooit over klagen.
 
Atkins idd, ik noem het gewoon ketose.

Ik vind dat idd ook vreemd, heb altijd gedacht dat 2000 cals met max 100 gram carbs p/d gewoon moet kunnen als je een kerel bent van onder de 100 kg.

Maar blijkbaar werkt het niet, want m'n klachten waren echt foutieve signalen. 250 gram p/d is voor mij echt het minimum.

Wat ik ook nog vaak had was een soort drukkend gevoel in m'n halsslagader (vooral links) en wat gekuch vanwege een kriebelend gevoel in m'n keel.
 
Wat ik ook nog vaak had was een soort drukkend gevoel in m'n halsslagader (vooral links) en wat gekuch vanwege een kriebelend gevoel in m'n keel.

Kan toch niet, ik heb het allemaal krak hetzelfde ...
En ik loop er al zo lang mee want ik neem eigenlijk nooit veel carbs. Ongeveer
een 100gr max per dag buiten de cut.

Ik begon al allerlei dingen te denken. Hartproblemen, dat ik een soort van hooikoorts
had. Kriebelende keel, ogen prikken enzo .. maar het is dus gewoon een gebrek aan carbs ...

:hahaha:
 
Denk dat er in carbs toch een essentieel element zit dat je zenuwstelsel nodig heeft.

Heb alles al uitgeprobeerd om te supplementeren, kalium, potassium, ijzer, alle B vitamines. Zout/natrium/sodium was ook op orde verder.

Maar alles hielp niet, dus uieindelijk toch gedwongen om m'n carbs te verhogen.
 
een gevoel alsof ik heel moe ben, zo een branderig gevoel in mijn ogen

en btw, ik zit ook op 70gram Kh ED en doe 7/7 2 uur cardio per dag

ben wel wat suffig, maar dat is logisch
 
[Link niet meer beschikbaar]

ik wil je niet bang maken hoor en weet ook niet helemaal zeker of dit betrekking heeft op jouw, maar ziekte van graves heeft wel met de schildklier te maken.

ja shit! die wallen onder mijn ogen had ik ook.

En ik dacht dat ik hooikoorts had, met hooikoorts neusspray ging het niet weg, met hooikoorts oogdruppels wel... weetniet of dit wat kan zeggen, maar waardoor komt het nu precies? heb het alleen als ik snel verhoog!
 
ja shit! die wallen onder mijn ogen had ik ook.

En ik dacht dat ik hooikoorts had, met hooikoorts neusspray ging het niet weg, met hooikoorts oogdruppels wel... weetniet of dit wat kan zeggen, maar waardoor komt het nu precies? heb het alleen als ik snel verhoog!

Je zegt het al, doordat je het te snel verhoogt.
 
Back
Naar boven